Wizz Air – Koronavírus: járattörlés, átfoglalás, lemondás, lehetőségek! Minden egy helyen.
1. Miért törölte a Wizz Air néhány járatát?
A légitársaság hálózatában történt keresletcsökkenés miatt több alacsony kapacitású Wizz Air járat törlése várható 2020. április 2-ig. Azok az utasok, akiket a járattörlések érintenek, automatikusan értesülni fognak erről (a legtöbb esetben az eredeti indulási időponthoz képest 14 nappal korábban) és a legkorábban foglalható alternatív útvonalra foglaljuk át őket. Azon ügyfeleink, akik közvetlenül a wizzair.com weboldalon vagy légitársaságunk mobil applikációján keresztül foglaltak, e-mail értesítést kapnak, amelyben felajánljuk az ingyenes átfoglalást vagy a teljes visszatérítést vagy a repülőjegy eredeti árának 120%-os kreditben történő visszatérítését.
2. Mely útvonalak érintettek a törlésben?
A Wizz Air folyamatosan figyelemmel kíséri a hálózatában lévő összes útvonal iránti keresletet, és törölheti azon útvonalait, amelyeknél jelentős a visszaesés.
3. Milyen átfoglalási vagy visszatérítési lehetőségek állnak rendelkezésükre azoknak, akiknek a járatát törölték?
Azok az utasok, akiknek a foglalását érintik a törlések, automatikus értesítést kapnak (a legtöbb esetben az eredeti indulási időponthoz képest 14 nappal korábban) és alternatív útvonalra foglaljuk át őket. Azon ügyfeleink, akik közvetlenül a wizzair.com weboldalon vagy légitársaságunk mobil applikációján keresztül foglaltak, Üzletszabályzatunknak megfelelően e-mail értesítést kapnak, kivéve, ha „Az Európai Parlament és a Tanács 261/2004/EK rendelete (a „Rendelet”) a légijáratok törlése esetén az utasoknak nyújtandó kártalanítás és segítség közös szabályainak megállapításáról” másképpen nem rendelkezik. Utasaink a lentebb részletezett lehetőségek közül választhatnak, amennyiben az e-mail értesítésben szereplő linkre kattintanak és kiválasztják a legjobb opciót az önkiszolgáló felületünkön.
•Átfoglalás egy másik, a Wizz Air által üzemeltetett járatra ugyanazon, vagy amennyiben szükséges, egy másik útvonalra a legkorábbi időpontra, az elérhető ülőhelyek számának függvényében.
vagy
•A törölt járat Teljes Viteldíjának visszatérítése.
vagy
•A befizetett összeg teljes visszatérítése kreditekben az utas Wizz-számlájára, kiegészítve azt a törölt járat viteldíjának plusz 20%-val. Ez a kredit a Wizz Air bármely járatára felhasználható.
Kérjük vegye figyelembe, hogy a légitársaság csak azon utasokat tudja értesíteni, akik foglalásukat közvetlenül a wizzair.com weboldalon vagy a légitársaság mobil applikációján keresztül készítették. Azoknak az utasoknak, akik foglalásukat utazási irodán, beleértve az online utazási irodákat is, keresztül készítették, fel kell vennie a kapcsolatot azzal a céggel, akinél jegyüket vásárolták.
4. Hogyan fognak az érintett utasok értesülni a törlésről?
Minden, a törlések által érintett utas, előzetes e-mail értesítést kap (a legtöbb esetben az eredeti indulási időponthoz képest 14 nappal korábban) és lehetősége lesz az alábbi három opció közül egy kiválasztására a Wizz Air fiókjába belépve:
•Átfoglalás egy másik, a Wizz Air által üzemeltetett járatra ugyanazon, vagy amennyiben szükséges, egy másik útvonalra a legkorábbi időpontra, az elérhető ülőhelyek számának függvényében.
vagy
•A törölt járat Teljes Viteldíjának visszatérítése.
vagy
•A befizetett összeg teljes visszatérítése kreditekben az utas Wizz-számlájára, kiegészítve azt a törölt járat viteldíjának plusz 20%-val. Ez a kredit a Wizz Air bármely járatára felhasználható.
Kérjük vegye figyelembe, hogy a légitársaságunk nem tudja azokat az utasokat értesíteni, akik foglalásukat online utazási irodán keresztül készítették és kiemelten javasolja utasainak, hogy jövőbeli foglalásaikat közvetlenül a wizzair.com weboldalon vagy a légitársaság mobil applikációján keresztül készítsék.
