accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Rejtélyes körülmények között szállították le olvasónkat egy Krétára tartó járatról!

utazomajom /

Néhány napja olvasónktól egy igen érdekes, fordulatokkal teli történetet kaptunk, ahol a szabályokat sajátos módon értelmezték a Laudamotion-nál.

“A történet úgy kezdődött, hogy a Laudamotion OE 550-es október 19-én reggel hatkor Bécsből Chaniába tartó járatával kellett volna utaznunk. A gép késett, várakoztattak minket, majd bemondták, hogy kisebb gép érkezett és 17 embernek nincs ülőhelye, tehát vártak 17 önként jelentkezőt.

Nekünk szerencsénk volt, mert priority boardingot vásároltunk (elsőbbségi beszállás), és azoknak megígérték, hogy ők mindenképp felszállhatnak. Ez így is történt, sikerült az első 10 ember között a gépre jutnunk, miután bescannalték a beszállókártyánkat.

Már rég a gépen ültünk és felszállt mindenki, amikor is hosszabb várakozás után ismét bejelentették (természetesen mindent csak németül mondtak be és alig közöltek valamit angolul), hogy egy embernek még el kell hagynia a gépet.

És erre bemondták a nevemet.

Először közöltem, hogy én nem vagyok hajlandó leszállni és hogy magyarázzák meg, hogy miért is kell még egy embernek és milyen alapon választottak engem. Erre közölték, hogy állítólag én checkoltam be utoljára előző nap. Ráadásul a mögöttünk lévő sorban is volt még egy szabad hely. Hivatkoztam arra, hogy én megvásároltam az elsőbbségi beszállást, de nem igazán érdekelte őket. Végül kihívták a kapitányt, aki mondta, hogy addig nem indulhat el a gép, amíg le nem szállok. Majd miután biztosítottak arról, hogy a barátnőm, akivel együtt utaztunk volna szintén megkapja a kártérítést, végül elhagytuk a gépet.

Hozzáteszem, hogy pár sorral hátrébb egy részeg pali végig hangosan káromkodott és alkoholt követelt a stewardessektől. Tehát végképp nem értem miért is nem őt szállították le.

Most jön az igazán érdekes rész.

Mikor a kapuhoz visszaértünk, a földi személyzet elmondta, hogy valaki anélkül szállt fel, hogy a beszállókártyáját bescannelte volna, és mivel mindenki oda ült ahova akart, valószínű túl időigényesnek tartották, hogy végigellenőrizzék az összeset és kiderítsék ki tartózkodik jogtalanul a fedélzeten.

Ezzel csak az a probléma, hogy ezáltal teljesen hamis volt az utaslista, ráadásul a barátnőm nevét se kérték el, tehát fogalmuk nem volt hogy ki tartózkodik a gépen és ki nem. A kapunál végül közölték, hogy menjünk vissza az egyes terminálhoz, ahol majd kapunk egy nyomtatványt és a következő jegyünket intézik. Ott közölték, hogy a következő Chaniába tartó járatuk hétfőn megy és arra tudnak nekünk jegyet adni. Viszont ha hamarabb akarunk menni, akkor nekünk kell megvennünk magunknak a jegyet egy másik légitársaságnál. Nyilván nem vártunk 3 napot a reptéren és végül vettünk magunknak 275 euróért egy jegyet az Aegeannél.

Most nem beszélve arról, hogy Athénon keresztül végül éjfélre értünk Chaniába reggel 9 helyette és még az új jegyet sem fizették ki, én úgy gondolom teljesen jogtalanul szállítottak le engem, és nem protokollnak megfelelően jártak el több esetben sem.

Kíváncsi vagyok mi a véleményetek nektek erről és hogy hogyan érdemes ilyen esetekben eljárni.” – írta olvasónk, Valentina.

Amennyiben az eset valóban így történt, mindenképp érdemes a légügyi hatósághoz fordulni, hogy kivizsgálják az esetet. Ami a kártérítést illeti, a légitársaság köteles minden költséget megtéríteni, illetve további 250€ anyagi kártérítést is fizetni. Azonban hivatalosan csak annak az utasnak, akit valóban leszállítottak. Ebben az esetben Valentina párja önkéntesen hagyta el a gépet, és semmilyen kártérítésre nem jogosult. Reméljük, hogy nem így lesz és mindkettőjüket kárpótolják.

Ajánlatok