Felejthetetlen születésnap Dél-Portugáliában, Algarve tartományban

Idén szerettem volna valami különleges helyet látni, amihez nem kell tíz órát a repülőn ülni és ahol méltóképpen megünnepelhetem a születésnapomat. Úgy érzem, megtaláltuk. Nagyon is! Portugália, azon belül pedig Algarve egy csodálatos hely, itt minden megvan, ami egy jó nyaraláshoz kell. Olyan, mintha egész Európát összegyúrták volna és megszületett a tökéletesség!

Nyugodt, tiszta ország, gyönyörű tájak és tengerpartok, hangulatos falvak, városok. Hol picit drágább, hol olcsóbb, de európai viszonylatban abszolút elfogadható árak vannak. Talán zárkózottabb nép, mint az olasz vagy a spanyol, de mégis nagyon vendégszeretőek. Egyedüli negatívum talán, hogy hideg a víz! A portugál nyelv is olyan, mintha a spanyolt, meg a lengyelt összegyúrták volna (szerintem).

Dél-Portugália tényleg egy csoda, mindenkinek csak ajánlani tudom!

Algarve Lagos
Lagos

Utazás Wizzairrel Faróba

Wizzairrel utaztunk, mégpedig Faróba. Ide egy héten egyszer, szombaton közlekedik repülőgép, majd megy is vissza Budapestre. Mivel szinte az utolsó pillanatban vettük a repjegyet, nem mondanám filléresnek, de még elfogadható volt az ár (Európán belül, szezonban). A jegy ára 40 ezer forint volt oda-vissza, többletköltséget jelent, ha feladós bőröndöt is szeretnél vinni az útra. Már maga a repülés is egy csodás élmény volt, leginkább visszafelé, napnyugta idején, csodás élmény látni a francia Riviérát és Barcelonát a magasból kivilágítva.

Utazómajom-ajánlatok Faróba >>

A szállásfoglalás utolsó pillanatban egy hatalmas kihívás volt.

Elég sok idő ment el vele, mivel szinte minden szállás elkelt már, ami megfizethető kategóriába tartozott. Ajánlom mindenkinek, hogy ne az utolsó pillanatra tartogassa a szállásfoglalást! Mindezek ellenére hihetetlen pozitív meglepetés volt szinte az összes szállás, ahol laktunk.

Praia do Beliche

Autóbérlés és közlekedés Dél-Portugáliában

Autóbérlés Algarveban elengedhetetlen, mivel ez egy üdülőövezet, ritkán láttunk buszt. Mi már a repülőtéren átvettük az autónkat a Guerin autókölcsönzőből, egy vadiúj Renault Capturt. Egy heti bérlés teljeskörű biztosítással (Bookingon kötöttük) 100 ezer ft volt. Ennél a cégnél van 300 eurós letét, illetve autópálya letét, ami 70 euró volt. Mi nem csak Algarve tartományban jártunk, így nem csak a déli autópályát használtuk, hanem a Lisszabonba vezetőt is. Összesen egy hét alatt 50 eurót fizettünk autópályákra. A portugál vezetési morál nagyon jó, soha nem találkoztunk agresszív sofőrrel.

Algarve Portugália

1.nap Faróban

Mivel a gépünk Faróban szállt le, ezért első éjszakánkat ott töltöttük. Farónak egy homokos strandja van, ami annyira túlzsúfolt, hogy parkolóhelyet szinte lehetetlenség találni. Azt javaslom mindenkinek, hogy egyből vegyék az irányt nyugatnak és hagyják ki Farót a nyaralásból. Egy hét nem sok idő és visszagondolva a mi egy hetünkre, azt tanácsolom mindenkinek, hogy üljön be az autóba, menjen és élvezze Portugália szépségeit, ami csak szembejön. Nehéz tervezni, mert nagyon sok a látnivaló, a gyönyörű tengerpartok egymás mellett sorakoznak és mindegyiknek megvan a sajátossága.

2. Sagres, a szörfösök paradicsoma

Nincsenek szavak arra a természetből jövő energiára, ami itt körbevett minket. Az óceán ereje meghökkentő és egyben lenyűgöző! Hatalmas széllökések vannak, ezért a sziklák mentén sétálóknak ajánljuk, hogy megfontoltan lépegessenek! Nálam abszolút favorit volt Portugália legdélnyugatibb csücskében állni és nézni, ahogy minden irányból körbevesz a végtelen Atlanti-óceán. Ajánlom mindenkinek azt a pár eurós belépőt amit kérnek a Fortaleza de Sagres erődítmény megtekintésére. Igazi világvége hely. És nem érdemes kihagyni a programból az aranyhomokos partú szörfös kánaánt, a Praia do Beliche-t!

