Michael O’Leary összehívta a sajtót Budapesten és bejelentette, amit már tudtunk
A Ryanair mai sajtótájékoztatóján jelentette be a nyári menetrendjét és új, Belfastba közlekedő járatát. A légitársaság magára Budapest legnagyobb és legolcsóbb légitársaságaként hivatkozik – Budapesten összesen 8 repülőgépe állomásozik, idénre úgy számolják 4 millióan utaznak majd velük Magyarországról. Michael O’Learey a sajtótájékoztatón a 18. kerület által tervezett kommunális adóra is kitért.
A nyári menetrend szerint 56 útvonalra, heti 500 járat indul majd Budapestről, 15 útvonalon pedig fokozzák a járatok gyakoriságát is, köztük szerepel Berlin, Korfu, Róma és Koppenhága is. Az újonnan bejelentett Belfastba heti kétszer járnak majd a gépek. A Ryanair-vezér, Michael O’Leary a sajtótájékoztatón elmondta, hogy idén az ukrajnai helyzet, a covid, a recesszió és az infláció is rizikónak számít, de eddig ezek nem éreztették magukat a foglalások számán, rekordszámú foglalásra számítanak a szezonban.
A Ryanair üdvözli a magyar kormány támogatását a javasolt helyi önkormányzati adó ellen, amely a budapesti utasok igazságtalan kettős adóztatását eredményezné, és veszélyeztetné a budapesti repülőtér növekedését és munkahelyteremtését. Miközben Európa a covid utáni fellendülésben van, alapvető fontosságú, hogy az olyan országok, mint Magyarország versenyképes hozzáférést biztosítsanak az olyan fapados légitársaságok számára, mint a Ryanair, amelyek a covid után a turizmus és a munkahelyek fellendülését biztosíthatják.
Budapesten Michael O’Leary, a Ryanair vezetője elmondta: „Budapest első számú légitársaságaként örömmel jelentjük be 2023-as nyári menetrendünket, amelynek keretében a Ryanair minden más légitársaságnál több utast szállít Budapesten, és egy új útvonalat nyit Belfastba. Működésünk támogatása érdekében a Ryanair 8 repülőgépet állomásoztat Budapesten 2023 nyarán, ami 800 millió dolláros beruházást jelent, mivel több forgalmat és alacsonyabb viteldíjakat biztosítunk, mint bármely más légitársaság Budapesten. Miközben a Ryanair növekszik és befektet Budapesten, üdvözöljük a magyar kormány támogatását a javasolt őrült kommunális adó ellen, amely a beutazó utasok kettős adóztatását eredményezné, és veszélyeztetné Budapest turizmusának és munkahelyteremtésének fellendülését, különösen egy olyan időszakban, amikor az országnak szüksége van a turizmus növekedésének ösztönzésére.” Emellett ezúttal is többször kitért arra, mennyire feleslegesnek és hátráltató tényezőnek érzi a különadót Magyarországon, ahol jellemzően 10 euróval kerülnek drágábba a jegyek miatta.
Újságírói kérdésre elmondta, ha nem kellene Budapesten a különadóval is számolni, most több új járatról és nagyobb növekedésről számolhatna be, ameddig viszont ez tényező, nem számolhat be jelentős növekedésről a fővárosban. Ellenpéldaként hozta fel Bécset, ahol több új járattal bővíthették a menetrendet. Az adó eltörlése esetén olyan úti célokkal bővülhetne a budapesti menetrend, mint Skandinávia, Olaszország, Spanyolország és Portugália városai.