Velassaru – Maldív-szigetek utazás élménybeszámoló

Régóta terveztük, hogy meglátogatjuk a Maldív-szigeteket, de attól tartottunk, hogy túl unalmas lesz nekünk egy apró szigeten eltölteni több napot. Most már családostól, egy másfél éves kisbabával úgy döntöttünk, ennél jobb helyre nem utazhatnánk a COVID idején.

Repülőút

Az ár és a rövid átszállás miatt a FlyDubai járatát választottuk. Kifelé Dubajban mindössze 2 óránk volt átszállásra, visszafelé pedig 5 óra 30 perc, ami így is jóval rövidebb a konkurenciáknál. Sokan tartanak az Emirates fapados légátársaságától, a Flydubai-tól pedig szerintem semmi nem indokolja ezt. A legtöbben látatlanban a lábtérre szoktak panaszkodni. Ha a tényeket nézzük, akkor a Flydubai gépei a 78.74 cm-es két szék közötti távolságaival egyáltalán nem tekinthetők sűrű székezésűeknek. (Összehasonlításképp egy EasyJet esetében a két szék közötti távolság 73.66cm, a Ryanairnél 76.2cm, az Air France-nál 78.74cm, a Qatarnál 81.28cm.) Amit viszont fontos tisztázni, hogy egy fapados légitársaságról van szó, tehát új gépekkel de korlátozott szolgáltatásokkal repül. Külön kell fizetni a fedélzeti szórakoztató rendszer használatáért ha filmeket szeretnél nézni vagy zenét hallgatnál. A repülési adatok és a térkép ingyenes. Mivel én egyébként is csak ezt szoktam nézni, ezért nem zavart, hogy nem tudok filmezni. A kaja teljesen rendben volt és a személyzetre sem lehetett panasz. Fontos, hogy foglalásnál ne a Lite, hanem a Value csomagot válaszd. A kettő között körülbelül háromezer forint különbség van, viszont csak az utóbbihoz jár a nagyméretű feladható poggyász, a módosítás vagy a törlési lehetőség illetve több Skywards mérföld.
A Budapest – Dubaj járatra business jegyünk volt, így arról is tudok néhány szót írni. Az ülések kényelmesek, 180 fokban dönthetők, tehát ággyá alakíthatók. Elvileg ingyenes wifi is járt volna, de ez a mi járatunkon nem működött. Volt azonban egy óriási, 30 cm-es érintőkijelzős szórakoztató rendszer és minőségi zajszűrős fejhallgatók. Picit sajnáltam, hogy a business jegy mellé sem jár Amenity kit, de azért megvoltunk nélküle. A fedélzeti ellátás megfelelő volt, ízletes menüből választhattunk, alkoholos és alkoholmentes italok is korlátlanul a rendelkezésre álltak. A személyzet rendkívül segítőkész és kedves volt végig. Ami még nagy előny, hogy a business utasok az Emirates dubaji business váróját is használhatják, ami az egyik legjobb és legnagyobb az egész világon. Ezen kívül elsőbbségi okmányellenőrzés, csomagellenőrzés jár még, illetve a feladott poggyászokat elsőként kapják meg az üzleti utasok.
Összességében főleg a Maldív-szigetek esetében a jó ár és a rövid átszállás miatt ajánlanám a Fyldubai-t. Mi egy hétre megálltunk Dubajban, de erről egy külön beszámolót fogok majd írni.

Velassaru Resort – Maldív-szigetek

Maldív-szigetek

Azon eléggé felbosszantottuk magunkat, hogy a másfél éves kisbabának is kellett PCR tesztet csináltatni, de nem volt mit tenni. Ennek nem néztünk időben utána, de így készüljetek. Sajnos kifogtuk az év egyik legnagyobb viharát a térségben, ami miatt a repülőtér egy ideig használatlanná vált. Mivel a környéken nincs másik, így egy órát kellett köröznünk a levegőben, hogy végre leszállási engedélyt kapjunk. Addigra be is sötétedett, ami egyet jelentett azzal, hogy a hidroplánunk nem fog már aznap velünk felszállni. Idegesen, feszülten vártuk végre a touchdown-t. Sikeresen megtörtént, de a vízben úszó reptéren még nem tudtunk leparkolni a géppel, így újabb várakozás következett. Amikor végre kiszálltunk, gyorsan előrerohantunk, hogy minél előbb átjussunk az ellenőrzésen. Itt már szerencsére volt wifi, amiről egyből írtam Richardnak. Óriási megkönnyebbülés volt, hogy ő már addigra mindent elintézett és megcserélte a resort látogatásainkat: először megyün kishajóval a közeli Velassarura, majd pár nappal később Kuramathira. (Maldív-szigetekre a resortokra sokkal jobb árat adnak az utazási irodák, mint az online foglaló oldalak, pl. booking vagy a szálloda saját oldala. Tegyétek próbára az Aurora Travel-t. )A csomagokra is rengeteget kellett várni, de már nem érdekelt, mert tudtam, hogy a hajó nélkülünk nem indul el. Gyorsan megvettem a helyi SIM-et. A Velassaru és a Kuramathi személyzete is ott várt, és megerősítették, hogy az előbbi szigeten kezdünk. Odaadtuk a poggyászainkat és már indultunk is a 20 perces hajóútra.

