Vajon 25 órás késéssel végre hazatérhetnek a Wizz Air utasai Bulgáriából?
Olvasónk, Claudia utazott volna tegnap este a W6 2479 Wizz Air járattal Budapestről Burgaszba, azonban fokozatosan kapta az üzeneteket az egyre nagyobb késésekről. Végül törölték a járatot azzal az indokkal, hogy lejárt a személyzet munkaideje és nincs tartalék a rendszerben.
Burgasz – Budapest
Sokkal rosszabbul járt azonban Ildikó, aki még most is Burgaszban várja, hogy végre hazahozzák őket. Július 13-án 22:50-kor indult volna a Wizz Air W6 2480 számú járata, de mivel Budapestről a gép nem indult el, így ők is hoppon maradtak.
Az utolsó pillanatban írták ki a repülőtéren, hogy a járatot törölték. Ez azért bosszantó, mert azzal mentek volna haza, ami el sem indult Budapestről, így tudnia kellett volna a társaságnak, hogy feleslegesen megy ki a repülőtérre közel 200 utas.
A repülőtéren megkérdezték, hogy ki mit szeretne a továbbiakban. Természetesen mindenki szállást kért, hiszen másnap, 07.14 21:15-re írták az indulást. A Burgaszban várakozókhoz hajnal 4:45-körül két busz érkezett és két különböző szállásra vitte az utasokat. Ezt nem mindenki várta meg, sokan saját költségen kerestek szállást maguknak. Ekkora már sokan 8 órája voltak a repülőtéren, köztük sok gyerekes család is. Közben nem kaptak ételt, italt, de ami a legbosszantóbb, hogy információt sem.
Már világossal, hajnal 5:30-ra értek a szállásra. Azt az üzenetet kapták, hogy a 21:15-ös géphez 13:00-kor jön a transzferbusz. Amikor olvasónk 10 éves kislányával lefeküdt, már bőven reggel volt.
Néhányan saját költségen reggel maradtak a szálláson, hiszen nem akartak további 8-9 órát várni a reptéren az indulásra. A transzferbusz irreálisan korán indult. Szintén saját költségen, taxival fognak kimenni a repülőtérre.
Azóta az indulást tovább tolták, legújabban 21:27-re. A bud.hu oldalán található információ szerint azonban a gép tovább késik, hiszen a Budapestről induló járat is 18:00 helyett 19:50-kor indul várhatóan.
Ildikóék az eddigi lassan 24 órás várakozás alatt egy reggelit kaptak. Nem volt se kupon, se víz, se szendvics, se McChicken menü.
A Wizz Air közleménye a késésekkel kapcsolatban
A Wizz Air lapunkhoz pénteken eljuttatott “A Wizz Air mindent megtesz azért, hogy az utasok időben eljuthassanak úti céljukra” című közleményében kifejti: “Abban az esetben, ha a késés miatt a légitársaság kénytelen átütemezni másik napra a járat indulását, a fent említett módon megadott elérhetőségeken erről az előírásoknak megfelelően, időben tájékoztatja a WIZZ az utasokat. Ilyenkor azt is jelzi a légitársaság, hogy az erre igényt tartók hol kérhetnek segítséget a szálláshoz és a transzferhez. Azok számára, akik maguk gondoskodnak a szállásról és a reptérre való kijutásról, az ügyfélszolgálat számára online benyújtott számlamásolatok ellenében, ésszerű mértékig megtéríti az extra költségeket a Wizz Air.”
„Minden kollégámmal együtt azon dolgozunk, hogy utasaink még a magyar és nemzetközi légi irányításban tapasztalható korlátos kapacitások ellenére is időben és kényelmesen eljussanak úti céljukra. Pilótáink, légiutas-kísérőink és a háttérben dolgozó kollégáink ezen a nyáron is felkészülten várják utasainkat, és mindent megtesznek azért, hogy maradandó élmény legyen idén is az utazás” – mondta Radó András, a Wizz Air kommunikációs vezetője.