Szigorításokra készülhetnek a Horvátországba utazók (clickbait)

Horvátországban a legtöbb európai országhoz hasonlóan emelkedni kezdett a regisztrált koronavírusos esetek száma, ezért Vili Beros egészségügy-miniszter szigorítások bevezetését szorgalmazta néhány szomszédos ország számára. Csak hogy a szigorítás nem hogy ránk magyarokra, de más EU-s országokra sem vonatkozik, csak Szerbiára és Boszniára.

Ezért is állunk értetlenül a magyar sajtóban megjelent és felkapott hangzatos címek előtt. A naprakész horvát COVID adatokat a koronavirus.hr oldalon lehet nyomon követni. 124 beteget ápolnak kórházban, ebből 3 fő van lélegeztető gépen. Nincs érvényben kötelező karantén visszaérkezéskor sem. A 291/2020. Korm.rendelet alapján a magyar állampolgárok Magyarországra korlátozás nélkül beutazhatnak, olvasható a Konzuli Szolgálat honlapján.

Kötelezővé teszik viszont Horvátországban a maszkok viselését az egészségügyi intézményekben, a tömegközlekedési eszközökön és az üzletekben. A vendéglátóhelyeken csak a személyzetnek kötelező a védőfelszerelés viselése.

A facebook csoportunkba folyamatosan érkeznek a bejegyzések és a hozzászólások a horvátországi vendégektől.

Mi tegnap érkeztünk Szlovénián át Porečba. 7 percet várakoztunk a határnál, nem volt semmi. A hotel makulátlanul tiszta, mindenhol fertőtlenítenek. Jóval kevesebb vendég van, emiatt mi még jobban érezzük magunkat!

A régi letenyei átkelőn jöttünk ma reggel 9-kor. 20 percet kellett csak várni. Regisztrációnk volt, de nem kérték.

Mi tegnap érkeztünk Szlovénia felől Umagba. Egyetlen sor üzemelt a határon! És pont elég volt annak a 4-5 kocsinak, akik áthaladtak. Szedtem elő az iratokat regisztrációs lappal, szállás-visszaigazolóval, de csak integettek, hogy menjünk!

Itt minden csendes. A tengerparton alig vannak. Nem kell vadászni a napágyat és az ernyőt és ahol tavaly képtelenség volt asztalt kapni egy vacsorához, most válogatni lehetett, de azért voltak vendégek.
Ki van téve a kézfertőtlenítő mindenütt, az emberek használják is. A boltokban maszkoznak, de a vendéglátó helyeken csak elvétve. Viszont az asztal leszedésekor végigsprickolta a pincér.

Tegnap a magyar-horvát határon egy autó sem volt előttünk, csak személyit kértek. A parton is alig van ember.

Mi ma jöttünk. 7 órakor Budapesten felkeltünk, kimentünk a reptérre, 9:25-kor felszálltunk, 10:25-kor leszálltunk Dubrovnik repterén, 10 perc alatt át a határon, bőröndök pipa, 11:05-kor már Lapad félszigeten a szálláson, mindjárt irány a strand! 😉 Jó nyaralást mindenkinek!

Mi pár napja Baskan vagyunk, sokkal kevesebben vannak mint általában a Vela Plazan is, nagyon kellemes a légkör, fertőtlenítő mindenhol. Letenyénél jöttünk át csütörtökön reggel 9 körül, 5 perc várakozás után simán átjutottunk. Regisztrálni valóban kell és bár nem kérik el a papírt, a rendszerben látják, hogy hova mész és már engednek is át.

Olvasóink további beszámolóit ide kattintva találod meg.

Horvátországba utazóknak előzetesen ki kell tölteni egy regisztrációs adatlapot, melyet az autó szélvédőjére kell helyezni a gyorsabb határátlépés miatt. Az űrlap magyar nyelven is elérhető az alábbi oldalon: entercroatia.mup.hr Ezen kívül a beutazóknak rendelkezniük kell szállás foglalásáról szóló igazolással, vagy utazási iroda által kiadott voucher-rel, vagy kikötői hely foglalásáról szóló igazolással, vagy ingatlan feletti tulajdonjogról szóló igazolással, vagy üzleti partnertől kapott meghívóval, vagy üzleti megbeszélésről szóló igazolással.