accomodation-stars Created with Sketch. 004-slumber Created with Sketch. 010-airbnb Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. Group 2 Created with Sketch. 006-lamp Created with Sketch. 005-calendar Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button copy 14 Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. keyboard-right-arrow-button Created with Sketch. Combined Shape Created with Sketch. 002-departures Created with Sketch. Group Created with Sketch. 009-heart Created with Sketch. list Created with Sketch. megaphone Created with Sketch. 003-luggage Created with Sketch. Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon Svg Vector Icons : http://www.onlinewebfonts.com/icon help Created with Sketch. Group 3 Created with Sketch. Facebook Created with Sketch. Instagram Created with Sketch. youtube Created with Sketch. Path Copy 2 Created with Sketch.

Wizz Air interjú: Lesz alapdíjon hívható ügyfélszolgálat? Miért ültetik szét az együtt utazókat?

utazomajom /

Néhány napja a facebookon jelentettük be, hogy lehetőséget kaptunk a Wizz Air-től egy gigainterjú készítésére. Úgy gondoltam, hogy a legtisztább, ha az olvasóinkat leginkább érdeklő kérdésekre keresünk válaszokat, ezért cenzúra nélkül, a 15 legtöbb lájkot gyűjtő kérdést egy az egyben feltettük a Radó Andrásnak, a Wizz Air vállalati kommunikációs menedzserének, aki készségesen válaszolt. Az interjú első része következik.

Miért ültetik szét az együtt utazókat ha még vannak a gépen bőven szabad helyek? Persze mikor elfogytak az egymás mellett található üres helyek, mindenki magára vessen, hogy nem vett ülőhelyet. Tudom a profit, pofátlanság úgy szétültetni két együtt utazót, hogy egyik a gép első részén a másik az utolsó sorokban ül, mikor még lenne hely bőven. A-Cz. Otília kérdése, 376 like.

Nem a profit motivált minket amikor bevezettük ezt a megoldást (sok más, nem csak diszkont légitársasághoz hasonlóan). Ahogy a poggyászszabályzatunk módosításánál is az átlátható, igazságos és hosszú távon működő megoldást kerestük, ebben az esetben is arra törekedtünk, hogy mindenkinek azonos feltételeket biztosítsunk a foglalás során.

Úgy gondoljuk, hogy akkor igazán igazságos a foglalás, ha azoknak akik utoljára vásárolják meg a jegyeiket – és akik emiatt a legdrágábban jutnak jegyekhez – is meghagyjuk a lehetőséget hogy eldöntsék szeretnének-e egymás mellett utazni. Csak ezzel a megoldással tudunk mindenkinek egységes foglalási feltételeket biztosítani, és tartósan alacsonyan tartani az alap jegyárainkat.

Mikor lesz végre alapdíjon hívható Ügyfélszolgálat? Cs. Anna kérdése, 639 like

A bankok esetében például a személyes, a bankfiókban ügyintéző segítségével történő készpénzfelvétel mindig jelentősen drágább, mint az ATM-ből történő, épp azért, mert az emberi erőforrásnak nagyon magas költsége van. Természetesen lehetne növelni a call center ügyintézők számát, be lehetne vezetni egy ingyenes telefonszámot, ám ennek mind-mind komoly addicionális költségei lennének, amelyek a végén a repülőjegyek árában is megjelennének.

A Wizz Air egy digitális vállalat. A kezdetektől fogva kizárólag online, bankkártyás fizetéssel lehet csak jegyeket venni a járatainkra, honlapunk a világ első 10 legnépszerűbb, legtöbbet látogatott légitársasági oldalai közé tartozik. Honlapunk 27, míg mobil applikációnk 18 nyelven elérhető és egyre több ügyet lehet online intézni. A Wizz Air többek között az alacsony működési költségre alapuló (erre utal az angol „low cost” elnevezés) üzleti modellje miatt ilyen sikeres. Ezért is próbálunk minél több folyamatot, beleértve az ügyfélszolgálattal kapcsolatos ügyintézési folyamatokat is automatizálni és/vagy az online felületre terelni, és utasainknak lehetővé tenni, hogy egyedül, gyorsan és költségek nélkül intézhessék különböző dolgaikat.

