Gyönyörű képek Marokkóból!

Vannak olyan helyek, melyek nevének már a puszta említése is kalandvágyat ébreszt az emberben, számomra Marokkó mindig is ilyen hely volt. Idén februárban, pedig végre megvalósult az álmom.

Az utazás

Marrakech, a Ryanair közvetlen járatának köszönhetően, rendkívül egyszerűen megközelíthetővé vált, így mi is ezzel a lehetőséggel éltünk. Az út csak 4 óra 15 perc, így még hosszúnak sem nevezhető.

Le Riad Yasmine

4 éjszakát töltöttünk el Marrakechben, mindet a Le Riad Yasmine-ban. Ez a hotel sokak számára talán már ismert az Instagramról, emiatt hatalmas népszerűségnek is örvend, mindenképp érdmes nagyon előre foglalni, ha itt szeretnél megszállni. Belépve a hotelbe, egyből megértettem, hogy miért akkora a felhajtás körülötte. Minden álomszerű és fotogén volt, gyakorlatilag egy teljes napot el lehetett volna tölteni a hotel medencéje mellett, vagy épp a tetőteraszán.

Marrakech

Az első nap Marrakech városát fedeztük fel. Meglátogattuk a Koutubia mecsetet, a Saadiyat sírokat, a Bahia palotát, a Royal Mansour hotelt, később a Soukban bolyongtunk majd két órát, délután pedig a Jardin Majorelle-t, illetve mellette lévő frissen nyílt Yves Saint Laurent múzeumot néztük meg. Számomra a nap fénypontja, egyértelműen az egykori divattervező háza, a Jardin Majorelle volt, egyszerűen nem tudtam betelni azokkal a vibráló, élénk színekkel!

Ouzoud vízesés

A következő napunkon, elhagytuk a várost, hogy kicsit belekóstolhassunk Marokkó természeti kincseibe is. Erre tökéletes választásnak bizonyult az Ouzoud vízesés. Már pusztán az odavezető út is gyönyörű, szinte végig lehetett látni az Atlasz-hegység hófödte csúcsait. A vízeséshez vezető úton kis csapatokban majmok futkosnak, ezért érdemes minden ehető dolgot még a parkolóban hagyni. Leérve a vízesés aljához, lehetőség van egy 30 perces hajókázásra, ezt érdemes feltétlenül kipróbálni, mert csak így lehet igazából megérezni a vízesés hatalmas erejét.

Essaouria

Az utolsó teljes napunkat, az Atlanti-óceán partján található, Essaouriában töltöttük. A kis halász városnak ugyan nincsenek monumentális látnivalói, de rendkívül hangulatosak a fehérre meszelt házai, és a portugál gyarmati hangulatot idéző várfala, és a tengerparti korzója. Mindenképp érdemes felkeresnie a város bazárját is az idelátogatónak, ugyanis a sok színes cserép tányér, szőnyeg, fűszer rendkívül látványos, illetve itt nagyon jó árakon lehet vásárolni, Marrakechel ellentétben, ahol sokkal magasabb árakkal találkoztunk. Külön pluszpont, hogy a városhoz vezető úton, még a marokkói “ fáramászó kecskéket” is sikerült lefotóznunk.

La Mamounia

Hotel Utolsó programunként, meglátogattuk péntek délelőtt a La Mamounia Hotel-t. A hotel megtekintésére két opció van szobafoglalás hiányában, az egyik a napijegy, ami feljogosít a spa és a tenisz pályák használatára, a másik pedig az asztalfoglalás. Mivel nekünk csak 2 óránk volt, asztalt foglaltunk az egyik bárba, ahol kipróbáltuk a tradicionális tea ceremóniát, majd körbejártuk a hotel gyönyörű kertjeit és belső tereit. Szerintem ez is egy kötelező program Marrakechben!

Összegzés

Ha valaki egy tényleg ősi kultúrájú, változatos országot szeretne meglátogatni, ahol az emberek vendégszeretőek, a turistát pedig minden sarkon inger éri, annak Marokkót nagyon tudom ajánlani. Felemelő érzés volt, a tél szürkesége után, Marokkó vibráló színkavalkádja. Mi próbáltunk az országból minél többet megtekinteni, ez alatt a rövid idő alatt is, de tulajdonképpen pusztán Marrakech is kitölthette volna ezt a pár napot. Marrakech-nek külön hangulata van, ami nem hasonlítható semmihez sem. A Közel-Kelet varázslatos kultúrája találkozik itt Afrika egzotikumával, és tökéletes elegyet alkotnak. Marrakech tényleg egy olyan város amit látni és érezni kell, engem az első perctől kezdve magával ragadott, és azóta vágyakozom azután, hogy valamikor majd visszatérjek! További képeket itt találsz.

A bejegyzést Peres András írta.