Legjobb hazai szállodák – Hotel Karos Spa****superior , Zalakaros

Zalakaros

Zalakaros a Kis-Balaton mellett, Budapesttől 200 km-re fekszik. A városról először általában a termálfürdő jut eszünkbe, de számos egyéb meglepetést is tartogat számunkra a hely. Ősszel meglepően csendesek az utcák, a szép napsütésben kellemeset sétáltunk a fákkal, virágokkal szegélyezett út mentén. Kirándulhatunk a kilátóhoz, mely ott jártunkkor sajnos bezárt, de 2018 tavaszán újjáépül és újra gyönyörködhetünk a kilátásban. Tiszta időben ellátni innen a Kis-Balatonig, de akár Badacsonyig is.

A hotel és a szoba

2 óra utazás után este fáradtan érkeztünk meg a négycsillagos Hotel Karos Spa****superior-ba, ahol szerencsére pár perc alatt zökkenőmentesen becsekkoltunk. A recepció tágas, innen lehet eljutni az egy szinttel lejjebb lévő étterembe, illetve innen nyílik a wellness és a kávézó is. Elfoglaltuk a szobát, mely kényelmesen tágas, világos, minibárral, széffel, és kábeltévével felszerelt. A szobákhoz egy-egy kis erkély tartozik, ahonnan a szálloda saját parkjára nyílik kilátás. A vacsorára sajnos az utolsó pillanatban értünk oda, de még így is tudtunk válogatni a finom meleg ételek és hideg finomságok közül. A kiszolgálás türelmes, udvarias volt.

Gasztronómia

Az Éden Étteremben fogyasztottuk el a svédasztalos reggelit és vacsorát. Mindkét étkezésnél bőséges választék állt a rendelkezésünkre. Külön kiemelném, hogy az egészségestudatos vendégekre is gondoltak, aminek nagyon örültem. Reggelinél sokféle felvágott és sajt, friss zöldségek, gyümölcsök és édes péksütemények fogadtak minket. Meleg ételek tekintetében is bőven felülmúlták a megszokott rántotta és virsli kombinációt. Italnak gyümölcslevek mellett teát és kávét választhattunk. Este a vacsoránál a már korábban megszokott bőséges ételpult várt minket, a vacsorához minőségi borokat ajánlottak. A kínálaton friss és ecetes saláták, levesek, húsos és tésztás ételek, desszert volt, melyet zalai helyi ételek színesítenek.

A Hajóbár a wellness mellett helyezkedik el, így onnan is bármikor átjöhetünk egy frissítőre, ebédre, hiszen a bárban meleg ételeket is kínálnak. A nyári hónapokban pool bárrá alakul át, és a medencék partján élvezhetjük a koktélokat, kávékat, könnyű ebédeket. Mindkét este élőzene fogadott minket, ahol a bátrabbaknak lehetősége van tánctudásukat is megcsillogtatni.

A Caffé Spa a szálloda saját kis kávézója, a recepció mellett külön kialakítva. A hangulatos, világos helységben szinte meg is feledkeztünk arról, hogy egy hotelen belül iszogatjuk a Forza márka kávé különlegességeit.

Wellness & Spa

A szombat délutánunkat a wellness részlegben töltöttük, ahol mindig megtaláltuk a hangulatunknak megfelelő programot. Miután kellemeset úsztam a kinti úszómedencében, kipróbáltam a bentit is, majd ezután együtt mentünk a vitaminos szauna felöntésre. A szauna világ előterében csendes félhomály fogadott minket, ahol a pihenőágyakon relaxálhatunk, a medencetér zajától védve. Innen kezdve elkülönül a fürdőruha nélküli és a fürdőruhás szauna tér. Előbbiben tartják a profi felöntéseket, és itt van egy pici merülőmedence is, utóbbiban pedig finn-, infra- és bioszauna, valamint gőzkabin is várja a vendégeket. A medencetérben elkülönülve kapott helyet a felnőttbarát termál medence és néhány pihenőágy, így biztosítva a csendes kikapcsolódást a pároknak. A gyermekekről sem feledkeztek meg természetesen, ők külön medencében pancsolhatnak.

A környék

Ha a pihenés mellett felfedeznénk a környékbeli látnivalókat is, akkor érdemes ellátogatni a Zobori Élmény Parkba és a Kápolnapusztai Bivalyrezervátumba is. Keszthely háromnegyed órás autóútra szintén vonzó úti cél lehet. Vasárnap délután hazafelé mi is megálltunk ott, megnéztük a Festetics kastélyt, és sétáltunk egyet a Balaton parton.

Összegzés

Egy nagyon pihentető hétvégét töltöttünk a Hotel Karos Spa****superior-ban, amihez hozzájárult a kiemelkedő vendéglátás, a finom ételek és a szuper wellness lehetőségek.