Milyen feladatai vannak egy kereskedelmi ügyintézőnek?
Vannak olyan iparágak, amelyek folyamatosan lehetőséget adnak a munkavállalásra, hiszen olyan feladatokat látnak el, melyek nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy a modern társadalom megfelelő körülmények között tudjon élni, működni.
Ezek közé tartozik többek között a kereskedelem is, mely szó hallatán valószínűleg azonnal azok az eladók jutnak eszünkbe, akikkel nap mint nap találkozunk a boltokban, üzletekben. Valójában azonban ennél sokszínűbb a kínálat, ugyanis számos más pozícióban is el tudunk helyezkedni ezen a területen.
Read more, azaz ne legyünk restek tovább olvasni a témában, sőt a Nyíregyházaállás weboldalán a kereskedelem és értékesítés kategóriájában található álláshirdetéseket is feltérképezhetjük.
Ebben az írásunkban a kereskedelmi ügyintéző pozíciót vesszük górcső alá, nézzük is, hogy milyen feladatokra számíthatunk, ha ebben a szakmában kívánunk elhelyezkedni.
Vásárlókkal, beszállítókkal való kapcsolattartás
Ahhoz, hogy egy kereskedelmi egységben minden gördülékenyen történjen rendkívül fontos a hatékony kapcsolattartás a cég, illetve a vásárlók vagy épp a beszállítók között. Elvégre felmerülhetnek olyan kérdések vagy problémák, amiket a lehető legrövidebb idő alatt meg kell válaszolni, oldani.
Ebben a folyamatban működik aktívan közre a kereskedelmi ügyintéző, aki folyamatosan kommunikál az emberekkel, intézkedik vagy problémát old meg, ha arra van épp szükség. Ő az, akivel egyeztetnek, akivel időpontokat beszélnek meg, vagy akitől további tájékoztatást kérnek az érintettek.
Beérkező megrendelések feldolgozása
Manapság a boltokban már nemcsak személyesen, hanem telefonon vagy épp az online felületeket használva is lehet vásárolni. Ez esetben pedig szükség van valakire, aki fogadja a hívásokat és az e-maileket, rögzíti a rendeléseket, valamint adott esetben válaszol a vásárlók kérdéseire.
Ezeket a feladatokat is a kereskedelmi ügyintéző látja el, aki gondoskodik a megrendelések feldolgozásáról, nyilvántartásáról, nyomon követéséről, és azok teljesítéséről. Ha bárhol elakad a folyamat, akkor ő az, aki felveszi az illetékessel a kapcsolatot, és a legjobb tudása szerint a lehető legrövidebb idő alatt megoldja a helyzetet.
Logisztikai feladatok
Egy kereskedelmi egységben az áruk folyamatosan beérkeznek, majd pedig elszállítják ezeket, mert felkerülnek a bolt polcaira, vagy azért, mert megvásárolják őket. A termékek “útját” is nyomon kell követni onnantól, hogy a beszállítóktól az áruház raktárába kerülnek egészen odáig, hogy kikerülnek onnan.
Sok helyen a kereskedelmi ügyintéző felel azért is, hogy a raktározási és anyagmozgatási tevékenységek probléma nélkül történjenek.
Látható tehát, hogy nagyon változatos és izgalmas feladatai vannak, aminek köszönhetően ebben a munkakörben biztosan nem fogunk unatkozni. Amellett, hogy folyamatosan kapcsolatot kell tartanunk az emberekkel, a beérkező megrendeléseket, illetve a logisztikával kapcsolatos feladatokat is mi végezzük el.