5. Hogyan érvényesíthetik az utasok az átfoglalást vagy a visszatérítést?
Azok az utasok, akiknek a foglalását érintik a törlések, automatikus értesítést kapnak (a legtöbb esetben az eredeti indulási időponthoz képest 14 nappal korábban) amely az alábbi három opciót fogja felajánlani:
•Átfoglalás egy másik, a Wizz Air által üzemeltetett járatra ugyanazon, vagy amennyiben szükséges, egy másik útvonalra a legkorábbi időpontra, az elérhető ülőhelyek számának függvényében.
vagy
•A törölt járat Teljes Viteldíjának visszatérítése.
vagy
•A befizetett összeg teljes visszatérítése kreditekben az utas Wizz-számlájára, kiegészítve azt a törölt járat viteldíjának plusz 20%-val. Ez a kredit a Wizz Air bármely járatára felhasználható.
Kérjük vegye figyelembe, hogy a légitársaságunk nem tudja azokat az utasokat értesíteni, akik foglalásukat online utazási irodán keresztül készítették és kiemelten javasolja ügyfeleinek, hogy jövőbeli foglalásaikat közvetlenül a wizzair.com weboldalon vagy a légitársaság mobil applikációján keresztül készítsék.
6. Kifizeti a Wizz Air a törölt járat után a Rendeletben meghatározott kártérítést?
A Wizz Air követi a vonatkozó nemzetközi és nemzeti jogszabályokat és rendelkezéseket. A Wizz Air nem kötelezhető kártérítés fizetésére, amennyiben a járat törlésére olyan rendkívüli körülmények között kerül sor, amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni.
EK261 kártérítés kifizetése | Átfoglalás vagy az eredeti jegyár visszatérítése (Wizz-kredit, bankkártya, banki átutalás) | |
A járat törlése az eredeti indulástól számított 14 vagy több napon belül |
NEM |
IGEN |
A járat törlése rendkívüli körülmények miatt |
NEM |
IGEN |
A járat törlése a vonatkozó hatóságok döntése alapján |
NEM |
IGEN |
Önkéntes törlés az utas által |
NEM |
NEM |
A rendkívüli körülmények többek közt, de nem kizárólag, a következő esetekre vonatkozhatnak: légiforgalmi irányítási döntések, az érintett légijárat működésével össze nem egyeztethető meteorológiai feltételek, sztrájk (kivéve a Wizz Air dolgozók sztrájkja), terrorcselekmények vagy biztonsági kockázatok, a repterek vagy pályák lezárása, polgári zavargások, természeti csapások, váratlan repülésbiztonsági hiányosságok.
Az alábbiakban részletezzük a járat törlése esetén felajánlott három lehetőséget:
- Amennyiben a Wizz Air törli a járatot legalább 14 nappal az indulás előtt: lehetőség van a járat eredeti teljes viteldíjának a visszaigénylésére, de a Rendeletben meghatározott kártérítés nem igényelhető.
- Amennyiben az utasok önkéntesen törlik járatukat: lehetőség van a járat eredeti teljes viteldíjának a visszaigénylésére, de az önkéntes törlési díjakat felszámoljuk (a feltételeket itt olvashatja), valamint a Rendeletben meghatározott kártérítés nem igényelhető. Hogy megbizonyosodjon arról, hogy a befizetett összeget visszakapja, amennyiben járatát önkéntesen törli bármilyen ok miatt, javasoljuk, hogy vásárolja meg WIZZ Flex szolgáltatásunkat, amellyel járatát a törlési díjak felszámolása nélkül, a szolgáltatás áráért törölheti.
- Amennyiben a hatóságok megtiltják, hogy a Wizz Air repüljön bizonyos repterekre/országokba: lehetőség van a járat eredeti teljes viteldíjának a visszaigénylésére, de a Rendeletben meghatározott kártérítés nem igényelhető.
7. A Wizz Air megváltoztatta a járatomat. Mit tehetek?
Amennyiben a Wizz Air megváltoztatja a menetrendet vagy törli járatait a menetrend szerinti indulás előtt, értesítjük Önt a foglalásban megadott email címen keresztül a változtatásokról és az azzal kapcsolatos lehetőségekről. Kérjük vegye figyelembe, hogy a légitársaság csak azon utasokat tudja értesíteni, akik foglalásukat közvetlenül a wizzair.com weboldalon vagy a légitársaság mobil applikációján keresztül készítették.
Utasaink a lentebb részletezett lehetőségek közül választhatnak, amennyiben az e-mail értesítésben szereplő linkre kattintanak és kiválasztják a legjobb opciót az önkiszolgáló felületünkön.
•Átfoglalás egy másik, a Wizz Air által üzemeltetett járatra ugyanazon, vagy amennyiben szükséges, egy másik útvonalra a legkorábbi időpontra, az elérhető ülőhelyek számának függvényében.
vagy
•A törölt járat Teljes Viteldíjának visszatérítése.
vagy
•A befizetett összeg teljes visszatérítése kreditekben az utas Wizz-számlájára, kiegészítve azt a törölt járat viteldíjának plusz 20%-val. Ez a kredit a Wizz Air bármely járatára felhasználható.
