Figyelem! 8400 Ft rendszerpótdíjat számol fel a Wizz Air egy hiba miatt foglalásonként! Így szerezheted vissza!
Az elmúlt napokban nagyon sok megkeresést kaptunk, miszerint a Wizz Air a foglalások után “rendszerpótdíjat” számol fel. Ez nem összetévesztendő az extraprofitadóval, amit még Nagy miniszter úr jelentett be néhány hónapja és amit a Ryanair az üzletszabályzatának megfelelően áthárított az utasaira.
Ez egy teljesen új tétel, ami csak a Wizz Air légitársaságnál jelent meg. A díjak közé már fel is került a rendszerpótdíj, amit elvileg az automatikus rendszerek által végzett foglalások után kellene fizetni, a WizzAir.com honlapon keresztül. Az utolsó részt nem értjük, mert a fapados légitársaság pont azt szeretné elérni , hogy a különböző gyűjtő oldalakon foglalt Wizz Air járatok kerüljenek többe, így mindenkinek érdeke legyen közvetlenül a Wizz Air honlapján vásárolni a jegyet.
Ez egy nagyon szép és logikus lépés lenne, csak a fejlesztés nem sikerült jól, ezért most szinte minden foglalásra utasonként és járatonként 10€ pótdíjat számol fel a rendszer. Ez egy négy fős család esetében 33.600 forint többletköltséget jelent. Mivel csak fizetéskor, az utolsó lépésnél kerül bele automatikusan, így sokan észre sem veszik.
Az esettel kapcsolatban megkerestük a légitársaságot, akik elismerték a hibát.
„A rendszerpótdíj kifizetése csak az online utazási irodákra vonatkozik, a Wizz Air felületein közvetlenül foglaló ügyfeleket nem érinti. Azonban ritkán, de előfordulhatnak olyan esetek, amikor a mesterséges intelligencia a felhasználót rosszul azonosítja be, és emiatt extra költségeket ró ki rá.
A Wizz Air csapata folyamatosan fejleszti a rendszert, hogy a jövőben ilyen ne fordulhasson elő. Addig is, ha vásárlóink ilyet tapasztalnak, azt javasoljuk, hogy indítsák újra a foglalási folyamatot, vagy ha a fizetés már megtörtént, kérjenek visszatérítést az ügyfélszolgálattól.„ – írták kérdésünkre.
A foglalás újraindítása azonban nem oldja meg a problémát, viszont van egy lehetőség, ahogy ki tudod kerülni ezt az extra díjat, mégpedig úgy, ha mobil applikáción keresztül végzed a foglalást.