Legjobb hazai szállodák – Kolping Hotel Spa & Family Resort

Bevezetés

Szállodalátogatásainkat bemutató cikksorozatunk következő állomása az Alsópáhokon található Kolping Hotel Spa & Family Resort. Alsópáhok az egyedülálló termáltaváról híres Hévíz tőszomszédságában helyezkedik el, csak egy rövid kilométer és egy körforgalom választja el a két települést egymástól. Budapestről az M7-es segítségét is igénybe véve 2 óra alatt megközelíthető az 1300 lakosú község. Amennyiben viszont egy kis balatoni hangulatot is szeretnénk a kirándulásba csempészni, akkor a hazaúton érdemes az északi part mentén haladni, és csak Balatonvilágosnál csatlakozni az autópálya áramába.

Szállodáról

A hotel egy 10 hektáros területen fekszik, amelyen 4 stílusú szállásépület, 12 apartmanház, étterem, wellness, Bobóország (erről kicsit később), játszótér, foci és teniszpálya, recepció, és pedálos gokartpálya is osztozkodik. Igen, a recepción mindezek meghallgatását követően bennünk is felmerült a kérdés, hogy a reggeli, és a szobánk közötti távolságot szabadtéren kell e megtenni ezeken a februári csípős reggeleken. Szerencsére a hotel erre is gondolt, így az épületeket fedett fűtött folyosókkal kötötték össze, amelyek eljuthatunk a recepción kapott szállodatérképen megjelölt céljainkhoz. A mi szobánk a messzebbi Ulrich háznak keresztelt épületben volt, a szoba nagyon kellemes pihenést biztosított a külön nappali résszel, az esőzuhannyal, a kényelmes magasított ággyal és a puha szőnyeggel.

A hétvége során sétáltunk a hotel területén is, ahol 12apartmanház is található. Az apartmanházak természetesen nincsenek folyosóval összekötve a főbb épületekkel, egyedülálló kis parasztházként álldogálnak a domboldalban. A házak felszerelt konyhával, háló- és gyerekszobával is rendelkeznek.

Első a család

Képzeljük el, hogy egy pszichológiai teszten veszünk részt, ahol a szemben ülő fél által kimondott szavakra egyből rá kell vágnunk az első dolgot, ami eszünkbe jut. A Kolping szó hallatára garantálom, hogy én a „család” szóval reagálnék, de úgy gondolom sokan így tennének még, akik jártak már a hotelben. Sok szálloda reklámozza családbarát jellegét, de a Kolping hotel tervezése, fejlesztése, és szolgáltatásainak kínálata során az első szempont a családok pihenésének kiszolgálása. A családbarát szemlélet itt nem csak egy gyereksarokban, és épületenként 3 baba kádban merül ki. A szálloda minden apró figyelmességével, érzékeny részletével koncentrál, hogy anyu, apu és gyerekek akár együtt, akár külön is tudjanak szórakozni az itt töltött idő alatt. A szobák kialakítása biztosítja a szülők pihenését, és azt is, hogy a gyerkőcök élvezzék az ottlétet. Nekik külön nyíló gyerekszoba dukál rendes ággyal, nem kell együtt egy szobában pótágyon aludni, és a szülőknek alvás idő után suttogva beszélgetniük. Minden családi lakosztályban alapfelszereltség a mikró sütő, babakocsi, etetőszék, kiskád. Nincs szükség utánfutóra, hogy mindezt magunkkal vigyük egy nyaralásra. A szobák színesek, vidámak, belépve az jutott eszünkbe, hogy itt mindenki jól érzi majd magát.

A szobából kilépve, amikor a gyerekekkel elsétálunk a vacsorához, vagy a medencékhez az élményfolyosónak köszönhetően nem kell a „Mikor érünk már oda?”, „Éhes vagyok!”, „Mennyit kell még sétálni?” kérdéseken idegeskedni. A gyerekeket lekötik a folyosó falain lévő tekerhető, húzható, nyomható játékok. Mind a 4 épület folyosója külön tematikával rendelkezik, ahol különböző járművekkel, tengeri állatokkal, erdei teremtményekkel is találkozhat a reggeli felé haladó kis felfedező.

A gyerekekkel való kikapcsolódást egyéb apró részlet teszi még könnyebbé, a pihenő szoba a játszóház mellett (nem kell a nagytesónak is visszamenni a szobába, amíg a kistesó alszik), a több helyen lévő babakonyha (akárhol éhezik meg a gyerkőc, lehetőség van ételt melegíteni). A játszóházat üvegfal választja el a kávézótól, ahol csendben beszélgethetünk, miközben a közelben a gyerekek is jól érzik magukat a szülők nélkül.

