accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Google Ads hirdetés alapok: kulcsszókutatás szakszerűen

utazomajom /

Ma már nem működik semmilyen online marketingtevékenység SEO, vagyis keresőoptimalizálás nélkül. Mi következik ebből? Az, hogy csak akkor lesz sikeres egy kampány vagy Google ads hirdetés, ha a megfelelő kulcsszavakra épül.

Amikor szóba kerül a kulcsszókutatás, mindenki valamilyen bonyolult és megfoghatatlan dologra gondol. Tény, hogy szükség van némi szakértelemre, de a folyamat tanulható. Hogyan működik? Mi lesz a mérvadó az egyezések kapcsán? Most ezekre a kérdésekre szeretnénk választ adni.

Mi is a kulcsszó?

A kulcsszavak teszik lehetővé, hogy a Google ads hirdetésünk megjelenjen az adott keresésre. A kulcsszóegyezés pedig azt hivatott nekünk megmutatni, hogy mennyire egyeznek ezek a kulcsszavak a felhasználói keresések lekérdezésével. Mi lesz a cél? Természetesen az, hogy a mi hirdetésünk sokkal előbb listázódjon a találatok között, mint a versenytársak hirdetése.

Ahhoz, hogy ez megtörténjen, ismernünk kell három kulcsszóegyezési típust.

Mikor beszélünk általános egyezésről?

Az általános, vagy más néven a laza egyezés azt jelenti, hogy olyan keresési esetekben is megjelenik a hirdetésünk, amelyek talán nem is tartalmazzák az adott kulcsszavakat. Ilyenkor többnyire csak kapcsolódik ahhoz a kifejezéshez. Ez viszont már egy jó irány lesz, és a weboldalra csábíthatjuk a potenciális vásárlókat.

Amennyiben nem adjuk meg a többi egyezési típust, akkor az algoritmus általában ezt értelmezi alapértelmezett beállításnak. Az általános egyezés szintaxisa nem más, mint az, hogy megadjuk az adott és kívánt kulcsszót.

  • Például; friss kenyér: keresési találatok; friss kenyér; zsömle, kifli, stb.

Amennyiben úgy érzed, inkább szakemberekre bíznád a Google ads hirdetés kezelését akkor az Adnet Media segít neked!

Mit jelent a kifejezésegyezés és a pontos egyezés?

Kifejezésegyezésről akkor beszélünk, ha a hirdetések csak a valóban specifikus kereséseknél jelennek meg, azoknál, amelyek tartalmazzák már a kulcsszó jelentését is. Ha így szeretnénk keresni a kulcsszavunkat, akkor elég, ha idézőjelbe tesszük azt, s ebből már a Google is tudja fogja azt, hogy nem általánosan keresünk. Ez esetben már olyan embereket ér el a hirdetésünk, akik bizonyára keresik is a terméket.

A pontos egyezés azt jelenti, hogy olyan kereséseknél bukkan elő a Google Ads hirdetésünk, ahol a jelentés és a szándék is megegyezik a kulcsszóéval. Emiatt is van, hogy eléggé rugalmatlan típus. Azonban ennél a fajtánál állítható be a leginkább, hogy ki lássa a hirdetést. A kulcsszó kifejezést ez esetben szögletes zárójelbe tesszük.

Mit kell kizárni?

A kizáró kulcsszavak, ahogy a nevük is mutatja, segítenek “tiltólistára” tenni bizonyos kifejezéseket. Például, ha egy pékséget tartunk fenn, de a kifli nem része a kínálatnak, akkor megadhatjuk kizáró kulcsszóként. Így az ilyen keresésekre nem jelenik majd meg a hirdetés.

Ajánlatok