108-117. nap 6.rész: Tasmania látványosságai I.

lanymajom /

Ausztrália szigetállama, Tasmania a természetjárók paradicsoma. Érintetlen tengerpartok, hegyek, tavak, kiépített túraútvonalak, nemzeti parkok, kiváló kempingezési lehetőségek – minden adott egy nagyszerű kirándulós utazáshoz. Tasmaniai főbb látnivalóit bemutató cikk első része következik.

1. Narawntapu Nemzeti Park

A Narawntapu Nemzeti Parkban nekem a legjobban a hosszan elnyúló, csodálatos, homokos tengerpart tetszett. A partot szinte egyedül élvezhetjük, alig lézengenek itt az emberek. A parkban rengeteg rövidebb és hosszabb túraútvonal között választhatunk. Sajnos a csapatunkból az egyik lány nem nagyon szeretett túrázni, úgy kellett állandóan noszogatnom, ezért nagyon hosszú túrákat nem csináltunk. A leghosszabb túránk a 10 nap alatt egy 13 km-es kör volt. A Narawntapu Nemzeti Parkban egy rövid séta az Archers Knob track, ami a látogatóközponttól indul. A túra során vízi madarakat, érdekes növényeket és wallaby kengurukat láthatunk, továbbá ha felértünk a dombra, akkor csodálatos panorámában lesz részünk.

2. Cradle Mountain

A jégkorszak által alakított Cradle Mountain Tasmania egyik legérdekesebb és leggyönyörűbb látnivalója. A környéken rengeteg könnyebb és nagyobb kihívást jelentő útvonal között választhatunk. Itt található Ausztrália leghíresebb túraútvonala az Overland track, mely a Cradle Mountain és a St. Clair-tó között halad végig. A táv hivatalosan 65 km, viszont sokan a tavon való kompos átkelés helyett inkább meghosszabbítják az útvonalat és a tó körül haladnak végig a célhoz, így végül 82 km-t tesznek meg. Ezt a túrát átlagosan 5-6 nap alatt szokták teljesíteni, a rekordot viszont egy ausztrál tájfutó tartja, aki 7 óra 25 perc alatt végzett.

Az autót érdemes a látogatóközpont előtti parkolóban hagyni, majd a központban a nemzeti park bérletünket bemutatva ingyenes jegyet kapunk a Dove-tóig közlekedő hop on hop off buszra.

Mi először az utolsó állomásig, a Dove-tóig mentünk, ahol az alábbi útvonalat tettük meg: Lake Lilla track-en indultunk el, melyről a Wombat pool trackre tértünk rá, ami az Overland track-en haladt tovább a Marions kilátópont felé, ahonnan egy meredek út vezet vissza a tóhoz.

A túránk után újra felszálltunk a hop on hop off buszra, majd a következő állomásnál, a Ronny Creek-nél szálltunk le, mivel a buszsofőr azt mondta, hogy ott a legnagyobb az esélye a vombattal való találkozásnak. Igaza volt, a rövid sétánk során több eszméletlen cuki vombatot is láttunk.

3. Rosebery – Montezuma vízesés

Nekünk sajnos nem fért már bele, viszont aki erre járna annak egy további kirándulási ötlet a Montezuma vízesés, mely Tasmania legmagasabb vízesése. A vízeséshez oda-vissza 3 órás esőerdei túra vezet végig a Roseberytől 2 km-re található Williamsfordból.