Menedzsmenthez kapcsolódó munkák és állások: hogyan találjuk meg a megfelelőt?
Az álláskeresés egyáltalán nem egyszerű feladat. Annak ellenére, hogy Magyarországon jelenleg munkaerőhiány uralkodik, még mindig átlagosan több hét, mire valaki megtalálja a következő állomást, ahol tovább építheti a karrierjét. Ezért is fontos, hogy a folyamat során a leghatékonyabb eszközöket használjuk.
Ne törjük meg a karrierívet!
Ha valaki egyik munkahelyről akar a másikra váltani, akkor szinte mindig az a cél, hogy ne jelentsen visszalépést maga a váltás, sőt, lehetőleg egyértelmű előrelépés legyen. Ehhez azonban az is kell, hogy a megfelelő helyen keressük meg az ideális lehetőséget. Ha például menedzsment területen nézelődünk, akkor a https://debrecenallas.hu/allasok/menedzsment oldalon könnyedén megtalálhatjuk az ideális pozíciót.
Ma már sokkal egyszerűbb a keresés, mint 10-15 évvel ezelőtt. Az álláskereső portáloknak köszönhetően több tucat, de akár több száz állásajánlat is elérhető egy adott területen belül. Specifikusan tudunk keresni egy adott pozícióra, de a földrajzi elhelyezkedést is figyelembe vehetjük a művelet során. Ez mindkét oldalról sokkal előnyösebb. A cégeknek nem kell hatalmas költségeket költeni a különböző helyeken megjelenő hirdetésekre, mivel az álláskereső portáloknál hatékonyabb megoldás nem található a piacon.
A munkavállalóknak pedig nem kell hosszú időt tölteni azzal, hogy felkeresik, mégis milyen lehetőségek érhetőek el. Elég egy-kettő ilyen portál, ahol a releváns pozíciók vannak meghirdetve és máris koncentrálhatunk a többi területre. A karrierváltás vagy a következő lépcsőfokra lépés nem egy egyszerű feladat. Alapos felkészülést igényel az egész művelet.
Hogyan készüljünk fel a keresésre?
Az álláskereső portál “csak” egy eszköz, amit használni fogunk a folyamat során. A cél elsősorban az, hogy minél több olyan interjúra jussunk el, ahol esélyünk nyílik arra, hogy a számunkra megfelelő pozícióban tudjunk elhelyezkedni. Az interjúszámok növeléséhez feltétlenül szükség van egy modern, letisztult önéletrajzra.
A motivációs levél ma már nem igazán elvárás, de ez nem jelenti azt, hogy nekünk sem kell használni. Ez egy tökéletes lehetőség arra, hogy kitűnjünk a tömegből. Ha ezt is csatoljuk a jelentkezésekhez, akkor az esély is megnő arra, hogy behívnak minket egy interjúra.
Értékesíteni a szaktudásunkat
Tulajdonképpen az álláskeresés során nem teszünk más, mint megpróbáljuk a szakértelmünket értékesíteni más cégeknek. Így kell az egész folyamathoz hozzáállni. A marketing itt is nagy szerepet játszik például abban, hogy érthetően kell kommunikálni az interjúkon, hogy egyértelmű legyen az, mihez értünk, miért érdemes minket választani és miben tudjuk előrelendíteni a cég működését.
Fontos az álláskeresési stratégia megtervezése, ugyanis ezzel növelhetjük az esélyeinket a sikeres elhelyezkedésre vagy éppen váltásra.