Álomesküvő a Francia Polinézián, Bora Bora szigetén!

A Francia Polinézia kedvelt helyszíne a külföldön köttetett házasságoknak. Itt látványos esküvői szertartás keretében, fehérhomokos tengerparton, trópusi napsütésben lehet kimondani egymásnak a boldogító igent.

Ha Bora Bora sziget nevét meghalljuk, egyből jobb kedvünk lesz, magunk elé képzeljük a világ talán legkülönlegesebb és legszebb egzotikust helyszínét. A Föld túloldalán, a Csendes-óceánban helyezkedik el Francia-Polinézia részeként, a fővárostól, Tahititől 230 km-re.  A sziget James Cook kapitányt is teljesen lenyűgözte, feljegyzéseiből Bola Bolaként ismerhetjük.

Igazán különlegessé az elszigeteltsége, bizarr vulkáni csúcsai, a kéklő lagúnái, a pálmafás, bársonyos fehér homokú strandjai teszik.

Időjárás

A szigetek trópusi klímájának két fő szezonja van: a november és április közötti csapadékos időszak, amikor az átlaghőmérséklet 27 – 30 °C között van, a másik pedig májustól októberig tartó időszak, amikor a levegő szárazabb, a hőmérséklet alacsonyabb. A helyi lakosság főképp halászattal és gyöngyhalászattal foglalkozik. A Francia Polinézia különleges, tradicionális konyhaművészete a francia gasztronómia olasz és kínai hatásokkal keverve.
A szigetek között hajóval és belső repülővel lehet közlekedni, Moorea és Tahiti között menetrendszerinti hajójáratok közlekednek.

Bora Bora mindössze 29 négyzetkilométer területű, így könnyen körbejárható akár a helyi busszal egy óra alatt, vagy kerékpárral 2-3 óra alatt, kényelmesebben pedig bérautóval illetve motorral. Nevének jelentése tahiti maohi nyelven “elsőszülött”, mivel a legendák szerint az első szigetek között volt, amely kiemelkedett a vízből.

Álomesküvőm

„Lassan 5 éve már, hogy ezen a gyönyörű szigeten kimondtam a boldogító igent. Csodálatos érzés volt ilyen meseszép helyen házasságot kötni, ha újra választanom kellene, akkor is emellett az egzotikus helyszín mellett döntenék. Gyönyörű, fehér homokos tengerpartok, trópusi növényzet, vízbe nyúló pálmák, gazdag élővilág, vendégszerető emberek. Egyszóval maga a paradicsom! Az utazás minden egyes részletét egyénileg szerveztem a párommal a Polinéz szigettúrától a Bora Borán tartandó esküvőig. Választásunk azért Bora Borára esett, mert tengerparti esküvőt szerettünk volna, szó szerint a természet lágy ölén.

A többi lehetséges helyszínhez képest Francia Polinézia szinte érintetlennek számít, kevesen utaznak ide, és nagyon kevés szálloda üzemel a szigeten, mivel az itt élők igyekeznek megőrizni az eredeti környezetüket. Másrészt Bora Borán a korallzátonyoknak köszönhető lagúnás tengerpartjai mellett fantasztikus hegyek is találhatók, így sokkal gazdagabb a programlehetőség. Az út fárasztónak mondható, Londont és Los Angelest érintve repülővel közel 24 órát utaztunk, míg elértük a Csendes-óceán közepe táján levő Tahiti szigetét. Innen egy nap múlva belső járattal utaztunk tovább a több mint 200 kilométerre levő Bora Borára.

A -12 óra időeltolódást először kicsit nehezen viseltük, de az elénk táruló látvány kárpótolt bennünket. Megérkezésünk után egy víz feletti bungalóban laktunk, amely nagyon romantikus volt: a szobánkban és a fürdőben üvegfalon keresztül gyönyörködhettünk az élővilágban. A kilátásunk a teraszról lenyűgöző volt, a Mont Otemanu hegyre nézett.

A főszigetet, ahol a helyi lakosok élnek, hajóval lehet elérni a hotelekből. Egy napot töltöttünk kirándulással, így betekintést nyertünk az ott élő emberek mindennapjaiba. Természeti látnivalókban bővelkedik a sziget, csodás lagúnákkal, az áttetsző vízben gyönyörű színes halakkal, rája- és cápalestúra is szerepel a programkínálatban, illetve delfinekkel való úszás egy másik szigeten, Mooreán. Vízi sportokra nincs olyan sok lehetőség a korallzátonyok miatt, viszont dzsiptúrára a sziget körül és a hegyre igen.

Másnap már az esküvőre készültünk, gyönyörű napsütéses nap volt, és nagyon izgatottan vártuk a délutánt. Mivel mi itthon tartottuk a hivatalos polgári és egyházi esküvőt a családtagokkal, barátokkal, így Bora Borán csak ketten voltunk.

Bár lehetőség van többféle stílusú, akár hagyományos polinéz esküvő tartására is, tánccal fűszerezve, mi a szimbolikus amerikai stílusú, mezítlábas esküvőt preferáltuk. Egyszerű, könnyed, de gyönyörű esküvői ruhát választottam, könnyű tüll uszállyal, a hajamban Polinézia jellegzetes virágát, a ’frangipani’-t viseltem. Szinte minden helyi nő hord ilyen virágot a hajában, ha a jobb fülénél tűzi a hajába, akkor hajadon, ha a balnál, akkor házas.

A menyasszonyi csokor és a vőlegénykitűző is helyi virágokból készült, amely egyszerűen gyönyörű volt. A bungalónktól az utat a tengerpartig pálmalevelekkel és virágokkal díszítették és halk zene kísérte utunkat a szertartás helyszínére. A ceremónia kb. fél órán át tartott, a szálloda menedzsere adott bennünket össze. A fogadalomtétel itt angol vagy francia nyelven zajlik, ezért szükséges valamelyik nyelv ismerete, mi angolul fogadtunk örök hűséget egymásnak. A meghitt és hangulatos eseményt egy romantikus vacsorával zártuk.

Az esküvői menük választékosak, lehet kérni bármit, mi is egy nekünk tetsző menüt választottunk, melyet a tengerparton szolgáltak fel. Ráadásul kaptunk egy isteni finom tortát, egy eredeti fekete Tahiti gyöngyöt, egy minőségi pezsgőt, az esküvői tanúsítványt, valamint a virágcsokor és a kitűző is a csomag része volt. Az egész esküvő valóban álomszép volt egy ilyen mesébe illő helyen, mint Bora Bora, amelyet nem hiába neveznek a Csendes-óceán gyöngyszemének!

Bora Borán kívül szerettünk volna más polinéz szigettel is megismerkedni, így pár éjszakát eltöltöttünk még Moorea és Tahiti szigetén, amit mindenképpen érdemes megnézni és felfedezni.”

Nekünk és az eddigi Utasainknak is Örök Élmény maradt a Bora Borai Álomesküvő!

A bejegyzést Ivók-Csuhai Evelin írta.

Ha kedvet kaptál egy romantikus hangulatú tengerparti álomesküvőhöz a világ leggyönyörűbb helyén, keresd bátran bizalommal!