Hawaii esküvő – olvasói élménybeszámoló

Soha egy percre sem volt kérdés számunkra, ha egyszer egy életre összekötjük az életünket azt nem a hagyományos módon szeretnénk megtenni. Már a kapcsolatunk elején kiderül, hogy ezen a téren is nagyon egyformán rezgünk. Szeretjük a meghitt, belsőséges pillanatokat és borzasztóan kényelmetlen számunkra mások elvárásainak megfelelni. Azt nem gondoltuk, hogy egy Hawaii esküvő lesz életünk legszebb eseménye!

Így, amikor 2023 júniusában a Milánói Dóm tetején a (most már) férjem feltette a legfontosabb kérdést és az én erre adott nagyon heves bólogatásom után (ugyanis a hangomat Disneylandben felejtettem, még az előző héten), nem vendéglista összeállításba és helyszínkeresésbe fogtunk. A kéthetes nyári körutunkról hazaérve, (ami szintén megérne egy külön történetet) azonnal repjegyeket kezdtem el keresni oda, ahol megvan számunkra minden, ami a szerintünk tökéletes esküvőhöz szükséges. Homokos tengerpart, óriási hullámok, lélegzetelállító hegyek, polinéz vendégszeretet, az álomúticélunk, ami nem más, mint Hawaii.

Hawaii esküvő tervezése

Rengeteg óra kutatómunka után összeállt a kész terv, a repjegyeket megvettük, szállásokat lefoglaltuk és idén február 3-án nekivágtunk életünk legnagyobb és legemlékezetesebb kalandjának. 26 óra utazás után, 11 óra időeltolódással érkeztünk Honolulu repterére. Az esküvőnk február 8-ára volt kitűzve biztos, ami biztos alapon. Hagytunk időt magunknak leküzdeni a jetlaget és felvenni a helyi élet ritmusát, hangolódni, átszellemülni.

Mivel nem vagyunk azok, a szálloda medencéje mellett napozunk típusú utazók, így programokból már a Hawaii esküvő előtti napokban sem volt hiány. Pearl Harbor és az Arizona Memorial megtekintése mindkettőnk gyerekkori álma volt, így első utunk ide vezetett. Majd a további napokon megnéztük a napfelkeltét a Diamond Head tetejéről, katamaránnal kihajóztunk a nyílt óceánra, annak reményében, hogy látunk vízből kiugráló bálnákat. Az esküvő előtti napon pedig, hogy még last minute-be formába hozzuk magunkat, bevállaltuk a legvadabb túrát, ami Oahun létezik, a Coco Trailt. Ez a kedves kis út 60 perc lépcsőzést jelent a hegy tetejére közel 45 fokos emelkedőn. Jelentem a próbát kiálltuk és minden “szenvedésünkért” kárpótolt az a hihetetlen kilátás, ami fent várt ránk. A gyönyörű panorámától eltelve már csak egy laza óceánparti naplemente nézegetés volt a terv a nagy nap előtt

Hawaii esküvő – eljött az idő

Február 8-án izgalommal a gyomrunkban ébredtünk. Csodálatos esküvő szervezői irodát találtunk, akik mindenben a segítségünkre voltak. Leszervezték nekem, a fodrászt és a sminkest is, aki egyenesen a szállásra jöttek és elképesztő profi munkát végeztek. A készülődés után, teljes pompában indultunk el a Waialae Beachre, ahol már az Hawaii esküvői koordinátor és az anyakönyvvezető is várt minket.

Mesébe illően gyönyörű, megható és nagyon különleges szertartást kaptunk, teletűzdelve hawaii nyelvű énekekkel és a helyi kultúra hagyományos elemeivel. Fotóst, videóst és még esküvői tortát is biztosítottak számunkra. Az egyetlen dolog, amit magunknak kellet intézni a hivatalos engedély megszerzése, ami sokkal egyszerűbb, mint ahogy azt sokan gondolnák. Az amerikai bürokrácia szerencsére nem egy bonyolult útvesztő és mindenhol nagyon készségesen segítenek bármiben.

