accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Fél évszázad után legördült a gyártósorról az utolsó Bálna, a Boeing 747-es

utazomajom /

Az Atlas Air volt az utolsó, aki 747-8-as teherszállító repülőgépet rendelt az év elején. Az utolsó gépet kedd este gördítették ki a Boeing hatalmas gyárából a washingtoni Everettben – írta meg a The Guardian.

A 747-es jumbo jet számos szerepet töltött be:  mint teherszállító repülőgép, közel 500 utas szállítására alkalmas kereskedelmi repülőgép, sőt még az Air Force One elnöki repülőgépe is ilyen volt.

Amikor 1969-ben először legyártották, ez volt a világ legnagyobb kereskedelmi repülőgépe, és a valaha amerikai gyártó által épített legnehezebb repülő.  A gépen kialakítottak egy második fedélzetet, amely a pilótafülke felől nyúlt vissza a gép elülső harmadára, és egy jellegzetes púpot adott neki, amely azonnal felismerhetővé tette. Ez ihlette a Bálna becenevet.

Több mint 50 000 Boeing-alkalmazottnak 16 hónapba telt, mire elkészítette az első 747-et és a cég azóta 1573 darabot adott el. Az elmúlt két évtizedben azonban a Boeing és európai riválisa, az Airbus üzemanyag-hatékonyabb és jövedelmezőbb repülőgépek felé fordult, és már a két hajtóműves, széles törzsű repülőgépeket részesítik előnyben, szemben a négy hajtóműves 747-tel.

A Delta volt az utolsó amerikai légitársaság, amely 2017-ig tartó járatokra használta a Boeing 747-est, bár néhány nemzetközi légitársaság továbbra is repül vele, köztük a német Lufthansa.

Ajánlatok