Ahogy már ígértük a cikk elején pár szót ejtünk Bobóról és róla elnevezett Bobóországról  is. Bobó a szálloda saját kabalafigurája, egy vidám, kék nadrágos víziló. A hotel több pontján is találkozhatunk vele akár személyesen is, ott tartózkodásunk alatt a szombat esti vacsorakor jelent meg. Bobó néha feleségével, Mimivel jelenik meg a szálloda folyosóin. Bobóország a gyerekek országa, ahol állandó és ingyenes gyerekfelügyelet mellet lehet játszani, kézműveskedni, és a „szülőket pihenni hagyni”.

Szombat este vacsora után mi is kipróbáltuk a nagyobbaknak szóló elfoglaltságokat, a 8 személyes csocsót, a pingpongot, az autóversenyzős konzolt.

Minket ezek az apróságok meggyőztek arról, hogy majd a gyerekekkel együtt is visszatérünk ide.

Hanami & Wellness

Ha a gyerekek már a játszóházban vannak, vagy eleve gyerek nélkül érkeztünk, akkor vegyük célba a Hanami Beauty Beauty and Spa központot. Ennek népszerűségét mutatja, hogy kozmetikai kezelésre sajnos már nem kaptunk időpontot a hétvégére, viszont egy masszázs kárpótolt minket. A masszőrök profizmusát mi sem bizonyítja jobban, hogy a kitűnő mézes olajos hátmasszázson kívül még jó tanácsokkal is elláttak minket. Ezek után még megittunk egy teát a pihenő helységben, amellyel a kezeléseken résztvevőket kényeztetik.

Mindkét wellness központot kipróbáltuk, a családit és a gyerekmentes felnőtt részleget is. A 18 éven felülieknek való részlegbe csak egy viszonylag magasan levő gomb megnyomásával jutottunk be, ez biztosítja, hogy a gyerekek még véletlenül sem tudnak oda bekószálni. A csendes wellnessben szaunáztunk, és a termál medencében fürödtünk, majd átsétáltunk a folyosó másik végén elhelyezkedő családi szekcióba. Az itt lévő önkiszolgáló étteremben ebédeltünk, ahol a menün klasszikus strand ételek voltak választékon. Ezután kipróbáltuk a sószobát, ami a családi élményfürdőn belül van, majd visszatértünk a csendesebb részlegbe.

Étterem

Az étteremben 4 pultról válogathattunk a reggeli és a vacsora során, ezen kívül a gyerekekre az étkezésnél is külön figyelmet fordítanak. Reggelinél minőségi kávé, friss péksütemények, a kicsiket külön tejbegríz, kakaós csiga várta. Az asztalok tágas térben helyezkednek el, de aki csendesebb étkezésre vágyik, a gyerekzsivajtól egy üvegfallal elválasztott étkezőben fogyaszthatja el a finom falatokat. Minden étkezésnél bőséges választék áll az étel intoleranciával küzdők számára, vacsoránál a kókusztejes rakott padlizsán igazán különleges volt. A kisebbeket bébiétel, fagyi, külön gyerek menü várja, amit színes műanyag tányérokból ehetnek meg, miután a játszóházból a csúszdán keresztül megérkeznek az étterembe.

Környékbeli programok

Alsópáhok környéke sok programmal szolgál az odalátogatóknak. Hévíz csupán 1 kilométerre található, a termáltó pedig csupán 2 kilométerre fekszik a hoteltől. Kocsiba pattanva a várak szerelmesei fél órás úttal akár a szigligeti, akár a sümegi várat is körbejárhatják. A keszthelyi Festetics-kastély 10 percre található, ahol jó időben könnyed sétát tehetünk a parkban, vagy az állandó és időszaki kiállítások közül is csemegézhetünk.

Összegzés

A pörgős hétköznapok levezetéseként a Kolping Hotel tökéletes lehetőség arra, hogy a szülők, gyerekek, netán nagyszülők együtt pihenjék ki a fáradalmakat, és családi légkörben töltsék a hétvégét. A szálloda minden részletével ebben segít nekünk, így már csak rajtunk múlik, hogy milyen formában valósítjuk meg a kikapcsolódást.

Akció

Ki jöjjön ingyen? A gyerek vagy a nagyi? Kattints a kedvezményekért!

A bejegyzést a szallas.hu és a Kolping Hotel támogatta.