Mitől lesz jó egy marketingeszköz?
A vállalkozók többsége a szabadidejüket is általában tervezéssel, ötleteléssel töltik. A legfontosabb, hogy az elérhető leghatékonyabb marketingeszközök használatával pörgessük fel az üzletet. Hogy ez ne vegyen el sok időt a pihenésből, érdemes sorra venni, hogy milyen módszerek közül válogathatunk egyáltalán.
Visszatérés az online térből
A social media teljesen megváltoztatta a vállalkozások hozzáállását a marketinghez. Mindenki helyet követel magának az asztalnál, igyekszik minél nagyobb hangsúlyban megjelenni az online térben, hisz itt érhetőek el a legkönnyebben az ügyfelek.
A valóság azonban azt mutatja, hogy az online marketing térnyerésének ellenére az offline módszerek hatékonysága és jelentősége egyáltalán nem csökkent. A brandépítési stratégiában erre is fókuszálni kell, a Jólnyomjuk.hu ablakmatricái például nagy segítséget jelenthetnek egy bolt, iroda vagy telephely számára.
Ha éppen egy új helyiséget nyitunk meg, egy ilyen marketingeszközzel a legegyszerűbb felhívni magunkra a figyelmet. Közvetlenül érhetjük el a potenciális ügyfeleket, akik rendszeresen arra sétálnak. Ha már felkeltettük az érdeklődésüket, sokkal könnyebb lesz becsalogatni, majd vásárlásra ösztönözni őket. Természetesen ez csak egy példa az elérhető rengeteg offline marketingeszköz közül.
A felhasználási mód és a hely sokrétű lehet. Az üzlet vagy iroda belső és külső falai, a padló éppúgy funkcionálhat reklámfelületként, mint a céges autó vagy másik helyen felállított tábla, molinó. Némelyik marketingeszköz helyben támogatja a márka népszerűsítését, mások pedig mobil hirdetésként járulnak hozzá a vállalkozás sikerességéhez.
Érdemes egyszerre több eszközt is alkalmazni, nem pedig leragadni egy-kettőnél. Napjainkban az online és offline térben egyszerre kell jelen lenni, egyik sem mehet a másik kárára. Minél gyakrabban jön szembe a vállalkozás a potenciális vásárlóval, annál nagyobb esély lesz a vásárlásra.
A belépéstől a vásárlásig
Már kívülről egyértelműen látszani kell annak, hogy pontosan hova érkezik az érdeklődő. Meg kell jeleníteni a cég logóját, a szolgáltatásokat felsorolni vagy éppen egy-egy fotót megjeleníteni az elérhető termékekről. Belépve is a kint sugallt képet kell tovább erősíteni. A falakra matricákat lehet elhelyezni, de a pultra és padlóra is rakhatunk belőlük. A reklámtábla is hatékony lehet, felakaszthatjuk az ablakra vagy odabent valahova.
A mozgóreklám még mindig működik?
Természetesen igen, az elmúlt években egyáltalán nem csökkent a hatékonysága. A személyautó, furgon fóliázása több előnnyel is rendelkezik. Menet közben hirdethetjük a céget, a piros lámpánál állva mindenki kényelmesen elolvashatja az elérhetőségeket és a szolgáltatások listáját. Ez az egyik leghatékonyabb népszerűsítési módszer. Stílusosan megjelenhetünk egy-egy üzleti találkozón, vásáron, az ügyfélnél vagy egy bemutatón.