• Legszebb tengerpartok: Praia do Beliche, Praia da Bordeira, Praia da Cordoama

3. Odeceixe, ékszerdoboz mega-giga stranddal

Csak a szállásunk, a Casa Luar vendégház miatt jöttünk ide és milyen jól tettük! Ez a település alkotja az Algarve és Alentejo közötti határt. Egy egynapos kitérőt érdemes itt tenni, a strandja lélegzetelállító és vannak nagyon jó éttermek is. Nagyon jó árfekvésű a hely és egészen biztosan megmarad majd az emlékeidben.

• Legszebb tengerpart: Praia de Odeceixe

4. Luz és a bakancslistás farm

Miért választottuk ezt a falut? Elsődleges szempont az volt, hogy Lagos közelében legyünk, a másodlagos ok pedig a Quinta do Catalao. Egy farmról van szó, amit egy lengyel család teremtett meg pár lakókocsival, egy jurtával és egy nagy házzal, ami csak a nyári szezonban látogatható, télen csak a házikó bérelhető.

Algarve Portugália

Ez így eddig elég átlagosnak hangzik, és a képek alapján egész megnyerő is volt, de élőben szinte leesett az állunk. A család tényleg a meleg és szerető családi békével és kedvességgel fogadott, annyira kedvesek voltak, hogy ilyet eddig még sehol sem tapasztaltunk.

A szállás a modern és a vintage stílust ötvözte, megfűszerezve azzal az érzéssel, mintha tényleg a semmi közepén lennél. A reggelit tálcán szolgálta fel nekünk a család egyik fiatalabb tagja, akit a tálcával együtt a szél majdnem elfújt. De megküzdött a kemény szélviharral, csakhogy nekünk finom reggelivel szolgáljon!

Összességében egy nagyon kellemes élmény, árban magasabb az átlagnál, de az átlagnál minőségibb a szolgáltatás is. Egy éjszaka két főre 34 ezer forint, mely tartalmazta a fenséges reggelit. Egyébként ez volt a legdrágább szállásunk az egy hét alatt.

5. Lagos és a csodás sziklás tengerpartok

Lagos Algarve kihagyhatatlan részét képzi, már csak azért is, mert egymás mellett sorakoznak a szebbnél szebb tengerpartok. Este a nagyon hangulatos, ámbár túlzsúfolt belvárosban éttermek találhatók egymás mellett.

TIPP: Ajánlom a tripadvisor vélemény olvasása utáni választást, mert bele lehet szaladni rossz étterembe, borsos áron. Szerencsére nagyon finom ételeket is lehet találni, egy főétel átlagosan 15-17 euró.

Mindenkinek ajánlom, hogy autóval járja végig a tengerpartokat, majd a végén egy fakultatív hajóskirándulással zárja le. Így fog összeállni a kép, hogy tényleg mennyire egymást érik a tengerpartok. Benagil Cave pedig kihagyhatatlan! Aki bevállalós és nem riad meg a hideg víztől, közelítse meg kajakkal a Praia de Benagil szabadstrandról. Fakultatív hajókirándulásban pedig javaslom, hogy delfinles is legyen, hatalmas élmény! 2 óra fakultatív hajókirándulás átlagosan 30 euró a legtöbb társaságnál.

• Legszebb tengerpartok: Praia do Camilo, Praia Dona Ana, Praia dos Pinheiros
  • Egyéb tengerpartok amit nem érdemes kihagyni: Praia da Marinha, Praia da Falésia

Portugália és Algarve nagyon klassz hely, már tervezem a visszatérést. A portugálok nagyon figyelnek a környezetükre, nagyon kedvesek. És bár rengeteg a turista, mégsincs meg az az érzés, mint más európai ország üdülőövezetében, ahol le akarnak húzni. Az itt töltött idő alatt egyetlen egy fizetős parkolóval találkoztam Algarve tartományban, ilyent eddig sehol nem tapasztaltam. Az árak még nem szálltak el, de így is könnyű egy vagyont kint hagyni úgy, hogy nem is érezzük, hogy költünk. Érdemes meleg ruhával is készülni, mert az időjárás elég változékony. Nekünk eddig Dél-Portugália abszolút favorit.

Fotók és beszámoló: Katona Erika

Ha neked is van fényképes beszámolód különleges helyekről, egzotikus úti célokról, oszd meg az Utazómajmok világmegváltó csoportja -ban!