accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Ezek voltak 2016 legnépszerűbb úti céljai

lanymajom /

2016-ban Bangkok, London és Párizs fogadta a legtöbb turistát a Mastercard felmérése szerint. Bár Budapest nem került be a Top 10-be a látogatószám alapján, a legnagyobb mértékben bővülő európai célállomások listáján ötödik lett, megelőzve például Moszkvát és Berlint. Nézzük, hova utaztak tavaly a legtöbben.

A Mastercard kutatása a világ 132 leglátogatottabb nagyvárosát rangsorolta a külföldi szállóvendégek létszáma és az utazók költései alapján. A nem rég publikált jelentés előrejelzést is tartalmaz a 2017. évi növekedésére vonatkozóan, és segít jobban megérteni, hogy az emberek miért utaznak, és mire költenek útjuk során a világot járva.

A legnépszerűbb városok

A legnépszerűbb célpontok listáját a thai főváros, Bangkok vezeti, de a délkelet-ázsiai régióból még Kuala Lumpur is bekerült a 8. helyre. Európa leglátogatottabb városai London, Párizs és Isztambul. A legnépszerűbb helyszínekre New York kivételével az idei évben további növekedést jósolnak; a legintenzívebben valószínűleg Tokió turizmusa fog bővülni.

Ahol a legtöbbet költenek

2009 óta világszerte 21,8 %-kal nőtt a reál GDP, amit a turizmus is érzékel, hiszen egyre több a szállóvendég, akik egyre többet is költenek. Ugyanerre az időszakra vetítve a szállóvendégek költései viszont 41,1 %-os növekedést mutattak, ami azt jelenti, hogy a turizmus komoly gazdasági húzóerőt jelenthet egyes országok számára.

Az utazók 2016-ban Dubaiban, New Yokrban és Londonban költötték el a legtöbb pénzt. 2017-re Dubai még nagyobb forgalomra számít, további 10,2 %-os növekedést is elérhetnek. A legnagyobb bővülést viszont Bangkoknak jósolják. Az ázsiai régió ezen a listán is erősnek mutatkozik, Szingapúrban, Tokióban, Tajpejben és Szöulban is számottevő a turisták által elköltött összeg.

Ahol a legnagyobb a növekedés

2009 óta az ázsiai célpontok népszerűségének töretlen növekedését figyelhetjük meg. Ez a trend valószínűleg a jövőben is hasonló marad. A legnagyobb növekedést Oszaka (Japán), Csengtu (Kína) és Colombo (Sri Lanka) tudhatja magáénak.

Mi célból utaznak az emberek?

A 20 legnépszerűbb város vendégeinek többsége magáncélból utazik. Jellegzetes kirándulóváros például Kuala Lumpur, ahova az utazók 92,2%-a vakációzni megy. Sanghaj viszont kivétel, az ide látogatók majdnem fele (48,4%) üzleti célból érkezik.

A felmérés adataiból az is kiderül, hogy a vendégek ott-tartózkodásuk során mire költenek a legtöbbet a húsz legnépszerűbb városban:

  • Szöulban (47,0%), Isztambulban (33,6%) és Prágában (29,3%) étkezésre költenek a legnagyobb arányban
  • Vásárlásra a legtöbbet Londonban (46,7%), Oszakában (43,4%) és Tokióban (43,1%) fordítanak
  • A szállás Párizsban (44,8%), Milánóban (40,4%) és Rómában (40,4%) kerülhet a legtöbbe
  • Londonban (4,3%), Szingapúrban (4,6%) és Hongkongban (4,6%) költenek a legkevesebbet közlekedésre, a különösen hatékony rendszernek köszönhetően.

„Soha ennyien nem utaztak még a világ nagyvárosaiba. Legyen szó üzleti- vagy magánútról, a más országba látogatók felhőtlen utazásra és személyes élményekre vágynak” – mondta Carlos Menendez, a Mastercard vállalati együttműködésekért felelős elnökeAzok a városok, amelyek megfelelnek ezeknek az elvárásoknak, valódi célállomásokká válhatnak, így több látogatót fogadva nagyobb bevételre tehetnek szert.”

Ajánlatok