accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Konkrét ötletek webáruház elindításához – mire kell figyelni 2023-ban (is)?

utazomajom /

A digitális korban a webáruház nélkülözhetetlen minden olyan cég számára, aki a piacon akar maradni. Egy webshop lehetővé teszi, hogy a vállalkozók termékeiket/szolgáltatásaikat értékesítsék online, enélkül szinte „láthatatlanok” maradnak.

Az elmúlt években a webáruházak eluralkodtak a világhálón, ez a szárnyalás pedig folyamatosan növekszik. Ez sok ember fantáziáját beindította, mindenki akar magának egy szeletet ebből az egyre nagyobb tortából. Ehhez viszont ismerni kell a legaktuálisabb online marketing megoldásokat, csak így lehet sikeresen webáruházat fenntartani.

Milyen webáruházat szeretne nyitni?

A kérdés egyszerű, a válasz sokkal komplexebb. A legjobb, ha olyat, amely a szenvedélyéhez és/vagy érdeklődési köréhez kötődik. Ez persze csak a kreatívabb része, hiszen ott a másik dolog: a matek.

Mekkora a kereslet a termékre? Mekkora idő-, és anyagi befektetést jelent egy webáruház elindítása, mikor fog megtérülni? Rengeteg ehhez hasonló kérdés merül fel ilyenkor.

Itt jön képbe a niche marketing – de mi az és mire jó?

A niche piacot úgy kell elképzelni, mint egy óriási halmaznak a kisebbik, de annál fontosabb része. Íme egy példa: valaki imádja a kisbabákat, ezért elhatározza, hogy nyit egy babatermékeket és kiegészítőket forgalmazó webshopot. A piac felmérése során viszont azzal szembesül, hogy az zsúfoltabb, mint a klímás naptára nyáron. Ekkor jön képbe a niche, vagyis egy kisebb szegmens kiválasztása, ahol kisebb a termékkínálat és kevesebb a konkurencia.

3 konkrét tipp kezdő vállalkozóknak, avagy a niche piac kiaknázása

1. Online áruház

Online divatáruházakkal Dunát lehetne rekeszteni, de nem lehetetlen labdába rúgni a nagyok mellett. Ha Ön szereti a divatot, akkor válasszon olyan niche piacot, amely ezen belül is érdekli. Rengeteg lehetőség van a ruházati webshopon belül is, csak meg kell találni, legyenek azok, például fürdőruhák, blézerek vagy egyedi zoknik.

2. Kozmetikumok

A kozmetikumokkal, sminktermékekkel kapcsolatos webshop mindig népszerű, viszont itt is hatalmas a verseny a fogyasztók kegyeiért. Manapság érdemes elmenni a vegán vagy állatkísérletektől mentes irányba. Még jobb, ha saját készítésű termékekkel száll be, például szappannal vagy arcradírral.

3. Egyedi lakberendezési cikkek

Ha érdekli a lakberendezés, akkor természetes, hogy elsőként egy ilyen webshop ötlet ugrik be. Még nincs teljesen kiaknázva a piac, de ne az Ikea telítettségét vegyük alapul, hanem érdemes lehet a vintage, avagy retro stílus felé hajlani, ami manapság oly divatos.

A lehetőségek tárháza végtelen, de mindenképp érdemes megtalálni azt a közös pontot, ahol Ön és a piac érdeklődése is találkozik.

Szeretne saját webáruházat indítani?

Ha már megvan a világmegváltó ötlet, és a piackutatás, akkor már csak egy marketing ügynökségre van szükség. Indulás előtt kérjen egy online marketing tanácsadást a Toptarget Marketing Ügynökségtől aki segít az ötlet validálásában és a kampányok felépítésében és folyamatos optimalizálásában!

Ajánlatok