A boldogító igen, vagy inkább “I do.” kimondása után, megkönnyebbülve és az eufóriától eltelve átadtuk magunkat az ünneplésnek. Utunk egyenesen a Hard Rock Caféba vezetett egy isteni vacsorára, ahol aznap még élő zene is volt. Így egy rögtönzött lakodalomba csöppentünk a jelenlévő vendégekkel. A kapcsolatunknak már az első közös utazásunk során fontos pillérévé vált a Hard Rock Café, de ezzel az estével örök időre bevéste a nevét a kettőnk szerelmi krónikájába.

Nászút a Hawaii esküvő alatt

Ahogy pedig egy esküvő után illik, mi is elindultunk a nászutunkra. O’ahu után célba vettük Big Islandet. Az itt eltöltött napok gyökeresen változatták meg a látásmódunkat, az elmúlásról, a természet mindent elsöprő erejéről, az örökös változásról és talán egy kicsit saját magunkról is.

A Hawaii Vulkánok Nemzeti Park egy semmihez nem fogható élmény. A gőzölgő mezők, a megszilárdult lávafolyamok, a kráterek belseje a kén kicsapódások, mind egytől egyig olyan egyedi látvány, amit szívből ajánlok mindenkinek. Lelkünk adrenalinra éhes, kicsit extrémebb oldalának is szerettünk volna kedvezni, így foglaltunk le egy helikopteres és egy tengeralattjárós túrát is. Mind a kettő óriási élmény, madártávlatból látni az örökösen változó lávafolyásokkal teli tájat, a legeldugottabb vízeséseket, az óceánt. Aztán pedig 30 méter mélyre ereszkedve, halakat a saját környezetükben, korallzátonyokat és elsüllyedt hajóroncsokat. Ám ez még mind semmiség, ahhoz a túrához képest, amire a férjem vett rá, hogy befizessünk.

Mauna Kea

Ez az út egészen a Mauna Kea tetejére vezetett, egészen 4200 méter fölé, ahol nem csak a csillagvizsgálók miatti kilátás miatt nehezebb a levegővétel. Szürreális élmény, hogy 25 fokból, hirtelen –3 fokba érkeztünk, sőt a hegy bizonyos pontjain még hó is volt. Hawaiin nem pont erre számít az ember lánya. Szerencsére a túravezetők igazán felkészültek voltak és felvehettük életünk legparadoxabb ruhadarabját, egy hawaii virágmintás nagyon meleg télikabátot. A világon itt a legkisebb a fényszennyezés, így sötétedés után az égre felnézve káprázatos látvány tárult elénk. Az összes tervezett programunk közül magabiztosan állíthatom, hogy ez az élmény volt a legmeghatározóbb.

Fontosnak tartom megemlíteni a hawaii magyar közösséget is. Ha valaki erre jár, semmiképpen ne hagyja ki a szombati magyar pikniket O’ahun. Fekete Stefán olyan bravúrosan készíti a tárkonyos ragulevest, hogy annak talán még itthon sincs párja. Valamint a Big Island-en Kékedi Erzsi orchidea farmja is megér egy kis kitérőt, nem csak azoknak, akik megszállott virágkedvelők.

Így pár héttel később, már itthonról a fotóinkat nézegetve, még mindig Hawaii és az aloha életérzés hatása alatt vagyunk. Valószínűleg ez még így is marad jó darabig. Ha becsukom a szemem még mindig látom a türkizkék vizet, hallom a hullámok hangját, előttem vannak a szörfösök az óceánnal szemben pedig a hegyek. Ha arra gondolok, hogy tényleg sikerült megtalálnunk a tökéletes helyet ahhoz, hogy összekössük az életünket a lehető legbensőségesebb módon, akkor minden alkalommal könnybe lábad a szemem. Mert Hawaii tényleg a földi paradicsom, a megnyugvás és a béke szigete, ott, ahol az ég a földdel összeér.