A legjobb hazai szállodák – Hotel Cascade Resort & Spa Demjén

Budapestről 80 perc alatt értünk el autóval a Demjén település északi szélén található Hotel Cascade Resortba. Miután egy perc alatt villámgyorsan becsekkoltunk a kedves recepciósnál és elfoglaltuk az stílusosan berendezett szobánkat, egyből elindultunk felfedezni a környéket.

A szálló mögötti dombra felkapaszkodva egy ösvényt követve felmásztunk a demjéni kaptárkövekhez, ahonnan nagyszerű kilátásunk nyílt a falura és a szálló melletti fürdőre. Lefelé menet felfedeztünk egy sziklafalba vájt kőhodályt, egy közel kétszáz négyzetméteres mesterséges barlangszobát, amit anno istállónak és tárolónak használtak.

Kilátás Demjénre és a fürdőre a szálloda feletti kaptárkőről

A felfedezőkörúton kellően megéheztünk, így jólesett a szálló svédasztalos vacsorája, ami nagyon kellemes meglepetéssel szolgált. Az étkezőben lévő asztalok többségét függönyökkel választják el egymástól, így olyan szigetek alakulnak ki, amelyekben nagyon meghitt módon költhetjük el párunkkal a vacsoránkat.

Vacsora együtt, de mégis kicsit külön a többi szállóvendégtől – függönyökkel elválasztott asztalokon

Mindehhez még hangulatos élőzene is szól. A fogások között általában 3-4 féle előétel, leves, főétel, desszert, és bőséges zöldség, saláta és gyümölcskínálat szerepel. Vacsora közben megfigyelhettük a szálloda közönségét is, akik főleg párokból és gyermekes családokból álltak – később be is bizonyosodott, hogy a szálló és a tőszomszédságában lévő fürdő valóban e két csoportnak nyújthat a legnagyobb élményt.

Frissen grillezett lazac a szintén svédasztalos látványkonyháról

Azt hittük, hogy a rövid, könnyű kis túránkkal és a nagyszerű vacsorával véget értek erre az estére az élményeink, pedig még csak most kezdődtek igazán. Miután végigkattintgattuk a szobánkban lévő tévé több tucat csatornáját és kipróbáltuk a jelszó nélkül használható vezeték nélküli internetet (sebessége 5/1Mbps – le- illetve feltöltés), úgy döntöttünk, korai még lefeküdni, ezért inkább átsétáltunk – a szálloda amúgy nagyon kedves személyzetének javaslatára – fürdőköpenyben a szállótól kb. 80m-re található Cascade Barlang- és Élményfürdőbe. Mivel ekkor már elmúlt este tíz óra, már csak a kinti medencéket tudtuk kipróbálni. A mi kedvencünk is az a hangulatos, zegzugos medence lett, ami a hozzánk hasonló párok többségének is.  Ez az éjszakai fürdőzés, és a medencék izgalmas, hangulatos kialakítása a régi, kiépítetlen egerszalóki felső termálmedencének a hangulatára emlékeztetett. Itt csak úgy repült az idő, a javasolt fél órányi fürdést bőségesen túlléptük a finom meleg termálvízben, és ha nem egy hosszú, fárasztó hét péntekének éjszakája lett volna ez a nap, bizony lehet, hogy az éjjel kétórás zárásig is itt áztatjuk magunkat.

Az élményfürdő egyik, az év minden napján éjjel 2-ig nyitvatartó medencéje

Az éjszakába nyúló fürdőzés helyett inkább a korai kelést választottuk. A reggeliben sem kellett csalódnunk, többféle müzli, teák, kávék, felvágottak, sajtok, virsli, kolbász, rántotta, tükörtojás, a gyerekekre is gondolva bundás kenyér és tejbegríz, valamint saláták és gyümölcsök vártak ránk korlátlan mennyiségben, de ami különösen tetszett nekünk, az a turmixgép volt, amiben előre megpucolt répából, céklából és almából friss juice-t készíthettünk magunknak.

A reggeli után körbejártuk a szállót, felfedeztük a négyféle szauna kabint, a himalájai sószobát és a wellness részleget, megtudtuk, hogy többféle masszázsra és segway túrára is be tudunk fizetni, majd átmentünk – ismét csupán egy fürdőköpenyben – a szomszédos Cascade Barlang- és Élményfürdőbe. Most már a barlangfürdő is nyitva volt, így az első utunk oda vezetett. A felső bejáraton mentünk be, ami egy óriási, beltéri csúszdaparkba nyílt. Én nem vagyok egy nagy csúszdás, de a „Turbó Anakonda” nevű, tényleg észveszejtően gyors csúszdát, és a tölcsér aljú párját, aminek az aljában, kellő sebességgel érkezve még három kört is meg lehet tenni, legalább ötször kipróbáltam. Itt egy kicsit újra gyerekek lettünk, igaz, mi hamarabb meguntuk, mint az ifjúság.

