accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Akkumulátorválasztási kisokos

utazomajom /

Az autónk akkumulátora sajnos rendszeresen cserélendő, amolyan kopó alkatrésznek számít. Három-öt év elteltével biztosan elérkezik az az idő, mikor már nem képes rendeltetésszerűen működtetni a kocsi elektromos berendezéseit. Ilyenkor jön el a csere ideje. Na de milyet válasszunk?

Mik az alapvető szempontok a választásnál?

A legalapvetőbb ismérv az eszköz mérete. Olyat kell vásárolnunk, ami befér az autónkba, a régi helyére. A másik szempont az érintkezők elhelyezkedése. Nem mindegy, hogy melyik oldalon van a pozitív és a negatív érintkező.

A kompatibilitáson túl mire figyeljünk?

Előnyös, ha a kiválasztott darab minél nagyobb indítóárammal rendelkezik. Ez biztosítja nekünk, hogy könnyedén beindítsa a gépkocsinkat bármilyen körülmények között. A vásárolt akkumulátorunk kapacitására is érdemes odafigyelnünk. A nagyobb amperórával bíró darabok több elektromos fogyasztót is képesek ellátni, valamint azokban az esetekben, ha hosszabb idő, akár több hét is eltelik két indítás között, a nagyobbak jobban teljesítenek.

Milyen típusai léteznek az akkumulátoroknak?

  • A nedves cellás akkumulátorok fő alkotórészei az elektron lapok, amik ezeknél a típusoknál ólommal vagy ólom-dioxiddal vannak bevonva. Ez a változat jelenti a legolcsóbb választást. Rendszeres ellenőrzést igényelnek. Ha párolog belőlük a folyadék, desztillált vízzel pótolnunk kell. Érzékenyek az alacsony töltöttségre, és nem szeretik sem a hideget, sem a rövid utakat, amik alatt a generátor nem képes visszatermelni teljesen az indításkor elhasznált feszültséget.
  • Az EFB akkumulátorok már egy fejlettebb megoldást jelentenek. Ezeknek már más a belső elrendezésük. Ebből fakadóan nem jellemző rájuk sem a lemezek szulfásodása, sem az úgynevezett ólomszivacs rongálódása. Ez biztosítja, hogy a nedves cellás megoldáshoz képest hosszabb élettartammal rendelkeznek. Nem olyan mértékben árt nekik a teljes lemerülés, gyorsabban fel lehet őket tölteni, és magasabb indítóáramot is tudnak biztosítani.
  • Az üvegszálas akkumulátorok egy bizonyos felárért cserébe még magasabb teljesítményt nyújtanak az előzőkhöz képest. Nagyobb kapacitással rendelkeznek, viszont a túltöltést és a teljes lemerítést csak nehezen tolerálják.
  • A géles akkumulátorok jelentik a legfejlettebb megoldást. A bennük lévő ólomsav a hozzáadott szilikon-dioxidtól géles állagú. Az indítóáramuk a normál típusok többszöröse is lehet, így sosem lehet gond beindítani autónk motorját, még akár nagyon alacsony hőmérsékleten sem. Egyetlen Achilles-pontjuk a túltöltésre való érzékenység. Ez visszafordíthatatlanul károsítja a belső szerkezetét.

Amikor csereéretté válik akkumulátorunk, semmiképp ne a legolcsóbb utódot keressük. Cikkünkből is kitűnhet, milyen összetett kérdésről van szó. Ne legyünk restek utánanézni, illetve ha szükséges, szakember segítségét kérni a választáshoz.

Ajánlatok