Egy város a szomszédban – utazás Kijevbe!

Nemrég érkeztünk haza Kijevből, és egyszerűen nem jutunk szóhoz! Ez a kis kelet-európai város teljesen elrabolta a szívünket! Mi 3 éjszakát, 4 napot töltöttünk kint. Wizzairrel mentünk, tagságival 18 ezer volt az oda-vissza jegy. Igazából a teljes utazás legnagyobb költsége ez a repülőjegy volt. Kijev nagyon olcsó, de erről majd később részletesen. A szállásunk a külvárosban egy új építésű társasházban volt, 3 éjszakára 16 ezer forintért, IFA-val együtt, 2 főre! Nagyon szép, jól felszerelt kis lakás volt, teljesen megfelelt az igényeinknek.

Járd be a várost 80 forintos zsetonnal!

A szállásunktól a metró nagyon közel volt, ezzel közlekedtünk a belváros felé. A metrót zsetonokkal lehet használni. Egy zseton 80 forint volt. A szerelvények egy az egyben a mi 3-as metró szerelvényeinknek feleltek meg (a régi kocsiknak). Nagyon-nagyon hosszú és mély metrómegállók voltak, rengetegen utaztak a metróvonalakon. A közlekedés 70%-át ezek a vonalak viszik el.
Kijev látnivalóira alapvetően elegendő 2 teljes nap, de természetesen ennél többet is simán el lehet ott időzni! A látványosságokhoz a belépők nem kerültek sokba: 200 forinttól 700 forintig bezárólag mindenhová be tudtunk menni.
Megnéztük a híres Szent Zsófia Székesegyházat, ami egyszerűen lenyűgöző volt! Az ukránok ortodox vallásúak, és gyönyörű templomaik vannak.

Nekem Oroszország is a szívem csücske, így ez a város teljesen szerelembe ejtett. Ami a legérdekesebb és legkülönlegesebb élmény volt, az a Pecserszka Lavra, vagyis a kijevi barlangkolostor. Itt voltak mumifikálva az ukránok ősei, akik a barlangkolostor két oldalán elhelyezve egy-egy üvegfal mögött várták a látogatókat. A barlangba csak egy szál égő gyertyával lehetett bemenni. Kevés turista volt. Az ukránok rendszeresen látogatják a kolostort, végigmenve lehajolnak és megcsókolják az őseiket minden alkalommal. Az egyik helyiségben énekeltek is nekik. Nagyon érdekes volt.
Ide mi idegenvezető nélkül mentünk be és azt gondolom, hogy nem is feltétlen éri meg kérni idegenvezetőt, mert egyedül is remekül végig lehet járni a kolostort.

Egyél kijevi csirkét Kijevben!

Az ételek: az ukrán konyha kiváló! Fantasztikus volt Kijevben kijevi csirkemellet enni! Tudom ajánlani a belvárosban lévő Chicken Kiev éttermet, ahol igazi tradicionális ételeket lehet fogyasztani. Mi itt ettünk egy finom forró levest, kijevi csirkével és egy korsó sörrel fejenként 1400 Ft-ért!

További árak:

Ha egy jobb étteremben szeretnétek enni, akkor kb. 1500-2000 egy étkezés. A boltokban meglepően olcsó volt az alkohol és a különböző italok. A vodkának itt tradíciója van, mindenkinél volt egy üveggel, nagyon nagy számban fogyasztották a fiatalok az utcán. Az áruházakban hatalmas kínálat roskadozott a polcokon. A 0,7-es vodka (minőségi) kint kb. 790 forintnak felel meg. Az ottani gyorséttermek árai az itthoniakhoz képest 10-15 %-kal olcsóbbak. Vizet a csapból nem ajánlott inni, mert az orosz csővezetékek amortizációja miatt a vízben sok káros anyag található. A palackozott víz nem drága,  mint itthon.

Az ukrán emberek egyébként pont olyanok, mint a magyarok, így igazán otthon éreztük magunkat.

Mindent összevetve Kijev egy nagyon szép város, rengeteg kinccsel, amit mindenkinek érdemes legalább egyszer látnia! Mi sem gondoltuk, hogy ennyire gyönyörű, de pozitívan csalódtunk!