accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

5 órás sorban állás Amszterdamban – érj időbe a reptérre!

utazomajom /

Soha nem volt még ennyire nehézkes a repülés, mint most. Európa és Amerika óriási munkaerőhiánnyal küzd a reptereken, ami jelentős késéseket okoz a légiközlekedésben. A jelenség egyik legnagyobb elszenvedője az Amszterdam-Schiphol repülőtér. Olvasóink napi szinten osztanak meg történeteket kalandos utazásaikról. Eszter néhány napja videóban mutatta meg a több száz méteres sort a repülőtér biztonsági ellenőrzése előtt. Ma Attila állt sorban öt órát ugyanott. A sor a hol a repülőtér aszfaltján a tűző napon, hol mobil sátrak fedésében vezet. Mindenkit egy cél hajt: elérje az induló járatát. Éppen emiatt sokszor alakulnak ki kisebb nagyobb konfliktusok a tömegben.

Máté egy hete osztotta meg velünk a történetét.

Ma reggel jöttem el Amszterdamból, mivel a hírek szerint jelenleg az egyik legkáoszosabb reptérről van szó, ezért gondoltam megosztom a tapasztalataimat.
A KLM Amszterdam-Bécs járatával repültem, reggel 6:50-kor indult a gép. Hágából mentem vonattal egyenesen a reptérre, hajnali 1:56-ra értem oda. Volt feladandó poggyászom ezért mentem, hogy leadom. Szépen ki is volt írva a képernyőre, hogy hova kell mennem, de azok kiszolgáló egységek még zárva voltak. Azonban kiírták egy táblára, hogy menjünk át egy másikhoz. Ez nagyon zavaró volt és egy kicsit gyanús is, mert a másik a business check-in volt. Úgyhogy hajnali 2 után pár perccel beálltam a sorba, mert már ekkor sor volt és közben nézelődtem, hogy jön-e valaki, akitől meg lehet kérdezni, hogy melyik kiírásnak kell hinni. Volt is lehetőségem megkérdezni, azt mondták, hogy maradjak ott a képernyőre kiírt sorban. Én kb. 10-15. lehettem a sorban, ennek annyi értelme volt, hogy 4:30-kor, amikor megérkezett a személyzet és kinyitott a check-in/drop off, akkor 15 perc alatt leadtam a csomagom. Így a 6:50-es gép induláshoz 4:45-kor el tudtam indulni a reptérre való beléptetéshez és a security check-in-hez. A sor vége nagyon messze volt, az eleje pedig még messzebb a végétől. Az épületen belül kígyózott a sor, kb. 15 perc után eljutottam egy táblához, ami azt írta hogy onnan 90+ perc a security check-in. Ennek leginkább a + része volt igaz… Aztán kimentünk az épületből egy sátrakból épített folyosóra, végül onnan ki az utcára és vissza az épületbe, ahol végre eljutottunk a beléptetéshez (még nem security!) Közben kb. 3 alkalommal találkoztam személyzettel, minden alkalommal elmondtam, hogy mindjárt megy a gépem, amire csak széttették a kezüket és megkérdeztem, hogy van-e valami fast track vagy hasonló, amiért akár fizetnék is, de nagy csodálkozó szemekkel azt mondták, hogy nincs. Olyan 6:25 körül értem el ahhoz a táblához, hogy security check-in 25-30 perc, de közben elhaladtunk egy priority (security) check-in mellett. Kérdeztem ott is, hogy tudok-e ide jegyet venni vagy valahogy bejutni. Azt mondták, hogy max online, de azt nem tudja hogy… Végül 20 perccel a gép indulása előtt a KLM applikációjában upgradeltem a jegyem business classra, amihez jár Sky priority és ezzel be tudtam állni az említett sorba. De persze azért ott is többen álltak előttem, úgyhogy megkértem mindenkit, hogy engedjenek előre, mert 20 perc múlva megy a gépem. Így derült ki, hogy többen is az utolsó pillanatban upgradeltek és rohannak a gépekhez, sokan pont ahhoz, amelyikhez én is. Végül happy end lett a story vége, mert egy nagy futás után elértem a gépet és rendben meg is érkeztem én is és a bőröndöm is.
JAVASLAT: Ha tehetitek, akkor ne vigyetek magatokkal feladandó poggyászt, mert a drop-off nyitása és a gép indulása közötti idő nem lesz elég, és menjetek ki Schipholra 4 órával a gép indulása előtt.
Ha többen vagytok és nem mindenkinek van feladott poggyásza, akkor pár fős csoportok azt csinálták, hogy valaki a poggyászt adta fel, másik pedig beállt a hosszú sorba, a végén kiállt oldalra és megvárta a poggyászos társát, aki már oda az “elejére” állt be a társa mellé.
Ha egyedül vagy és drop-off is kell, tehát úgy utazol, mint én, akkor good luck, mert priority nélkül én lehetetlennek láttam.
Összességében életem legstresszesebb repülőtéri élménye volt, pedig kb. 5 órával a gép indulása előtt ott voltam a reptéren, úgyhogy sok sikert, jó utat és csak ügyesen!
A probléma nem Amszterdam specifikus, jelenleg bárhol előfordulhatnak ilyen és ehhez hasonló történetek. Legyetek felkészülve és ha tehetitek, indulás előtt jópár órával már tájékozódjatok a repterek zsúfoltságáról akár a csoportunkban kommentben.

Ajánlatok