accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

BREAKING: 17 órája várják a Wizz Air utasai, hogy hazahozzák őket Rómából

utazomajom /

Tegnap este 21:35-kor Rómából Budapestre induló Wizz Air járat késést jelzett. Olvasónk a 3 órás késésen meg sem lepődött, hiszen esti járatról van szó, amelyek sokszor nem tudnak időben felszállni. A 3 órás késés enyhítésére egy 5€ értékű voucher-t kaptak az utasok.

Ahogy közeledett az új indulás időpontja, egyre későbbre írták át a járatot. 23:30-ra már mindenki a kapunál várakozott, azonban a légitársaságtól senki sem jelent meg. Néhány perccel később üzenetben értesítették a várakozókat, hogy a járatot törölték. Másnap, azaz június 23-án délután 4-kor küldenek mentesítő járatot.

“Mindenki kétségbe esett, tele volt a váró kisgyermekesekkel, idősekkel, várandósokkal.” – írta olvasónk. Fél órával később személyesen is megerősítették a törlést, majd mind a 200 utas elindult a feladott poggyászokért hajnal 1-kor. Ezután az egész terminálon végigvezették őket, miközben nem kaptak semmilyen ellátást. Azzal hitegették a tömeget, hogy biztosítanak szállást. A check-in pultnál óriási tömeg várta, hogy leadhassa a szállásigényt. Hajnal egy és reggel 6 között a kollégák folyamatosan keresték a szállásokat, végül azt mondták, hogy inkább keressenek maguknak.

Olvasóink beszámolója szerint a reptéri dolgozók nem érték el a légitársaságot és mivel nem volt ekkora kapacitású szállás a közelben, transzfert pedig nem tudták megoldani, széttárták a kezüket.

Reggelre nagyjából 20 utast sikerült elszállásolni, köztük időseket, kisgyerekeseket, várandósokat. Olvasónk lassan 24 órája ébren várja a csodát, hátha elindul a gép. A 6 órás kálvária alatt fél liter vizet biztosított a légitársaság, miközben a reptéren egy automatát kivéve minden zárva volt. Élelem vásárlására nem volt lehetőség.

Reggel 6 óra előtt 3 perccel egy reggeli vouchert kaptak az utasok 16€ értékben, majd ezek után elküldték őket a check-in részről, mert útban voltak. Sürgették, hogy újra végezzék el az utasfelvételt és menjenek át a biztonsági ellenőrzésen, hiszen bent több hely van és le tudnak ülni.

Tegnap Rómában 35 fok volt, mindenki leizzadt, tusolásra nincs lehetőség. A társaság jelenleg is a reptéren várja a csodát. A gép elvileg ma délután 4-kor indul el, de már kevesen hisznek ebben is.

A probléma okai

A Wizz Air flottájának Pratt & Whitney 2015 és 2021 között gyártott GTF-hajtóműveivel felszerelt gépeit át kell nézni. Egy gép javítási ideje átlagosan 300 napig tart, ezért rengeteg gépet kell parkoltatniuk. A kiesett gépek helyett innen-onnan lízingel a Wizz Air repülőgépeket, de a nyári dömpingben nincs könnyű dolga. Ha ilyen géppel utazol úgy tudod felismerni, hogy nincs rajta a Wizz klasszikus felfestése. Az sem segít a helyzeten, hogy 3 gépet Ukrajnában parkoltatnak, mert a háború miatt veszélyes lenne hazahozni őket.

Wizz Air válaszolt a kérdésinkre.

„A Wizz Air június 22-i, Budapest-Róma, valamint a Róma-Budapest között közlekedő járatait, a légiirányítás kapacitáshiánya miatt kénytelen volt átütemezni június 23-ra. A járatok átütemezésére azért volt szükség, mert a személyzet, a résidők miatti késések eredményeként kifutott volna a munkaidejéből. 

A Rómában tartózkodó utasokat nem hagyta magára a légitársaság: a Wizz Airrel szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég segített az arra igényt tartó utasoknak szállást foglalni az éjszakára. Ez a szokásosnál hosszabb időt vett igénybe, ugyanis telítettek voltak a közeli szállodák. Voltak olyan utasok is, akik a reptéren tartózkodást választották. A járatra várakozók a jogszabályokban előírtaknak megfelelően a repülőtéren levásárolható kupont is kaptak. Ezenfelül a légitársaság értesítette az érintett utasokat arról is, hogy térítésmentesen átfoglalhatják jegyüket egy másik járatra, illetve, ha az számukra megfelelőbb, a légitársaság visszatéríti számukra a jegyár 100 százalékát vagy a jegyár 120 százalékának megfelelő összeget WIZZ kreditet.

Bár a nemzetközi légi irányítás döntései felett nem rendelkezik a Wizz Air, a légitársaság ezúton is szeretne minden érintettől elnézést kérni a kellemetlenségekért, és megköszönni türelmüket.”

Ajánlatok