Olvasónk hiába rendelkezett minden dokumentummal, mégsem engedték fel a Wizz Air gépre
Orsi elmondása szerint minden megfelelő dokumentummal rendelkezett, ennek ellenére a Wizz Air földi kiszolgálással megbízott partnere megtagadta tőle és néhány sorstársától beszállást. Amikor mégis meggondolta volna magát a személyzet, olvasónk már a reptéren kívül volt.
“A szombati napon A WizzAir W62363 Budapestről Algheroba tartó járatához jelentem meg érvényes beszállókártyámmal, EU dPLF fájlommal, illetve a kétnyelvű oltási igazolásommal, ám ennek ellenére a Menzies csapata megtagadta a beszállást tőlem, mondván már csak az EU-s oltási igazolványokat fogadhatják el.” – írja Orsi, akinek egyébként a nevét megváltoztattuk.
Ezzel ellentétben a WizzAir tájékoztatásában ez szerepel.
A C besorolású országból érkezők kötelesek:
- bemutatni az EU digitális Covid-igazolványt VAGY egy dokumentumot, ami igazolja az egyik követelmény teljesítését
- SARS-CoV-2 elleni teljes oltási ciklus befejezése legalább 14 nappal korábban VAGY
- felgyógyulás COVID-19-ből (a pozitív teszteredmény legfeljebb 180 nappal az érkezés előtti kell, hogy legyen) VAGY
- negatív COVID-19 PCR vagy antigénteszt, ami az érkezés előtti 48 órában készült. (6 éven aluli gyermekek mentesülnek a felszállás előtti kenetvizsgálat alól)
- kitölteni az elektronikus adatlapot (PLF – útmutató a csatolmányban)
“A helyszínen semmilyen lehetséges egyéb opciót nem kínáltak fel nekem azon kívül, hogy távozzak, így körülbelül 5-10 perccel a gép indulása előtt eljöttem.
Később az úti társam hívott, hogy mindenkit felengedtek a gépre aki ott maradt, ám én ekkor már kívül voltam, legalább 20 perc lett volna vissza érnem így nem várhattak meg.” – írta Orsi.
A folyamatos változások és új szabályozások megjelenése mellett valóban nagyon résen kell lenni mindenkinek, aki most utazásra adja a fejét. Néhány hete Görögországból hazatérve az egyik Ryanair földi kiszolgáló tőlem kérdezte meg, hogy most milyen beutazási feltételek aktuálisak Magyarország esetében. Ha nem képzik napi szinten a személyzetet, akkor igen nehéz dolguk van, őket kár is lenne hibáztatni emiatt.
A fenti eset is bizonyítja a túlságosan megbonyolított szabályokat, ami az utasokra nézve a legkellemetlenebb. Neked volt hasonló rossz tapasztalatod a közelmúltban? Írd meg az info kukac utazomajom pont hu email címre!
Kiegészítés
A kommentekre reagálva Orsi az alábbi információkkal egészítette ki a fentieket.
AstraZenecaval oltották, erről rendelkezett kétnyelvű igazolással. Nem a magyar nyelvű papírral próbált átjutni (pedig elvileg ezt is elfogadják), illetve nem az orosz vakcinát kapta. Azért nem tudott 3 perc alatt belépni az EESZT-be, mert nincs ügyfélkapuja. Arra már nem volt idő, hogy a reptérhez legközelebbi kormányablakban próbáljon szerencsét. Próbálkozott azzal is, hogy majd karanténba megy 10 napra érkezéskor, és ott tesztelteti magát, de így sem járt sikerrel.