accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

A Delfti Műszaki Egyetem hallgatóival közösen épít hidrogén meghajtású repülőgépet a KLM

utazomajom /

Együttműködési megállapodást kötött a Delfti Műszaki Egyetem hallgatói csoportjával a KLM, az AeroDelft elnevezésű csapat és a holland királyi légitársaság kétüléses, hidrogén meghajtású repülőgépet tervez az egyetem Phoenix projektje keretén belül. A szűzrepülésre várhatóan 2025-ben kerül sor.

A Project Phoneix részét képezi a kétüléses repülőgép megalkotása mellett az üzemeltetés feltételinek tanulmányozása is, vagyis a repülőgép mellett a hatósági engedélyeztetés és az infrastruktúra vizsgálata is. A már fejlesztés alatt lévő műszaki megoldások véglegessé válásáig még több kihívásra is választ kell találni, ilyen például a folyékony hidrogén tárolása és szállítása.

Az együttműködés keretében a légitársaság és az egyetemi hallgatók arra is keresik a választ, hogy a folyékony hidrogén milyen formában és feltételek mellett hasznosítható a légiközlekedésben.

Első lépésként egy prototípus drónt alkottak meg, ez után következhet a hidrogénnel és üzemanyagcellás technológiával hajtott, elektromotorral rendelkező, kétüléses gép megépítése. A drón a közelmúltban már végrehajtotta első felszállását, ennek során a távoli irányítást és az üzemanyag-felhasználást is vizsgálták. A kétüléses repülőgép jövőre gáz halmazállapotú hidrogénnel, egy évvel később pedig folyékony hidrogénnel kísérelheti meg a felszállást.

A KLM és az AeroDelft csapata is úgy látja, hogy a légi utazás az emberek és a különböző ágazatok számára alapvető fontosságú szolgáltatás, de az iparág innovációra szorul. A csoportot 50 egytemi hallgató alkotja, akik a Delfti Műszaki Egyetemen tanulnak, céljuk, hogy a hidrogént, mint alternatív üzemanyagot népszerűsítsék.

Barry ter Voet, a KLM ügyvezető alelnöke az együttműködéssel kapcsolatban azt mondta, a légitársaság úttörő szerepet kíván játszani a légiközlekedés megújításában, és minden lehetőséget igyekeznek megragadni, amely ezt a célt szolgálja. „A fiatal generáció tudása és megoldásai mindenképpen szükségesek ahhoz, hogy nem mindennapi problémára nem mindennapi megoldás szülessen. Az AeroDelft lelkesedése és rengeteg munkája ehhez rendkívüli mértékben járul hozzá.”

Wouter van der Linden, az AeroDelft csapatmenedzsere amellett, hogy örömét fejezte ki a KLM csatlakozása kapcsán, azt hangsúlyozta, hogy együtt új, innovatív megoldásokon tudnak majd dolgozni és emellett a jövő mérnökeinek képzését is biztosítják.

Ajánlatok