Friss: 10 év múlva már az új vasútvonalon mehetünk a reptérre 3-4000 forintért.
A tervek szerint 2028 végéig kétszer három sávos új közút, illetve 2035-re új vasútvonal épül a főváros és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között – jelentette be Lázár János építési és közlekedési miniszter hétfőn a repülőtéren, sajtótájékoztatón.
Szintén 2035-re tervezik megvalósítani a repülőtér 3-as terminálját, így az úttal és a vasúttal együtt 2,5 milliárd euró, vagyis ezer milliárd forint értékű fejlesztés valósul meg a Budapesten. A fejlesztésektől azt várják, hogy 2035-re a jelenlegi duplájára, vagyis évi 40 millió utasra nő a budapesti repülőtér utasforgalma, illetve a vasútvonalon a belvárosból 15-20 perc alatt érhető majd el a repülőtér.
A reptéri gyorsvasút 20 perc alatt teszi meg a Nyugati pályaudvar és Ferihegy közötti utat, a járatok 5–10 percenként indulnak, a jegyár pedig várhatóan 3000–4000 forint lesz.
A vasútfejlesztésekről azt mondták: arra nemzetközi tendert írt ki a kormány, és a beruházásra koncesszió keretein belül kerülhet sor. A vasútfejlesztés ugyanúgy 2034-35-re fejeződhet be, mint a hármas terminál építése. Nagy Márton arról is beszélt: a kormány új légi közlekedési holdingtársaságot alapít, amelynek része lesz a Hungarocontrol, a Budapest Airport, valamint a debreceni és sármelléki repülőtér is.