Őrült árazási politika – Hogyan kerülhet a bookingon ugyanaz a szállás sokkal olcsóbban?
A legtöbb utazás alkalmával a szállásért többet fizetünk, mint a repülőjegyért, ezért egyáltalán nem mindegy, hogy milyen kedvezményeket használunk ki. A booking.com totálisan kiszámíthatatlan árazási politikáját szeretném egy példán keresztül szemléltetni.
Adott egy Gasthof Kreischberg 3 csillagos szállás az osztrák síparadicsom közelében. Március 9-12 között szeretnénk két főre a legkedvezőbb árú szobát lefoglalni.
Ennek az ára a bejelentkezés nélkül egy teljesen új böngészőben 192.510 Ft. Valamilyen kedvezmény már itt is látszódik, de az sajnos nem derül ki, hogy miért van leértékelve 202.485 Ft-ról.
A Booking.com profilba bejelentkezve 3-as szintű Genius tagként ugyanez a foglalás 173.595 Ft.
A Booking.com mobil applikációjából indulva ugyanez a foglalás Genius kedvezménnyel 182.556 Ft.
Ugyanolyan szintű Genius tagként más profilból bejelentkezve ugyanez a szállás 168.210 Ft.
A fentiek alapján jól látszik, hogy csak ez az egyetlen egy szállás 192.520 Ft, 173.595 Ft, 182.556 Ft és 168.210 Ft-os áron is foglalható a booking.com-on. És még nem néztük meg azt, hogy hány másik hasonló foglaló oldalon lehetne ugyanezt a hotelt lefoglalni ugyanebben az időpontban, de különböző árakon. Éppen ezért fontos, hogy minden véglegesítés előtt néhány percet töltsetek el azzal, hogy megnézitek, ha különböző oldalakon különböző módon foglalnátok, akkor milyen árakat kaptok. Általánosságban egyébként a fenti példa ellenére a mobil applikáción szokta dobni a legjobb árat.
A Velassaru Maldives esetében a böngészőben kaptuk a legjobb árat, több, mint 100 ezer forintos eltéréssel, de a Swissôtel Al Murooj Dubai esetében pedig a mobil appon bejelentkezve lehetett a legkedvezőbb áron foglalni. Volt amikor az alacsonyabb, volt amikor a magasabb szintű Genius tagsághoz járt a nagyobb kedvezmény. Teljesen kiszámíthatatlan és érthetetlen az árazás egyetlen rendszeren belül is. Érdemes mindig összehasonlítani a több oldalon is (Trivago, Momondo, Google, hotel saját weboldala) az árakat és játszani egy picit a beállításokkal. Ha bejön egy gyerek vagy egy 3. felnőtt is a képbe, akkor pedig totál eltérő lehet az ár.
Nektek milyen tapasztalatotok van?