accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Történelmi pillanat: a Ryanair megegyezett egy utazási irodával, aki ezentúl árulhatja a jegyeit

utazomajom /

Kezdjük egy kis történelmi áttekintéssel. A fapados légitársaságok többsége foggal körömmel ragaszkodik ahhoz, hogy az utasok a saját oldalukon foglaljanak és ne egy online utazási irodán keresztül. Teszik mindezt azért, mert elképesztő összegeket költöttek arra, hogy egy átlag utazó ne tudja lefoglalni a repülőjegyét a weboldalukon úgy, hogy ne tenne a kosárba néhány olyan szolgáltatást, amire egyébként semmi szüksége, vagy nem szeretett volna megvásárolni. A legnehezebb a vásárlás (legprofibb) a Wizz Air-nél, viszont a Ryanair az, aki folyamatosan perelte az online utazási irodákat, ha eladták a jegyeiket. Ezen kívül minden lehetséges módon megpróbálták megszívatni az utasokat: extra adatokat kértek, nem adtak online beszállókártyát, nem közölték a menetrendváltozásokat stb. azokkal, akik nem közvetlenül foglaltak.

Megegyezés

Ez most változni látszik. A Ryanair megegyezett a Kiwi.com-mal. Az online utazási irodák, mint például a Kiwi eddig úgy tudott friss árat közölni az utasaival, hogy folyamatosan böngészte (scrapelte) algoritmusokkal a Ryanair oldalát. Ezért eshetett meg sokszor, hogy egy olcsónak hitt repülőjegy továbbkattintás után megdrágult: akkor frissítette a rendszer az aktuális árat.

További előnyök

A Kiwi.com ezentúl megesküdött arra, hogy nem scrapeli a Ryanair oldalát, a Ryanair pedig cserében közvetlen hozzáférést ad az adataihoz. A Kiwi továbbá vállalja, hogy azon az áron értékesíti a Ryanair jegyeket és szolgáltatásokat, amelyen a Ryanair oldalán is megvásárolhatóak lennének. Ezen kívül a Kiwi-n foglaló utasok a saját email címükkel hozzáférést kapnak a myRyanair fiókhoz, ahol további módosításokat végezhetnek a foglalásukon, vagy éppen becsekkolhatnak a járatukra. A Ryanair kijelentette, hogy nem szívatja tovább azokat az utasait, akik a Kiwi-n keresztül vásárolnak repülőjegyet. A Kiwi ügyfelei továbbá mentességet kapnak a Ryanair ügyfél-ellenőrzési folyamata alól is, amit azért találtak ki, hogy megnehezítsék a “különutasok” életét.

Átszállásos jegyek

Ez még nem minden! Ha átszállós Ryanair jegyet foglalnak az utasok és lekésik a járatot, a Ryanair megengedi, hogy a Kiwi a következő szabad járatra rakja át őket ingyenesen.

Reméljük ebből trend lesz és egyre több fapados légitársaság fog megegyezni egyre több online utazási irodával, hiszen végső soron ez az utasok érdeke.

Ajánlatok