accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

A Ryanair durván nekiment a kormánynak: “idióta adónak” nevezi a különadót

utazomajom /

Megmondom őszintén mindig sokkal jobb kedvvel nyitom meg a Ryanair közleményeit mint a versenytársáét. Az ír cég híres a szókimondásáról és arról, hogy beleáll a vitákba.

“A Ryanair elítéli a Magyar Kormány által a veszteséges légitársaságokra rótt idióta extra profit adóját” címmel küldték a legutóbbi tájékoztatójukat.

A Ryanair felkéri Nagy miniszter urat, hogy magyarázza el, miért azt a szektort adóztatják meg, akik a COVID és az ukrán-orosz háború miatt a legnagyobb veszteséget szenvedik el.

Felkéri továbbá, hogy magyarázza meg:

  1. hogyan védené meg a “magyar családokat” a rekordveszteséget elkönyvelő légi-közlekedés extra adóztatása
  2. miért a magyar családok és a turisták fizessék meg a magasabb jegyárakat két év COVID és az ukrán veszteségek után
  3. hogyan segíti a légitársaságok megadóztazása a magyar családokat.

Ez nem egy extra profit adó, hanem egy rablás a kormány részéről, amely teljesen elrugaszkodott a valóságtól. Amikor más Uniós országok folyamatosan csökkentik az utazással kapcsolatos adókat, reptéri illetékeket a turizmus és a munkahelyek helyreállítása érdekében, a magyar kormány az ellenkezőjét teszi.

Nagy Márton miniszter úr egy új és hibás gazdaságstratégiát követ a veszteséget termelő légitársaságok megadóztatásával. A Ryanair és a Wizz Air esetleges járatcsökkentése tovább csökkenti Magyarország légi-közlekedési és turisztikai ágazatának versenyképességét.

A Rynair üdvözli az ellene irányuló fogyasztóvédelmi vizsgálatot, és egyúttal felkéri Budapest Városi Tanácsát, hogy terjessze ki a vizsgálatot arra is, hogy a Magyar Kormány „többletnyereség” adót vezet be a veszteséges iparágakra, például a légitársaságokra. Amikor veszteséget termelő légitársaságok éppen kilábalnának a COVID és az ukrán konfliktus okozta nehézségekből, a legutolsó dolog amire szükségük van, az extra adó. Nagyon kíváncsian várják, hogy Nagy Márton miniszter magyarázza meg, mi szükség van a veszteséget termelő légitársaságok külön adóztatására.

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary hozzátette:

Teljesen jogos, hogy a magyarok miért vethetnek ki többlet nyereségadót az olaj- és gázszektorra, amely rendkívüli haszonra tesz szert Oroszország Ukrajna illegális megszállása miatt. De ha ezt a „többletnyereség” adót kiterjesztjük egy olyan veszteséges ágazatra, mint a légi közlekedés, amely éppen csak lábadozik a 2 éves koronavírus és az orosz ukrajnai invázió újabb hatásaiból, azt mutatja, hogy Nagy miniszter úr talán megfeledkezett a gazdaságról.

Éppen ezért küldünk neki egy új „Economics for Dummies – (Közgadaságtan fajankóknak)”  című könyvet, amelyet reményeink szerint tanulmányozni fog annak érdekében, hogy meg tudja magyarázni, miért vetnek ki „többletnyereség” adót egy olyan veszteséges iparágra, mint a légitársaságok.

Az adók miatt magyarországi légi forgalom drámai visszaesésére lehet számítani egy olyan időszakban, amikor a magyar turisztikai szektor a Covid utáni fellendülésre készül.

Abban az időben, amikor sok más Uniós ország adó- és illetékcsökkentést vezet be végre a forgalom, a turizmus és a munkahelyek helyreállítása érdekében, a Magyar Kormány ennek az ellenkezőjét teszi: drágítja és kevésbé versenyképessé teszi a Magyarországra irányuló légi utazást, ami károsítja a magyar légiforgalmat, a turizmust és a munkahelyteremtést. Felszólítjuk Nagy minisztert, hogy fordítsa vissza ezt az idióta „többletnyereség”-adót, vagy legalább korlátozza az olyan iparágakra, mint az olaj vagy a gáz, amelyek rendkívüli nyereséget termelnek.

Ajánlatok