Álláskeresés a LinkedInen: megfelelő stratégia nélkül nehéz
Ma már egyre több álláskereső portál van, amelyek kivétel nélkül egy céllal rendelkeznek: megfelelő munkahelyre megfelelő munkavállalók közvetítése. Ezek között vannak hazánkban is kiemelkedő szereplők, de globális szinten már van egy megkerülhetetlen zászlóshajó, a LinkedIn. Magyarországon is egyre több munkáltató és munkavállaló van jelen a platformon, érdemes nekünk is élni vele.
Social media álláskeresésre?
A LinkedInt többféleképpen lehet leírni, de a pontos meghatározással sokan bajban vannak. Sokkal több, mint egy átlagos álláskereső portál, de nem annyira komplex, mint a Facebook. Összességében a célja az, hogy a minőségi munkáltatókat összekösse a minőségi munkavállalókkal, de hogyan leszünk a LinkedIn szemében minőségiek? Szerencsére ma már több cég is foglalkozik a témával, például a CV Shark szolgáltatásai között is találunk a témában segítséget.
A LinkedInen a “hagyományos” álláskeresési funkciók is megtalálhatóak. Szűrhetünk adott területre, szakmára, cégekre, de sokkal nagyobb teret hagy a kreativitásnak, a marketingnek. Sokkal részletesebben kialakíthatjuk saját profilunkat, valamint a vállalatoknak is több kommunikációs eszközt is a kezébe ad.
Ezzel még egyedibb lesz minden egyes felhasználó és oldal, mivel mind megjelenésben, mind kommunikációs stílusban különbözni fognak. Egy hagyományos álláskeresési portálon ilyennel nem találkozhatunk, minden álláshirdetés szinte ugyanolyan, a vállalatok profiljai se térhetnek el egymástól, valamint a munkavállalókkal, álláskeresőkkel se interaktálhatunk.
Már azelőtt megismerhetünk egy céget, mielőtt jelentkezünk
A LinkedInen nem csak álláskeresők találhatóak meg, hanem aktív munkavállalók is, akik szeretnék kapcsolati hálójukat bővíteni. Ez tökéletes alkalom lehet egy álláskeresőnek arra, hogy egy adott céget megismerjen, utánajárjon milyen ott dolgozni, miben tud többet nyújtani a hasonló területen tevékenykedő vállalkozásokkal szemben.
Természetesen ez más oldalról is előnyös, például szabadúszók is szívesen használják, ha éppen szabad kapacitásunkat szeretnék betölteni és üzleti partnereket keresni. A legfontosabb az, hogy ne kapkodjunk el semmit, adjunk időt a platform megismerésére, építsük fel profilunkat megfelelően, valamint dolgozzunk ki egy stratégiát, amivel az egész LinkedInt megközelítjük.
A hatékonyság nagyon fontos az álláskeresés során
Stratégia nélkül nehéz lesz megtalálni az ideális munkahelyet, ami azt jelenti, hogy sokkal több idő fog elmenni az egész folyamatra és lehet sikerrel se fogunk járni a végén. Ezért fontos a megfelelő stratégia, mivel így hamarabb, egyszerűbben megtalálhatjuk álmaink munkahelyét. Ehhez szerencsére van segítség, több útmutató is elérhető a helyes LinkedIn stratégia felépítéséhez.