accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Városnézés Bergenben, hajóval a Sognefjord városai között

utazomajom /

A férjemmel mindig is el akartunk jutni Norvégiába, így amikor a nászutunkra kerestünk helyszínt, adott volt, hogy a skandináv országba utazzunk. Mivel a meghirdetett utak nem annyira fedték le azt, amit mi szerettünk volna (főleg kirándulni akartunk) és kicsit sokalltam az árukat is, ezért saját szervezésű utat próbáltunk ki. Így se jöttünk ki sokkal olcsóbban, de megérte. Azt nem akartam, hogy végigszaladjunk az egész országon, így ahelyett, hogy minden fontosabb helyen eltöltöttünk volna egy nyúlfarknyi időt, inkább úgy döntöttünk, hogy az ország nyugati részét járjuk be picit jobban (Bergen, Sognefjord városokat).

bergen
Ulriken – Floyen túra

Hasznos tippek: repülőjegy, étkezés, árak

Repülőjegyet a légitársaság honlapján foglaltunk, Norwegian járattal sikerült kijutni Osloba. Nem akartam autót bérelni, szerettem volna, hogy a férjem is élvezze a látványt és ne kelljen idegen utakon idegeskednie a forgalom miatt. Így tömegközlekedéssel ugráltunk a helyszínek között: vonattal, busszal és néha hajóval. Sok helyen olvastam, hogy ebben az időszakban érdemes előre megvenni a jegyeket, hogy mindenképpen legyen helye az embernek, így ezt én megtettem, és a szállásnál is így jártam el. Hozzátenném, hogy annyira előre azért nem lehet megvenni a helyközi tömegközlekedési jegyeket: a vonatnál 90, a busznál 30 nappal az utazás előtt tudtam csak foglalni.

Utazómajom-ajánlatok Norvégiába >>

Az étkezésen próbáltunk spórolni. Bergenben a halpiacon ettünk egyszer, minden mást szendvicsekkel és otthonról hozott mirelittel oldottunk meg. Norvégia drága, magyar mércével meg főleg, így készüljön fel, aki oda utazik, hogy a leggagyibb felvágott is 29 NOK körül mozog. Ennél olcsóbban nem nagyon lehet venni semmit. Itt azért hozzátenném, hogy a gagyi felvágott alatt nem tocsogós parizert értek, hanem mondjuk pulykamell szeletet. Ebben az országban az egészséges dolgok sokkal olcsóbbak és megfizethetőbbek, fehér kenyérrel például nem is találkoztam a boltokban, egy gyümölcslé pedig feleannyiba kerül, mint az ugyanolyan kiszerelésű kóla.

Ha sok volt a csomagunk, mindenhol találtunk csomagmegőrzőket, és mindenki készüljön fel a kártyahasználatra, ugyanis rengeteg hely van, ahol nem lehet mással fizetni.

bergen
Bergen

0. nap – Repülés

Éjszakai járattal hagytuk el Pestet, éjfél körül érkeztünk meg Oslóba. Sajnos a feladott poggyásszal volt egy kis bohóckodás, ami miatt egy órát várnunk kellett. Lekéstük az utolsó buszt, ami a szállásra vitt volna, de a reptéren volt taxiautomata és pillanatok alatt a szálláson találtuk magunkat. (Scandic Oslo Airport Hotel)

1. nap – Az út Bergen felé

A hotel bőséges reggelije után elmetróztunk az oslói vonatállomásra, onnan indult a vonatunk Bergen városába. Az út 6-7 óra volt, a kilátás pedig gyönyörű. Mindegy, melyik oldalon ül az ember, mindegyik tartogat szépségeket.

TIPP: Ajánlom a vonatjegyhez igényelhető komfort kiegészítést. Aki megteheti, éljen vele, mert külön, nem zsúfolt kocsiban (ebben az időszakban a vonatok teli vannak), korlátlan ingyen kávéval és teával (meg újsággal, bár aki nem tud norvégul, annak ez nem sokat jelent) teheti meg ezt a hosszú utat.

bergen
Oslo-Bergen vasútvonalon

bergen oslo

A vagonok egyébként jól felszereltek: van wifi, konnektor minden ülésnél, a mosdók is tiszták. Amikor megérkeztünk Bergenbe, elfoglaltuk a szállásunkat, majd sétáltunk egy nagyot a városban. Bementünk a halpiac mellett található információs irodába, ami nagyon jól felszerelt, teli van térképekkel és segítőkész személyzettel. A legtöbb nevezetességhez megvásárolható ott a jegy és közlekedést is biztosítanak a távolabbi pontokhoz. Sajnos itt is rengetegen voltak, de akinek kell, az kivárja.

