Londoni járattörlések olvasóink szemével! Van aki 40 órája volt ébren.

Továbbra is hatalmas fennakadások vannak az európai reptereken. A soha nem látott hőhullám az Egyesült Királyságban egyre több problémát okoz. Néhány napja megolvadt a leszállópálya a lutoni reptéren. Olvasóink egy része jött volna haza, egy másik része utazott volna Londonba. Két történetet osztok meg veletek.

Magyarországon ragadt olvasónk története

Szeretném megosztani mi történt tegnap este a budapesti reptéren. Budapest-London járat nem indult el mert megolvadt a leszállópálya Londonban. Már a gépen ültünk egy órája mire mondták, hogy nem indulunk, le kell szállni. 2 óra késés. 3 óra késés. Semmi infó. Senki nem tud semmit. 4 óra várakozás után elindult újból a beszállítás. Feltettek minket egy buszra és bezártak fél órára. Anyukák gyerekkel kiabáltak, hogy nincs levegő, nyissák ki. Már az egész busz pánikolt. Családok elválasztva mert a tömeg másik része a folyosón ragadt. Sok kiabálás után kiengedtek a buszból. Ekkor a leszállópálya mellett ragadtunk.
Továbbra sem kaptunk semmi információt. Egy rendőrt találtunk ő sem tudott segíteni, mondván nem az ő hatásköre. Az emberek a földön ültek mert nem engedtek vissza a terminálba sem.
Mire visszaengedtek a terminálba a 17:55 majd 19:00 majd 20:00 majd 22:00 órai indulást átírták 00:30-ra. Mondtuk, hogy szeretnénk hazamenni. Nem lehet. Nem tudunk kimenni kisérő nélkül?!?
Magyar állampolgárként jogunk van hazamenni. De nem! nem engedtek vissza a schengen zónába, ugyanis csak reptéri dolgozó kisérhet vissza. Ami nem volt. A külföldieknek mi fordítottunk, hogy mi történik. Sírva könyörögtünk a határőrnek, hogy haza szeretnénk menni 5 óra szenvedés után, de nem engedett. Nagy nehezen bolyongva, találtunk egy másik légitársaságnak dolgozó lányt aki végül kikísért minket. Elborzasztó, hogy magyar állampolgárként nem engedtek haza. Elfogadhatatlan a Wizz Air embertelen bánásmódja. Mire eljöttünk, kaptunk egy emailt, hogy végül törölték a járatot 5-6 óra szívatás után. Sokan ott éjszakáztak. Borzasztó élmény volt. Semmi emberség.

Bónusz: 4 óra után nincs internet sem a reptéren. Szóval ha nincs magyar előfizetésed vagy roamingod, akkor nem is tudsz informálódni sem.

Angliában ragadt olvasónk története

Kedves Wizz Air!
Próbálok szofisztikált lenni. Elmentek a pi***ba a semmire kellő hozzá állásotokkal. Luton repülőtéren miután törölték az összes járatot ti vagytok az egyetlen cég, aki a vásárlók szájába sz*rik. Mindenki más hotelt, taxit intézett a károsultaknak. Ti a Wizz Air-től arra nem vettétek a fáradságot, hogy bármilyen infót adjatok. Hagyjátok étlen, szomjan az embereket, mindezt az állítólagos angol meleg rekord közepén. Az mellékes, hogy 7-kor még felszálltak a gépeitek, szóval nem lehet arra hivatkozni, hogy megolvadt a kifutó pálya.
Utána meg mindent töröltök és 0, azaz nulla infó nélkül úgy haza húztok nyugodtan aludni, hogy még a Luton reptéri rendőrség sem találja a munkatársaitokat.
Következő Wizz Air járat 6 nap múlva van, amin van szabad hely.
Másik cégnél pedig a foglalt 40 font helyett 350 fontért tudnánk másik helyet foglalni. Szállás nincs 10 km-es körzetben, mert a reptéren ragadt több ezer ember elindult oda. Ami szállás van az 4-500£/éjszaka. 26 órája rohadunk itt és 40 órája vagyunk ébren!
Időközben a Wizz Air kiadott egy közleményt az eset kapcsán és megszervezte az utasok hazaszállítását.
“Habár a járatok törlése a légitársaság hibáján kívül történt, a Wizz Air az utasok hazajutásának megszervezésében is segítséget nyújtott: megkezdte a hazaindulás megszervezését, megvizsgálva minden lehetséges megoldást. Miután Luton repülőtér kifutópályáinak használata ismét biztonságossá vált,

a Wizz jelentős operációs szervezésnek köszönhetően ma (szerdán) délután 15.00 órakor mentesítő járatot indít Budapestről London-Luton repülőterére, ahonnan a gép a Londonban rekedt utasokkal még mai napon, helyi idő szerint 17:20-kor vissza is tér Budapestre.”