accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

A CRM és az automatizálás növeli a B2B értékesítés eredményességét

Katya /

Ha a B2B értékesítés minél kedvezőbb rátája a cél, lehetőség szerint automatizált megoldásokkal, akkor egy fejlett CRM rendszer segítheti az ilyen jellegű célok sikeres megvalósulását. De vajon miként automatizálható a B2B sales a CRM rendszer segítségével?

Az automatizált B2B értékesítés formái és előnyei

Kezdjük az előnyökkel, amelyek közül az egyik legfontosabb, hogy a B2B értékesítés érdekében alkalmazott automatizálás értékes időt képes felszabadítani. Az idő pedig kapacitást jelent, tehát egyszerre jöhetnek az újabb vevők, miközben a többi feladat is elvégzésre kerül.

Különösen az adminisztrációhoz, illetve a kommunikációhoz köthető feladatok azok, amelyek az egyre több vállalkozó által preferált automatizmusok segítségével egyszerűsíthetők. Mégpedig az eredményesség fenntartása vagy javítása mellett.

Leginkább az utánkövetés teendői, az előmelegítő e-mail marketing kampányok, az elveszett érdeklődő kérdőívek, valamint a beragadt érdeklődő eszkalálás fontosabb feladatait érdemes megemlíteni, amelyek mind automatizálható lépések a CRM-mel.

A B2B értékesítés sikeréhez kulcsfontosságú a leadek kifogástalan kezelése

Az érdeklődők, vagyis a potenciális vevők igénylik a törődést. Fontos, hogy az ajánlatkérések minél előbb megválaszolásra kerüljenek, illetve a kiküldött árajánlatokat is sikerüljön precízen és időben nyomon követni.

A marketing automatizálás eszközeként dolgozó MiniCRM segítségével mindez kifogástalan minőségben valósulhat meg. Nem kell hozzá más, mint alapos tervező munka. Ha sikerül feltérképezni a leadek várható útját, majd ehhez mérten előre beállítani az érintési pontokat, akkor a teljes folyamat automatizáltan működhet.

Persze azt sem zárja ki semmi, hogy alkalmanként manuálisan is tegyünk annak érdekében, hogy a sikeres sales a lehető legmagasabb arányú legyen.

Plusz hozzáadott érték a CRM részéről a B2B értékesítés irányába

Nem ritka eset B2B vonalon, hogy egy-egy érdeklődő telefonon informálódik bizonyos kérdések felől, illetve témákról. Ilyenkor nagyon nem mindegy, hogy sikerül-e instant módon elérni a korábbi egyeztetések és üzenetváltások előzményeit.

A CRM rendszer abban is hathatós segítséget jelent, hogy ez hiba nélkül meg tudjon valósulni. Tényleg csak egyetlen kattintásra van szükség, és gyakorlatilag az ügyféllel kapcsolatos valamennyi előzmény és fontosabb adat elérhetővé válik.

Innentől kezdve pedig minden rendelkezésre áll, amire szükség lehet ahhoz, hogy a gondos munkával előkészített érdeklődők vásárlóvá, majd pedig visszatérő vevővé avanzsáljanak.

Ajánlatok