accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

A járvány ellenére jelentős növekedés a belföldi szállássoknál

utazomajom /

Az idén március-szeptember között az egyéb szálláshelyek, azaz az apartmanok, panziók, vendégházak, valamint a kempingek népszerűsége a járvány ellenére is 10 százalékos növekedést ért el a magyar utazók körében 2019 azonos időszakához képest – összegezték a Google Magyarország ágazati szakértői online tájékoztatón szerdán Budapesten.

A Google keresési adatai alapján a magyarok nem mondtak le teljesen az utazásról idén nyáron sem, azonban szokásaik nagyban változtak. Ez a változás az úti célok mellett a választott szálláshelyek típusain látszik leginkább – ismertette Valu Róbert a Google Magyarország iparági elemzője.

Aranyáron mérik a noszvaji faházakat: 4 éjszaka 150 ezer forint ellátás nélkül

Hozzátette: bár a turisztikai jellegű kereséseken belül a hotel kategória továbbra is háromszor akkora, mint más szállástípusok, idén március-szeptemberben tíz százalékkal többen kerestek egyéb szálláshelyet, azaz apartmanokban, panziókban, vendégházakban illetve kempingekben szállást, mint tavaly ugyanebben az időszakban.

A szállás kategória pontos keresési kifejezéseit vizsgálva az is kiderül, hogy a legnagyobb növekedés a vidéki és “nem hotel” típusú böngészéseknél figyelhető meg – sorolta, ami helyenként két-háromszoros növekedést mutat az előző évhez képest.

A legnagyobb növekedést a “wellness faház szállás” (+383 százalék), a “szállás Tisza-tó” (+142 százalék), az “erdei szállás” (+140 százalék) és az “olcsó balatoni szállás” (+129 százalék) keresési kifejezéseknél mérték.

Kiemelte: a vizsgált időszak legnagyobb nyertesei turisztikai szempontból a vidéki úti célok voltak. A Magyar Turisztikai Ügynökség kampányának – amelynek keretében többek között a különböző hazai turisztikai célpontokat bemutató YouTube videókkal, vagy az elektronikus zenei virtuális országjárás videósorozattal lehetett találkozni – szintén a magyarok országon belüli utazási kedvének visszaállítása volt a célja.

Poroszlón már napi 12.000 Ft-ért találni szállást

Elmondta, hogy hatalmasat nőtt az érdeklődés többek között a Tisza-tó partján fekvő Poroszló (+58 százalék) vagy Tiszafüred (+22 százalék) iránt, a Balaton környéki települések közül látványosan kiemelkedik Badacsonytomaj (+30 százalék), a Békés megyei Szarvas (+19 százalék), vagy a Kelet-Magyarország Káli-medencéjeként is emlegetett Noszvaj (+14 százalék) iránt. A járvány negatív hatása leginkább a fővárosban látványos: a TOP10 legkeresettebb magyarországi város között Budapest keresettsége az előző évinek több mint felével esett vissza.

Budapesti öt csillagos hotelek soha nem látott árakon foglalhatók!

Valu Róbert kitért arra is, hogy az idei a belföldi úti célok keresésének az éve. Míg 2019 márciustól szeptemberig csaknem egyenlően oszlottak meg a külföldi és a belföldi úti célokra irányuló turisztikai keresések, addig az idei év jelentős eltolódást hozott ebben az arányban: a Magyarországról indított turisztikai keresések 72 százaléka irányult belföldi célokra, míg a külföldiek 28 százalékra estek vissza.

forrás: MTI

Ajánlatok