accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

A Wizz Air több olyan olvasónk pénzét is lenyúlta, akik utalással fizettek

utazomajom /

Több olvasónk jelezte, hogy a Wizz Air-nek történő utalás után a cég lenyúlta a pénzüket, amiért hiába futnak, egyelőre semmi remény, hogy valaha is visszakapják. Három történetet osztok most meg veletek, ahol két esetben a Wizz Air nem fogadta el a bankkártyát, ezért voltak kénytelenek utalást választani olvasóink. A történethez érdemes tudni, hogy a Fogyasztóvédelem 2023 márciusában egyezett meg a légitársasággal, a hatóságokkal együttműködve vállalásokat tett. A Wizz Air ekkor többek között azt ígérte, hogy javít az ügyfélszolgálatán.

Gergely kalandos története

Olvasónk, Gergely ősszel foglalt 3 db retúr repülőjegyet Budapest – Lárnaka útvonalon közel fél millió forintért. A rendszer nem engedte a kártyás fizetést, ezért az utalást választotta.

“Már korábban is történt velem hasonló és amikor újrakezdtem a foglalást, már csak magasabb áron tudtam megvásárolni ugyanazt a repülőjegyet, ezért választottam most az utalást” – mondta.

Azonnal el is küldte a pénzt, amit néhány másodperc után levontak a számlájáról. Közben kapott egy visszaigazoló emailt a foglalási kóddal, illetve az instrukciókkal, miszerint 48 órán belül mindenképp utalja el a pénzt. Másnap felhívta a Wizz Air-t, akik megerősítették, hogy látják a foglalást viszont a beérkezett összeg még nem került könyvelésre, 6 napon belül küldik a végleges visszaigazolást. Gergely biztosra szeretett volna menni, ezért a bankot is felkereste személyesen, ahol szintén megerősítették, hogy minden rendben az utalással, megkapta a fogadó fél. Az 5. nap azonban ismét felhívta a légitársaságot.

Az emelt díjas telefonszámon közölték, hogy látják a foglalást, azonban egy apró probléma van a könyvelési rendszerükkel, de emiatt egy percig se aggódjon, minden rendben lesz. Pár napra rá az applikációban a “Megerősítésre vár” státusz átváltozott “Törölt”-re. Olvasónk ismét az ügyfélszolgálathoz fordult, viszont most már azt a választ kapta, hogy fogalmuk sincs, mi lehetett a probléma. De ez nem is lényeges, foglalja újra a magasabb áron. Felvették az adatait és közölték, hogy 30 napon belül visszautalják az eredeti foglalás árát. Az új repülőjegy és a régi közötti különbözetet nem, mivel a Wizz Air szerint az utas hibájából (mégis hogy?) került törlésre a jegy.

Gergely meg is próbálta újrafoglalni az utazást, azonban elfogytak a jegyek az eredeti dátumra. Egy számára sokkal előnytelenebb időpontra újrafoglalta, ráadásul magasabb áron. Az már csak hab a tortán, hogy a Wizz Air pár napra rá ismét árulni kezdte a jegyeket az eredeti dátumra.

Újabb telefonhívás következett. Olvasónk megkérte az ügyfélszolgálatot, hogy tegyék át a foglalását az eredeti dátumra, mivel nem az ő hibájából kerültek törlésre jegyek, ráadásul magasabb áron is jutott hozzá másodjára. Ekkor már több, mint egy millió forintot fizetett be az újravásárlások miatt.

A legnagyobb meglepetésre a légitársaság rendkívül rugalmasan és kedvesen kezelte a helyzetet. Bár nem rakták át a jegyet, de kérték, hogy vásárolja meg harmadjára is a jegyeket és visszatérítik az árát az előző foglalások árát.

Így történt, hogy szeptember vége óta több, mint egy millió forinttal tartozik a Wizz Air Gergelynek. A levelekre ritkán, vagy egyáltalán nem válaszolnak. Ha választ kap, akkor egy egyszerű sablon üzenetet küldenek.

Ezután Gergely a Fogyasztóvédelemhez és a Békéltető testülethez fordult. Az ügy jövőre folytatódik.

Beáta sem járt sokkal jobban

Beáta október közepén szintén utalással fizetett a Wizz Air-nek a repülőjegyekért. “Sajnos épp akkor az MBH rendszere akadozott, azt hittem, nem ment át az utalás és még egyszer utaltam. Összesen 228 ezer Ft-ot” – írja.

Az ügyfélszolgálat kevésbé kompetens dolgozója közölte, hogy visszautalják ugyan a pénzt, de “nem lesz rövid idő”. Viszont ami ezután történt, arra talán senki sem számított.

Visszautalás helyett a hívás után 7 nappal inkább törölték a foglalást. Ekkora egy másik ügyintéző azt közölte, hogy mivel kétszer utalta el Beáta ugyanazzal a foglalási számmal, a rendszer automatikusan törölte a foglalást. Semmi probléma, vegye meg bankkártyával drágábban a repülőjegyet, hiszen azóta emelkedtek az árak.

Azóta 5 alkalommal beszélt az ügyfélszolgálattal, illetve írt is nekik. A pénznek nyoma sincs.

Külön felhívnám a figyelmet a Wizz Air válaszára. Ezért ne bízzuk minden esetben mesterséges intelligenciára az ügyfélkezelést, ha pedig ezt tényleg ember írta, akkor ahhoz nem tudok mit hozzáfűzni.

Tisztelt Utasunk!
Köszönjük, hogy felvette a kapcsolatot Ügyfélszolgálati Osztályunkkal.
Szeretnénk tájékoztatni, hogy továbbítottuk az adatokat a pénzügyi osztályunk felé. Türelmét és megértését szertnénk kérni míg sikerül megtalalnunk az összeget és el indítsuk a visszatérítést.
Bármilyen további kérdés vagy kérés esetén, forduljon hozzánk bizalommal.
Kellemes napot kívánunk!

A Wizz Air azóta sem “találta” meg az összeget és “indítsa el” az utas felé. Odafelé könnyen, visszafelé nehezebben megy a WizzAir utalás.

Erikát sem kímélte a légitársaság

Erika Barcelonába foglalt repülőjegyet. Gergelyhez hasonlóan neki sem fogadta el a rendszer a kártyáját, ezért kénytelen volt utalással fizetni. Erika elutalta a kívánt összeget, a profiljában meg is jelent a kód. Két héttel később sem kapott újabb értesítést, ezért ránézett a foglalási szám alapján az útjára. Ekkor vette észre, hogy köddé vált a foglalása. Az ügyintéző közölte, hogy azért került törlésre az összeg, mert nem utalta át az összeget 24 órán belül. Ez természetesen nem volt igaz, mert azonnal megtörtént az utalás.

Ekkor azt közölte az ügyintéző, hogy biztosan a hétvége miatt nem fogadta be a rendszerük, de semmi probléma, visszautalják. A történet innentől kezdve ugyanaz: foglalja kártyával újra drágábban.

Erika így tett, viszont a pénzt azóta sem utalták vissza.

Ajánlatok