95%-os visszaesés a Budapest Airport utasforgalmában tavaly februárhoz képest
A Budapest Airport hónapok óta folyamatos egyeztetéseket folytat légitársasági partnereivel és más repülőtér-üzemeltetőkkel a világ különböző pontjairól jó gyakorlatok kialakítása, átvétele és bevezetése érdekében, amelyek lehetővé teszik akár jelentősebb mértékű utasforgalom biztonságos és zökkenőmentes kezelését a repülőtéren, az összes hatályos és esetlegesen a későbbiekben bevezetendő szabályozással összhangban.
A repülőtér-üzemeltető több szcenáriót is magába foglaló terveket készít arra vonatkozóan, hogy hogyan valósuljon meg a gyakorlatban – magas utasszám mellett is – az egészségügyi szempontból is biztonságos repülőtéri tartózkodás. A tervek kiterjednek a repülőtéri helyiségek kihasználtságára, új technológiák bevezetésére és a már meglévő koronavírus tesztközpont bővítésére is.
Mindemellett a Budapest Airport folytatja a szoros együttműködést légitársasági és földi kiszolgáló partnereivel, és készen áll arra, hogy szükség esetén megfelelő helyszínekkel, digitális infrastruktúrával, a globális gyakorlatoknak megfelelően elősegítse az utasforgalom újraindítását.
A Budapest Airport mindent megtesz, hogy mielőbb visszatérjen a 2019-es forgalom volumene, de ez elsősorban az országok által bevezetett utazási szabályok, a védőoltások és tesztelések elérhetőségén és hatékonyságán, illetve az átoltottság mértékén múlik majd. A fokozatosan fellendülő forgalmat a repülőtér üzemeltetője biztonságos, megújult környezettel és még magasabb szolgáltatási színvonallal várja, és bízik benne, hogy – Budapest és Magyarország turisztikai vonzerejével, illetve a Budapest Airport szakembereinek kimagasló légitársasági marketing tevékenységével együtt – mindez az utasforgalom gyors visszaépüléséhez vezet majd.
Kimagasló cargo forgalom februárban is
A 2020-as stabil éves mennyiség (134 459 tonna kezelt légiáru), az utolsó negyedéves fellendülés, illetve a novemberi rekord cargo forgalom után a Budapest Airport 2021 januárjában is dinamikusan növekvő légiáru-szállítási adatokról számolhatott be; a kezelt áru mennyisége 15,7%-os növekedést mutatott 2020 januárjához képest.
Februárban ez a mennyiség tovább emelkedett; a Budapest Airport 21%-os növekedést regisztrálhatott 2020 azonos időszakához viszonyítva, ami összesen 12 109 tonnának felel meg, és a valaha volt legerősebb februárt jelenti a repülőtér cargo statisztikáiban.
A 2019-ben átadott BUD Cargo City, a bővülő légiáruszállítási járathálózat és a cargo közösség megfeszített munkája egyre erősebb versenyelőnyt eredményez a Budapest Airport számára a kelet-közép-európai légi szállítási piacon. A repülőtér légiáru-szállítási szektora tehát folyamatosan fejlődik, teljesítménye pedig kimagasló a regionális versenytársak jellemzően csökkenő légiáru forgalmi adataival szemben. A Budapest Airport a továbbiakban is elkötelezett a légi áruszállítás folyamatos fejlesztése mellett; a vállalat 2021-ben megkezdi a BUD Cargo City második fázisának előkészítését, további árukezelő létesítmények, raktárak és irodák tervezését és építését.
Februári utasforgalom
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2021 februárjában 54 407 utast kezelt, 95%-os visszaesést regisztrálva 2020 azonos, még a koronavírus-járvány európai elterjedését megelőző időszakához képest, amikor az utasszám meghaladta az egymillió főt. Mint az prognosztizálható volt, a 2021-es utasforgalom továbbra is leköveti az Európa-szerte bevezetett korlátozásokat.
Az IATA év eleji kimutatásai is további utasszám csökkenésről számolnak be a nemzetközi légiforgalomban; az utazási igény a járványt megelőző időszakhoz képest 72%-os visszaesést mutatott az év első hónapjában, ami a 2020 utolsó hónapjában mért utasszámnál is jelentősebb csökkenés. Az európai légitársaságok ugyanilyen összehasonlításban 82,6%-os csökkenést regisztráltak.