A gumiabroncs homologizáció jelentése, lényege és haszna
Mire érdemes gondolni akkor, amikor a gumiabroncs homologizáció fogalmával találkozunk? Mi a lényege egyébként a gumiabroncs homologizáció gyakorlatának és miben lehet több, jobb, más egy ilyen típusú autógumi?
A cikkben ezekkel a kérdésekkel igyekszünk majd kiemelten foglalkozni. Egyúttal annak kapcsán is adunk majd néhány praktikus tippet, hogy egyáltalán mikor és miről ismerhető fel az a gumi, amelyik gumiabroncs homologizáció útján jött le a gyártósorról.
Mit jelent pontosan a gumiabroncs homologizáció fogalma és gyakorlata?
A gumiabroncs homologizáció lényegében azt jelenti, hogy az egyes abroncsok készítésének folyamatában és gyakorlatában egy-egy autótípust vesznek alapul. Sőt, sok esetben még ezen is túlmennek, és egészen célorientáltan, egy bizonyos modell számára tökéletesítik magát a gumiabroncsot.
Talán szemléletesebb lesz a dolog, ha megvilágítjuk egy konkrét példán keresztül is. A Pirelli lehet ebből a szempontból a legjobb választás, akik az úgynevezett P ZERO abroncsokat gyártják.
A P ZERO abroncsok szemre egészen hasonlítanak egymásra, ugyanakkor ez csupán a látszat. Ott vannak például az oldalukon a speciális jelölések, amelyek meglepően beszédesek. Példának okáért az L-es széria a Lamborghinihez, a F02 pedig a Ferrari 488-hoz tartozik a Pirelli P ZERO gumiabroncsok között.
Miben nyilvánul meg egyébként a gumiabroncs homologizációja?
Igazság szerint ránézésre talán nem is olyan könnyű megállapítani, hogy éppenséggel egy homologizált, vagy nem homologizált autógumit lát-e az ember. Alapvetően a gumik mintázata, sebesség és terhelési indexe jelenti a legfontosabb eltérést, összevetve mondjuk a standard változatokkal.
Persze akad azért még sok más tényező is, de a leginkább szemmel látható különbség általában a mintázatban keresendő. Úgyhogy tényleg az a helyzet, hogy még egymás mellé állítva a kétféle gumiverziót sem mindig könnyű megkülönböztetni.
Persze a legfontosabb kérdés az lehet, hogy többek között az Olcsobbgumi.hu autógumi kínálatát böngészve mikor lehet indokolt a gumiabroncs homologizációval készült opciókra koncentrálni.
Mikor lehet reális opció a homologizált gumiabroncs használata?
Igazság szerint a szalonból vásárolt új autók mindegyikén ilyen típusú gumikra lehet számítani, hacsak a gyártó nem akarja kiszúrni a vásárló szemét egy-egy gyengébb minőségű változattal. Egyébként a gumikon lévő jelölés is beszédes lehet ebből a szempontból.
Az AO – Audi, C1 – Chrysler, L – Lamborghini, MO – Mercedes-Benz, J – Jaguar, N0 – Porsche, illetve a * – BMW jelölések egyfajta térképként is értelmezhetőek. Ha ilyet látunk egy-egy autón, akkor biztosak lehetünk benne, hogy a homologizált gumiabroncsokról van szó.