A nap zárásaként ettünk a halpiacon és vásároltunk egyet a holnapi túrához. Mivel a boltok későn nyitnak, sokkal tovább tartanak nyitva, mint itthon. Vasárnap viszont nagyon kevés élelmiszerbolt van nyitva.

2. nap – Bergen felett: Ulriken – Floyen túra

Az előző nap a turisztikai irodában megvásárolt jegyeinkkel reggel 9kor felszálltunk az első buszra, ami elvitt minket az Ulriken-hegyre felkapaszkodó felvonóhoz. Sajnos nem a legjobb időt fogtuk ki. A felvonó utolsó szakaszában bementünk egy felhőbe, és fentről sem láttunk rá a városra, viszont ez a fenti területnek is adott egy kis misztikus hangulatot.

bergen
Panoráma Bergen felett

A látvány fantasztikus volt a rejtett tavacskákkal és házakkal, vízeséssel és szabadon mászkáló állatokkal. Fentről indult a túra, ami nem annyira nehéz, ellenben hosszú: nekünk 5 óra alatt sikerült megtenni ebéddel és fotószünetekkel együtt. Mindenképpen Ulrikentől Floyen felé ajánlom az utat, így csak 3 emelkedő szakasz van és ebből is csak egy olyan, ami picit hosszabb és nehezebb. Inni-ennivalóval mindenki készüljön, mert útközben sehol nem tud majd megállni feltölteni a készleteit.

Ulriken – Floyen túra

Mikor megérkeztünk a Floyenre, már kitisztult az idő, így onnan megcsodálhattuk a várost. Majd ha már lúd, akkor legyen kövér alapon nem az ottani felvonóval, hanem gyalog sétáltunk vissza Bergenbe.

3. nap – Búcsú Bergentől, irány Gudvangen!

Ez volt az utolsó napunk Bergenben, így még szintén mászkáltunk egyet a városban. Megnéztük, ami kimaradt, sétáltunk a parkokban, a kikötőkben. Előtte a csomagjainkat letettük a buszállomáson található csomagmegőrzőbe, így nem kellett a nagy pakkokkal szaladgálni a városban. Igaz, azon a napon is elmentünk az UNESCO világörökséghez tartozó utcába, amikor megérkeztünk ide, viszont most a reggeli (8-9) órákban 99%-ban kihalt volt az utca! Aki jó képeket szeretne erről a helyről, az mindenképpen ezt az időintervallumot célozza meg.

bergen
Bergen belvárosa

És sajnos itt jön az út legnagyobb negatív pontja.

Online a Nettbuss társaságnál foglaltam le és vettem meg a jegyeinket a buszra, ami elvitt volna minket Gudvangenbe, csakhogy a busz nem jött! Vasárnap délután 5 révén csak jegyautomaták voltak aktívak, ember akivel beszélhettem volna nuku, és hiába telefonáltam, nem volt aktív a costumer service. Mint utólag kiderült, a járatunk menetrendje megváltozott, csak erről elfelejtettek értesítést küldeni. Itt szeretném megjegyezni, hogy mikor másnap beszéltem a Nettbuss társasággal, nagyon segítőkészek voltak, és kérdés nélkül visszautalták a pénzem, de sajnos így is maradt egy kellemetlen érzésem velük szemben.

A lényeg, hogy szerencsések voltunk, mert kiszúrtunk egy másik buszt a NORWAY társaságtól, aki ugyanezt az útvonalat tette meg, így felszálltunk rá és este 8-ra már ott is voltunk a Gudvangen Camping szállásunkon.

Gudvangen

4. nap  – Gudvangen, Sognefjord hajóút, Kaupanger

A kabinunkból kilépve azonnal ráláttunk a hegyekről csordogáló vízesésékre, ezért amikor tehettük, a kis teraszunkon ettünk-ittunk és éveztük a látványt. Mert volt mit nézni. Gudvangen egy egészen picike település, a turisták, akik kijönnek ide, többségében busszal jönnek-mennek, nem maradnak itt éjszakára. Ennek köszönhetően 17-10 óra között a település szinte kihaltnak hat, ami nagyon hangulatossá teszi. Nekem jobban tetszett, mint Flam, mert sokkal kevésbé volt turistákra felfuttatva a hely.

