Miért érdemes tértivevényesen postázni?
Mire nyújt megoldást a tértivevény? Miben különbözik az ajánlott levelektől? Mit nevezünk elektronikus tértivevénynek? Miért jobb, mint a papíralapú változat? Online számlázó programokon keresztül is küldhető tértivevényes levél? Mutatjuk a válaszokat!
A tértivevény segítségével biztonságban tudhatóak a levelek. Nem kell attól félni, hogy eltűnik a postázott levél. Ráadásul visszaigazolás is érkezik arról, hogy a címzett átvette a levelet. Ez különösen akkor fontos, ha számla postázására kerül sor, hiszen egy megkésett vagy eltűnt levél hátráltathatja az utalást.
Nincs több elkallódott levél
A legtöbben már jártak úgy, hogy elkallódott a levelük a postán, mely nemcsak bosszantó, hanem komoly anyagi problémát is okozhat. Főleg akkor, ha számla vagy szerződés került postázásra.
A tértivevény esetében ettől nem kell tartani, hiszen a levél feladásakor is ad igazolást a posta, továbbá visszaigazolást is küldenek arról, hogy ki és pontosan mikor vette át a küldeményt. Szóval mindenképpen érdemes igénybe venni ezt a szolgáltatást, ha fontos küldeményről van szó.
Ajánlott levelek vs. tértivevényes levelek
Nyilván sokakban felmerül a kérdés, hogy mi a különbség az ajánlott és a tértivevényes levelek között. A két típus nagyban hasonló. Mindkettő esetében rögzítésre kerül a küldemény feladásának és átvételének időpontja. Továbbá az is, hogy ki vette át a levelet. Amennyiben sikertelen a levél átvétele, a postás értesítőt hagy a kézbesítés újbóli időpontjáról.
Szóval nagyon hasonló a két szolgáltatás, azonban egy valamiben mégis eltérnek. A tértivevényes levelek esetében a feladó is kap visszaigazolást a posta által rögzített információkról. A Billingo online számlázó program postai feladás funkciójával egyszerűen feladhatóak a számlák. Csupán néhány gombnyomással elintézhető a folyamat és lehet választani az elsőbbségi, az ajánlott és a tértivevényes küldés között. Utóbbi esetben a bizonylat átvétele elektronikus tértivevénnyel igazolható.
Elektronikus kézbesítési igazolás került bevezetésre
Komoly jogi és anyagi következményei lehetnek annak, ha a címzett nem kapja meg a levelet. Ráadásul az utalás elmaradása esetén nem lehet pontosan tudni, hogy kibúvót keres a partner a fizetés alól, vagy pedig valóban nem kapta meg a számlát tartalmazó levelet. Tértivevény esetében ez szerencsére egyszerűen ellenőrizhető.
Az utóbbi hónapokban megszüntetésre került a papíralapú tértivevény, helyette elektronikus kézbesítési igazolás került bevezetésre. A visszaigazolás e-mailen vagy ePostakönyvön keresztül történik. Ennek a változtatásnak köszönhetően jelentősen csökkentek az adminisztrációs terhek, ráadásul környezetbarát megoldás.