Velassaru – VELASSARU MALDIVES

A pici sziget egy valódi ékszerdoboz. A legszélesebb részén 430 méter hosszú luxus szigeten mindenki megtalálja a számítását, nem véletlen emelkedik ki a vendégértékelések alapján a többi resorthoz képest. Nagyjából minden vendégre jut egy személyzet Velassarun, ami miatt az épületek rendkívül jó állapotban vannak, nincsenek nyikorgó ajtók, lemálló festékek se recsegő fa padlózat. Kis területe ellenére dús növényzet található a szigeten, több száz pálmafával, sok gyümölcsevő denevérrel, fehérmellű lápityúkkal, szürke gémmel. A kert olyannyira gondozott, hogy szó szerint amint lehullik egy falevél, már veszik is fel. Egész nap gereblyézik a homokot. Sajnos a homokszemek nem olyan picik, mint amit néhány tengerparton tapasztaltunk már, ezért a mezítlábas séta nem mindenhol kényelmes. A szobákat úgy alakították ki, hogy mindenkinek legyen egy kis privát szférája. Szinte csak akkor találkozol másokkal a parton, ha kifejezetten erre vágysz. Tengerparti medencés szobában szálltunk meg egy másfél éves kisfiúval. A tágas szobában a nagy belmagasság és a helyi stílusú famennyezet tovább növelte a térérzetet. Középen egy nagy franciaágy kapott helyet, mögötte pedig egy íróasztal. Továbbhaladva a kétszárnyú hatalmas fa ajtó mögött volt a félig fedett fürdő, szabadon álló káddal, benti és kinti kerti tusolóval, gyönyörű növényekkel. Mondanom sem kell, hogy csak a kinti épített zuhanyt használtam, leírhatatlan érzés a csillagok alatt tusolni. 🙂 A szobából a másik irányba egy fedett teraszra érkezünk, ahol egy kinti kanapét és néhány széket találni. A terasszal egy magasságban pedig a kis privát medence és a napozóágyak szolgálják a pihenést. Innen már csak néhány lépés az óceánpart. A szobát minden nap alaposan takarították, a szigeten készült üveges vizet pedig mindenki számára cserélik. Az egész szigeten nem nagyon találkoztunk műanyaggal és papírral, mindent próbálnak a lehető legfenntarthatóbb módon megoldani. A szívószál például ehető, komposztálható.

A szigeten néhány elektromos golfkocsin kívül nincsenek járművek. A takarítók erre a célra kifejlesztett háromkerekű mutatós egyenbicajjal közlekednek. Más resorthoz képest nekem például ez is feltűnő volt, hogy milyen igényesen tudják ezt is megoldani. (Vannak ahol ütött kopott motorokkal, rozsda ette felemás biciklikkel stb. találkozni.)

A víz színe lenyűgözően kék, szinte bárhol bele tudsz menn. Nincsenek hullámtörők sem amik belerondíthatnának az összképbe, de a sziget elhelyezkedése miatt a hullámok nagyon kicsik. A természetes korallzátony a távolban teszi a dolgát. Sznorkelezni leginkább a két víz feletti villa sor között érdemes, ahol a víz kristálytiszta, a gyönyörű élő korallokból és a színes halakból sincs hiány. Sokat nem töltöttem a víz alatt, gyorsan eltelt az a néhány nap. Cápát az egyik nap láttunk a mólónál, más resortokkal ellentétben ők direkt nem etetik be ezeket az állatokat. Elmondásuk szerint ez nem fenntartható, hiszen így később az állatok nem lesznek képesek az önálló vadászatra.

A resorthoz tartozik számos bár és étterem. Mi extraként a Turquoise éttermet próbáltuk ki. A kaja nagyon finom, viszont számunkra bőven elegendő volt a teljes ellátáshoz tartozó Vela étterem kínálata. Erről néhány szót mindenképp ejtenék. Voltunk már több, mint 300 hotelben a világ különböző pontjain, köztük igazán jókban is, viszont a kiszolgálás, a választék és az ízek tekintetében biztosan a TOP3 közé van a Velassaru-t. Olyan ízléses módon elkészített finom fogásokat kínáltak a svédasztalnál, aminek már a gondolatától is éhes leszek. Teszek fel néhány fotót az ételekről, inkább beszéljenek azok. Talán az megmutatja a szintet, hogy reggelinél körülbelül 40 féle zöldségből és gyümölcsből kérhettél turmixot, smoothiet vagy facsart levet. Rámutattál, hogy mit szeretnél bele és már készítették is. Olyan odafigyelést kaptunk a személyzettől, amire nem is gondoltunk volna. Csak egy példa: a gyerek már unta nagyon az ebédet és telefonozni szeretett volna, azon belül is a rendkívül idegesítő baby sharkot nézni. Amikor meghallotta az egyik pincér, pálmalevélből hajtogatott neki egy cápát és egy bot végére tette, mintha éppen ki akarná fogni. Eddig volt érdekes a telefon, utána már ezzel játszott. Sajnos az a tapasztalatom, hogy Európában jobban le vannak terhelve annál a vendéglátásban dolgozók, hogy ilyenre is tudjanak figyelni.

Néhány plusz infó

A szigeten van lehetőség privát sznorkel túrákra, naplementés hajózásra, horgászatra stb. menni. A sziget viszonylag szelesnek mondható, de mindig csak az egyik felén volt tapasztalható és napközben változott. A Wi-Fi teljesen jól működött. A szigetnek saját doktora van, szerencsére erről nem tudok többet elmondani. Elvileg heti kettő ingyenes snorkel túrára is lehet jelentkezni a house reef körül, viszont ezt ott nem hangoztatták. A sznorkel felszerelés is ingyenes. Megközelíteni a fővároshoz való közelsége miatt csak hajóval lehetséges. Ezek rendszerint nagy, kényelmes, klímás járművek. Annak ellenére hogy nagy hullámok voltak az érkezésünkkor, nem lett senki tengeribeteg. Van teniszpálya és edzőterem is. Ha valakinek házasodni támad kedve, azt is megteheti, épp láttunk egy párt egybekelni. További fotókat keresd az Utazómajom Világmegváltó Csoportjában!