A csúszdapark, amely még minket, felnőtteket is elkápráztatott

Ha az én gyerekkoromban létezett volna ilyen csúszdapark idehaza, engem se tudtak volna zárásig levakarni a szüleim a csúszdákról, az egészen biztos.  Itt még lépcsőzni sem lett volna muszáj a csúszdázáshoz, ha a földalatti csúszdaparkban épp nem lett volna üzemen kívül az ott jártunkkor a látványlift. E csúszdapark aljából át lehet sétálni  vagy úszni a barlangfürdőbe, ami újabb nagy élményt tartogatott számunkra. Az igényesen, mégis természetes hatást keltően kialakított, összesen 760 méter hosszú mesterséges barlangjáratokban, ha nem elégednénk meg a 35-38 fok közötti hőmérsékletű, összesen 1500 m2 vízfelületű termálmedencékkel és pezsgőfürdők nyújtotta kényeztetéssel, szintén található többféle szauna és masszázslehetőség. A földfelszín alatti járatokban található medencék, a vízi bár és a „tündérbarlang” nevű rész igazán egyedi hangulatot áraszt, így nem csoda, hogy itt is repültek az órák.

A barlangfürdő egyik csodája a sok közül: a vízi bár

Észre se vettük, és máris délutánra járt, ideje volt tehát újabb felfedezőtúrát tennünk a környéken. A fürdő mögötti domb peremére kapaszkodtunk fel, ahol a szőlőföldek oldalában haladó kékjelzést követve egy erdővel benőtt kőfejtőt találtunk, ahol még sziklamászók biztosítási lehetőségeit is felfedeztük, a számunkra lehetetlenül egyenletesnek és függőlegesnek tűnő sziklában. Az ösvényt követve néhány családdal is összefutottunk, látszik, hogy népszerű ez a séta, persze inkább csak nagyobb gyerekekkel érdemes oda menni, mert néhol kitett az ösvény. A túránkon Demjén központjába lyukadtunk ki, a falu fölött magasodó, magyar zászlónak is otthont adó sziklaperemre. A nagyszerű kilátás mellett újabb barlangszobákat fedeztünk fel, amelyek közül sokat ma is borospincének használnak a helyiek.

Kilátás az élményfürdő egy részére, háttérben a Cascade Hotellel, ahonnan fürdőköpenyben lehet átsétálni a fürdőbe

A kirándulásról sietnünk kellett vissza a Cascade Hotelbe, mert minden este fél hétkor, amennyiben legalább 4 érdeklődő jelentkezik rá, a Wellness részlegen a szauna mester un. szaunaszeánszot tart. Erről jó, hogy nem maradtunk le, mert ismét egy izgalmas élménnyel gazdagodtunk. A kívánságunkra, miszerint „valami felfrissítő élményt szeretnénk”, emberünk eukaliptusz, fodor- és borsmenta és más hasonló olajokat hígított fel egy-egy merőkanálnyi vízben, amit aztán szépen lassan a kályhára öntött, majd egy zászlóval és egy törülközővel szétterítette az így keletkezett párát és illatokat. Ettől minket többször kirázott a hideg az amúgy 90 fokos szaunában. Ezt már csak a szeánsz végi hidegmedence és jeges limonádé tetézte. Ennyi élmény rég ért minket egyetlen nap alatt, aminek a végén az újabb isteni vacsora és az este 10-es zárásig tartó csúszdázásunk tette ki az i-re a pontot.

Ide bármikor visszatérnénk, többet élvezni a fürdőt és jobban felfedezni a környéket

Legközelebb több időt kell itt eltölteni, mert a szomszédos Egerszalók sódombját – amely még a hivatalos belföldi turizmust népszerűsítő reklámkampányban is szerepel – most nem sikerült meglátogatnunk, pedig az oda vezető 3km-es utat akár a vadonatúj kerékpárúton is megtehettük volna. Arról nem is beszélve, hogy Eger történelmi városa csupán 20 perc autózásra található innen, hogy a közeli Bükk és a Mátra végtelen sok természeti látnivalójáról ne is beszéljünk.

Szobánk stílusos volt, tiszta és kényelmes

Aki igényes, hangulatos és egyedi kikapcsolódásra vágyik a párjával kettesben, vagy gyermekekkel, az a Demjéni Cascade Hotelben és Barlangfürdőben biztos, hogy meg fogja találni a számításait. Sőt, még többet is! A szálló patyolat tiszta, nagyon hangulatos, kifejezetten vízi és természetességet sugárzó témára épülő belsőépítészete különlegessé teszi, ugyanakkor rendkívül modern is, látszik, hogy pár éve, egész pontosan 2015-ben nyitották meg. A személyzet nagyon kedves, az ételek finomak, a környék és a barlangfürdő pedig igazán egyedülálló.