Utasaink a fentebb részletezett lehetőségek közül választhatnak, amennyiben az e-mail értesítésben szereplő linkre kattintanak és kiválasztják a legjobb opciót az önkiszolgáló felületünkön. Azoknak az utasoknak, akik foglalásukat utazási irodán, beleértve az online utazási irodákat is, keresztül készítették, fel kell venniük a kapcsolatot azzal a céggel, akinél jegyüket vásárolták. Azok az utasok, akik nem a foglalás tulajdonosai, kérjük vegyék fel a kapcsolatot a foglalásukat készítő személlyel, akinek jogában áll a módosításokat elvégezni.
8. Nem kaptam e-mail értesítést a törölt járatomról. Mit tehetek?
Jelentkezzen be Wizz Air profiljába, hogy ingyenesen átfoglalja jegyét egy másik, a Wizz Air által üzemeltetett járatra ugyanarra, vagy amennyiben szükséges, egy másik útvonalra, az elérhető ülőhelyek számának függvényében. Amennyiben nem megfelelők az elérhető átfoglalási lehetőségek, az átfoglalási folyamat során felajánljuk Önnek a visszatérítési lehetőségeket is.
Azoknak az utasoknak, akik foglalásukat utazási irodán keresztül készítették, a módosítások elvégzéséhez fel kell venniük a kapcsolatot azzal a céggel, akinél jegyüket vásárolták.
Azok az utasok, akik nem a foglalás tulajdonosai, kérjük vegyék fel a kapcsolatot a foglalásukat készítő személlyel, akinek jogában áll a módosításokat elvégezni.
9. Miután törölték a járatomat, átraktak egy másikra (más indulási/érkezési reptér vagy más ország). Mit tehetek?
Amennyiben talál olyan dátumot és úticélt, amely megfelel Önnek, Wizz Air profiljába bejelentkezve átfoglalhatja járatát. Egyéb esetekben kérheti a befizetett összeg teljes visszatérítését vagy a járat Teljes Viteldíjának visszatérítését kreditekben az utas Wizz-számlájára, kiegészítve azt a törölt járat viteldíjának plusz 20%-val. Ez a kredit a Wizz Air bármely jövőbeni járatára felhasználható.
Utasaink a fentebb részletezett lehetőségek közül választhatnak, amennyiben az e-mail értesítésben szereplő linkre kattintanak és kiválasztják a legjobb opciót az önkiszolgáló felületünkön. Azoknak az utasoknak, akik foglalásukat utazási irodán, beleértve az online utazási irodákat is, keresztül készítették, fel kell venniük a kapcsolatot azzal a céggel, akinél jegyüket vásárolták. Azok az utasok, akik nem a foglalás tulajdonosai, kérjük vegyék fel a kapcsolatot a foglalásukat készítő személlyel, akinek jogában áll a módosításokat elvégezni.
10. Nem érem el a telefonos ügyfélszolgálatot a foglalásom megváltoztatása miatt. Hogyan vehetem fel a kapcsolatot a Wizz Airrel?
Kérjük jelentkezzen be Wizz-fiókjába vagy kattintson az e-mail értesítésben szereplő linkre, hogy elvégezze a módosításokat. Ez a leggyorsabb módja az Ön által igényelt módosítások elvégzésére.
11. Értesítést kaptam arról, hogy utaztam olyan járaton, amelyen koronavírussal fertőzött utas utazott. Mit tegyek?
Kérjük azonnal vegye fel a kapcsolatot a helyi egészségügyi hatósággal és kövesse utasításaikat.
12. Úgy gondolom, hogy utaztam olyan járaton, amelyen koronavírusos esetet találtak, de nem kaptam értesítést a légitársaságtól. Mit tegyek?
Amennyiben nem Ön a foglalás tulajdonosa, fel kell vennie a kapcsolatot azzal a személlyel (vagy utazási irodával), aki a jegyet foglalta Önnek és megerősítenie, hogy a foglaló kapott-e bármilyen értesítést. Amennyiben kételyei vannak, kérjük azonnal vegye fel a kapcsolatot a helyi egészségügyi hatósággal és kövesse utasításaikat.
13. Habár a járatomat nem törölték, nem szeretnék elutazni. Kérhetek visszatérítést?
A Wizz Air nem ajánl fel visszatérítést, amennyiben a járatot az utas törli. Abban az esetben, ha bárki kötelező karatéban van (például egy hotelben), hivatalos igazolás ellenében teljes visszatérítést vagy átfoglalást tudunk biztosítani. Hogy megbizonyosodjon arról, hogy a befizetett összeget visszakapja, amennyiben járatát önkéntesen törli bármilyen ok miatt, javasoljuk, hogy vásárolja meg WIZZ Flex szolgáltatásunkat, amellyel járatát a törlési díjak felszámolása nélkül, a szolgáltatás áráért törölheti.