Gudvangen

A hajónk délután indult, így délelőtt volt időnk túrázni és bemenni a Viking faluba, amit kihagyhatatlannak tartok, ha az ember erre jár. Ebéd után felszálltunk a hajónkra, ami egészen Kaupangerig vitt minket. Az út mesébe illő volt.

Hajóút Kaupanger felé

Kaupangerben csak 2 óránk volt, viszont ez pont elégnek bizonyult arra, hogy megnézzük az ottani fatemplomot, és a kikötőben a stégen ülve, lábunkat a vízbe lógatva elmajszoljunk egy szendvicset. Sajnos visszafelé a hajón elkapott minket az eső (norvégiai utunk során az első és egyetlen jelentősebb), de később ennek nagyon örültem, mivel így a hegyeken csordogáló vízesések jobban megeredtek, láthatóbbak lettek.

Kaupanger

5. nap – Bakka túravonal, Borgundi fatemplom

Délelőtt túráztunk egy keveset, elindultunk Bakka felé. Sajnos idő híján nem értünk a végére, de még így is elmentünk 2 vízesés lábánál, ami csodálatos volt. Délután NORWAY busszal utaztunk a Borgundi fatemplomhoz, a busz egészen a templomig vitt minket. Miután visszaértünk, szintén túráztunk egyet a környéken, kicsit közelebb mentünk ahhoz a 3 vízeséshez, amivel már megérkezésünk óta szemeztünk.

Bakka túraútvonal
Borgundi fatemplom

6. nap – Flam, Myrdal, Voss

Búcsút vettünk Gudvangentől is, és felszáltunk a Flambe tartó hajóra. Flamben elsétáltunk a Brekkefossen vízesésig, ami laza sétából vált kemény lépcsőzéssé, utána pedig nehéz tereppé. Az út nem hosszú, aki viszont teheti és hozzászokott egy kicsit nehezebb terephez, az menjen tovább a kilátóponton! Felfelé van egy piros T-vel jelzett útvonal (a kerítéssel és ajtókkal ne foglalkozzatok, azok az állatok miatt vannak ott), ami felvisz a vízesés egy pontjához. Fantasztikus volt a vízesés mellett állni, csak azért nem álltam be alá, mert a víz elég hideg volt, nekünk pedig még hosszú utat kellett bejárni.

Brekkefossen vízesés

Miután visszaértünk, felszálltunk a Myrdalba tartó vonatra. Aki Flam felől teszi meg ezt az utat, az a menetiránynak megfelelően a jobb oldalra üljön a kilátás miatt, valamint a 6-8-as kocsikba. Ugyanis amikor a nagy vízesésnél a vonat megáll 5 percre, hogy mindenki készíthessen képeket, innen lehet a leggyorsabban lepattanni, és megelőzni a tömeget.

Flam – Myrdal vasútvonal

Myrdalból Vossba vonatoztunk, ahol eltöltöttünk pár órát, majd az éjszakai vonattal indultunk Oslóba. Itt sajnos már nincs komfort kabin, csak sima, vagy hálókocsis. Mi simával mentünk, utólag a hálókocsisat ajánljuk.

7. nap – Oslo

Reggel 6-ra érkeztünk meg Osloba, a gépünk pedig csak késő délután indult, így volt időnk egy picit szétnézni a városban. Megnéztük a Vigeland és Frogner parkot, átsétáltunk a múzeum félszigetre, ott többek között a Vikinghajó és a Fram múzeumban töltöttünk el egy kis időt, majd a part mentén visszasétáltunk a vonatállomáshoz, onnan pedig mentünk a reptérre.

Hát ennyi volt a mi kis utunk, remélem segít azoknak, akik a jövőben Norvégiába szeretnének utazni.

Fotók és beszámoló: Kálmán Anna 


Ha neked is van fényképes beszámolód különleges helyekről, egzotikus úti célokról, oszd meg az Utazómajmok világmegváltó csoportja -ban! 

Ajánlatok