Ez az, amit nem akartam hallani a pilótától repülés közben
Egy igen hosszú utazás utolsó szakasza tegnap, október 16-án a Brüsszel – Budapest útvonal volt. Előtte Houstonból Torontóba, majd 7 óra várakozás után Torontóból Brüsszelbe repültünk, ahonnan újabb két óra várakozás után elindultunk végre Budapest felé.
A repülőjegyet egyébként piszok olcsón, az Air Canada elárazásának köszönhetően 70.000 forintért vettük egészen Houstonig. Ahogy arról korábban beszámoltunk, 29.000 forinttért is lehetett jegyeket vásárolni többek között New York-ba Prágából, viszont nekünk most egy rokon meglátogatása miatt Texas állam legnagyobb városa volt a cél.
22 óra utazás után végre a fedélzeten voltunk. Körülbelül 25 perccel az indulás után a kapitány jelentkezett. Gondoltam, milyen gyorsan eltelt az idő, biztos a budapesti időjárásról lesz szó, amikor is közölte, hogy az egyik hajtómű meghibásodása miatt úgy döntött, hogy vissza fordulunk Brüsszelbe. Mindezt annyira nyugodtan, hogy egyáltalán nem tört ki pánik a gépen. Ennek ellenére érezhető volt a feszültség, hirtelen gyors övcsattanás hangok és duruzsolás vette kezdetét. A pilóta megerősítette, hogy nem kritikus hibáról van szó, azonban a biztonság kedvéért inkább nem kockáztat.
Ezután körülbelül 25 perces körözés következett a levegőben, hogy kiengedjük a felesleges üzemanyagot.
Egy órával a felszállás után tűzoltóautók mellett sikeresen landoltunk ugyanazon a repülőtéren, ahonnan elindultunk. Ezúttal nagy taps követte a landolást, majd beálltunk egy másik gép mellé. A pilóta közölte, hogy előkészítik a mellettünk lévő A319-est, ami reméli, hogy valamivel jobb lesz, mint a mostani. Egy újabb óra elteltével sikerült átcuccolni. Ezzel a géppel szerencsére már semmilyen probléma nem volt, így majd két és fél órás késéssel, 26 órával a houston-i indulás után Ferihegyen vártunk 40 percet a csomagokra.
Az utazásról hamarosan élménybeszámolót teszek közzé!