Minden belépő utas testhőmérséklet-mérésen esik át – Budapest Airport
A koronavírus járvány világszerte drasztikus hatást gyakorol a légiközlekedési szektor szereplőire. A budapesti repülőtér március végére utasforgalmának 98%-át elvesztette, a korábbi napi 150-200 járat helyett jelenleg napi 20 üzemel, amelyből csak néhány utasszállító. Ettől függetlenül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér folyamatosan üzemel, fogad és indít járatokat, a repülőtéri eljárások pedig a hatályos rendeletek szerint történnek.
Személyforgalomban Magyarország területére a 2020. április 1-jén kiadott kormányrendelet értelmében továbbra is csak magyar állampolgárok, valamint az Európai Gazdasági Térség (Európai Unió tagállamok, Svájc és Norvégia) azon állampolgárai léphetnek be, akik állandó tartózkodásra jogosultak Magyarországon, és ezt a jogukat állandó tartózkodási kártyával igazolják. Ők ebben az esetben a magyar állampolgárokkal egyenlő elbírálás alá esnek. A külföldről érkező, nem magyar állampolgárok részére – a rendeletben foglalt kivételektől eltekintve – továbbra sem engedélyezett a Magyarországra való belépés.
A Repülőtéri Rendőri Igazgatóság minden járat minden utasát a határellenőrzési pontnál okmányellenőrzésnek, illetve – a Budapest Airport szerződött egészségügyi szolgáltatójának közreműködésével – kötelező egészségügyi szűrésnek (testhőmérséklet-mérés) veti alá.
Ezúton is szeretnénk felhívni utasaink figyelmét, hogy mivel az országba történő belépés előtt – a kormányrendeletnek megfelelően – az utasok részletes kikérdezése zajlik, az útlevél-ellenőrzés a korábbinál több időt vesz igénybe.
A járatokkal kapcsolatos utazási információkért kérjük, kövessék a légitársaságok által kiadott tájékoztatókat és a Budapest Airport weboldalát.
További változások a terminálüzemelésben
A koronavírus-járvány utasforgalomra gyakorolt rendkívüli hatása miatt a Budapest Airport további változtatásokat vezetett be a terminálüzemeltetésben változatlan biztonság mellett:
- A B utasmóló indulási szintje, illetve az érkezési folyosó átmenetileg nem üzemel. Az útlevélellenőrző-kapuk előtti csarnok és az útlevélkezelés azonban változatlanul működik, továbbra is itt – és a 2B Terminál érkező szintjén – zajlik az utasok egészségügyi szűrése (testhőmérséklet-mérése), regisztrálása és Magyarországra való beléptetése.
- Március végétől a SkyCourt-ban található Heinemann Duty Free üzlet ideiglenesen zárva tart. Ennek okán, valamint a B oldali utasbiztonsági csatornák bővítése miatt, minden induló utas ellenőrzését a 2A Terminálon végzik, ahonnan az átvizsgálást követően egy alternatív útvonalon – a korábbiaktól eltérően nem a bolton át – jutnak a tranzitba.
Továbbra is érvényben vannak a március 18-án bevezetett intézkedések, miszerint:
- Az 1-es utasmóló (Pier 1) utasszállítás céljából átmenetileg nem üzemel. Minden schengeni országból érkező utast busszal szállítanak a 2B Terminálra, az induló utasok pedig a 2A Terminál beszállítókapuit használhatják.
- Utasfelvételre ideiglenesen kizárólag csak a 2B Terminálon van lehetőség.
Minden utasunkat arra kérjük, hogy figyelje a monitorokon, információs táblákon szereplő tájékoztatásokat.
Pár nappal tovább tart az I-es futópálya karbantartása
Amint arról korábban már beszámoltunk, a futópályák, gurulóutak, valamint a műszaki előtér szükséges éves tervezett karbantartási munkálatait – több helyi lakos kérésével összhangban – az egészségügyi vészhelyzet ideje alatt, minimálisra csökkent forgalom mellett végzi el a repülőtér üzemeltetője. A Budapest Airport az I-es futópálya karbantartási munkálatait március 23-án megkezdte, azonban a minimális forgalomra való tekintettel úgy döntött, hogy az eredetileg tervezett több szakaszos munkavégzés helyett egy ütemben hajtja végre a teljes karbantartást. Ennek megfelelően néhány nappal tovább, várhatóan április 10-ig kell a pályát zárva tartani.
A pályazár normál üzemelés mellett a megszokottnál jobban érintené a repülőtér szomszédságában fekvő települések lakosságát. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy a tavalyi évhez képest a forgalom drasztikus mértékben visszaesett, ami mindössze napi 20 repülőgépet jelent, így a meghosszabbított pályazárás egészen minimális hatást gyakorol a környező települések érintett lakóközösségeinek mindennapi életére.
A II-es futópályát érintő felújítási munkálatok szervezése szintén folyamatban van, azonban a járványra való tekintettel, a repülőtér üzemeltetője nem csak saját munkatársai, de a bevont vállalkozások munkatársai iránt is felelősséggel tartozik. Mivel az egészségünk megőrzése mindennél fontosabb, így a kettes futópályán elvégzendő munkálatok megkezdéséről a Budapest Airport későbbi időpontban dönt.
Sajtóközlemény