Google Ads hirdetés alapok: kulcsszókutatás szakszerűen
Ma már nem működik semmilyen online marketingtevékenység SEO, vagyis keresőoptimalizálás nélkül. Mi következik ebből? Az, hogy csak akkor lesz sikeres egy kampány vagy Google ads hirdetés, ha a megfelelő kulcsszavakra épül.
Amikor szóba kerül a kulcsszókutatás, mindenki valamilyen bonyolult és megfoghatatlan dologra gondol. Tény, hogy szükség van némi szakértelemre, de a folyamat tanulható. Hogyan működik? Mi lesz a mérvadó az egyezések kapcsán? Most ezekre a kérdésekre szeretnénk választ adni.
Mi is a kulcsszó?
A kulcsszavak teszik lehetővé, hogy a Google ads hirdetésünk megjelenjen az adott keresésre. A kulcsszóegyezés pedig azt hivatott nekünk megmutatni, hogy mennyire egyeznek ezek a kulcsszavak a felhasználói keresések lekérdezésével. Mi lesz a cél? Természetesen az, hogy a mi hirdetésünk sokkal előbb listázódjon a találatok között, mint a versenytársak hirdetése.
Ahhoz, hogy ez megtörténjen, ismernünk kell három kulcsszóegyezési típust.
Mikor beszélünk általános egyezésről?
Az általános, vagy más néven a laza egyezés azt jelenti, hogy olyan keresési esetekben is megjelenik a hirdetésünk, amelyek talán nem is tartalmazzák az adott kulcsszavakat. Ilyenkor többnyire csak kapcsolódik ahhoz a kifejezéshez. Ez viszont már egy jó irány lesz, és a weboldalra csábíthatjuk a potenciális vásárlókat.
Amennyiben nem adjuk meg a többi egyezési típust, akkor az algoritmus általában ezt értelmezi alapértelmezett beállításnak. Az általános egyezés szintaxisa nem más, mint az, hogy megadjuk az adott és kívánt kulcsszót.
- Például; friss kenyér: keresési találatok; friss kenyér; zsömle, kifli, stb.
Amennyiben úgy érzed, inkább szakemberekre bíznád a Google ads hirdetés kezelését akkor az Adnet Media segít neked!
Mit jelent a kifejezésegyezés és a pontos egyezés?
Kifejezésegyezésről akkor beszélünk, ha a hirdetések csak a valóban specifikus kereséseknél jelennek meg, azoknál, amelyek tartalmazzák már a kulcsszó jelentését is. Ha így szeretnénk keresni a kulcsszavunkat, akkor elég, ha idézőjelbe tesszük azt, s ebből már a Google is tudja fogja azt, hogy nem általánosan keresünk. Ez esetben már olyan embereket ér el a hirdetésünk, akik bizonyára keresik is a terméket.
A pontos egyezés azt jelenti, hogy olyan kereséseknél bukkan elő a Google Ads hirdetésünk, ahol a jelentés és a szándék is megegyezik a kulcsszóéval. Emiatt is van, hogy eléggé rugalmatlan típus. Azonban ennél a fajtánál állítható be a leginkább, hogy ki lássa a hirdetést. A kulcsszó kifejezést ez esetben szögletes zárójelbe tesszük.
Mit kell kizárni?
A kizáró kulcsszavak, ahogy a nevük is mutatja, segítenek “tiltólistára” tenni bizonyos kifejezéseket. Például, ha egy pékséget tartunk fenn, de a kifli nem része a kínálatnak, akkor megadhatjuk kizáró kulcsszóként. Így az ilyen keresésekre nem jelenik majd meg a hirdetés.