Hogy lehet hogy fizetésnél az utolsó gomb megnyomásánál tölt az oldal, majd egyszer csak kidob a rendszer és ugyanaz a jegy már sokkal de sokkal drágább. Nem az első eset volt velem és sanszos nem is az utolsó. Egyszer már felhívtam őket mert fel voltam háborodva. Bár valószínű, mint akkor, most sem kapom meg az őszinte korrekt választ. De azért ki tudja. Hátha nem csak velem fordul(t) elő. D. Tamás kérdése, 353 like

Mindig őszintén válaszolunk, így most is. Ez az eset akkor áll fent, ha az adott árú jegyből, vagy az adott árosztályban lévő jegyekből már nagyon kevés van, vagy az általad kiválasztott volt az utolsó ilyen áron elérhető jegy, és amíg te a foglalásodat véglegesítetted valaki (gyorsabban) megvásárolta az általad „kinézett” jegye(ke)t. Ha a foglalásod közben elfogy az általad kiválasztott árú jegy, vagy esetleg már az adott jegyosztályban sincs jegy, akkor a foglalás véglegesítésénél automatikusan magasabb árú jegyet ajánl neked a rendszer.

Tervezik-e, hogy esetleges váratlan járattörlés, vagy divertálás eseten az applikáción belül lehessen alternatív megoldást találni? W. Tamás kérdése, 309 like

„Digitális” légitársaságként folyamatosan bővítjük az online/mobil applikációban intézhető ügyek számát. Igyekszünk mindig a legegyszerűbb, és leggyorsabb megoldást kifejleszteni, hogy az utasok kényelmesen intézhessenek egyre több dolgot egyedül, online. A sok középtávon megvalósuló fejlesztés közül az alábbiakat emelném ki:

  • Járattörlés esetén az applikáción és online is át lehet majd foglalni a jegyeket, illetve vissza lehet majd kérni az eredeti jegy árát
  • 5 órát meghaladó késések esetén az applikáción és online is át lehet majd foglalni a jegyeket, illetve vissza lehet majd kérni az eredeti jegy árát
  • Az azonnali értesítés (push notification) tartalmazni fogja a késés okát

Ezeken túl természetesen számos más, az ügyfélélményt javító fejlesztésen dolgozunk, de azokról majd később tájékoztatlak titeket.

Ugyanakkor divertálás  esetére ezek a fejlesztések sem nyújtanak megoldást, hiszen kitérő reptérre olyankor kényszerülünk repülni, amikor valami váratlan, már az utazás közben bekövetkező körülmény (akár a járat fedélzetén, pl. utas rosszullét, akár a célállomáson, pl. leszállásra nem alkalmas időjárás, reptérzár) miatt nem tudunk az eredeti repülőtéren leszállni. Viszont ilyenkor a mobil applikáció már nem segít, hiszen olyankor már mindenkinek repülőgép-üzemmódban van a készüléke – ugye a tiéd is, Tamás? 😊

Mikor lesz korrekt és azonnali utastájékoztatás, ha a járattal történik valami? És mikor jön el az idő, amikor időhúzás nélkül kifizetik a kártérítést? B. Andrea kérdése, 235 like

Azt gondolom, hogy az sms-ben és az azonnali értesítésen keresztül (push notification) valamint az e-mailen küldött információk már most is gyorsan és megfelelő információval jutnak el az utasokhoz. Azokhoz az utasokhoz, akik a foglalásuk során megadták az elérhetőségüket, és akik nem utazási irodán keresztül (ide értem az online elérhető repülőjegyeket értkesítő portálokat is) foglalták a jegyüket, hanem közvetlenül a wizzair.com oldalon. Akik ugyanis máshol vették a jegyüket, azok nem adták meg nekünk az elérhetőségüket, és az utazási irodák csak a legritkább esetben továbbítják azokat nekünk (bár kötelességük lenne, mint ahogy az is, hogy az általunk kiküldött értesítéseket is továbbítsák nektek). A repülőtereken lévő földi kiszolgáló partnereinktől is megköveteljük, sőt, szerződésben rögzítjük velük, hogy megfelelően tájékoztassanak titeket, ha késik a járatotok vagy esetleg törlik azt. Az a feladatuk, hogy tájékoztatást adjanak, szükség esetén ételt/italt és szállást biztosítsanak nektek. A részletes és szigorú szerződéseink, valamint a folyamatos ellenőrzéseink ellenére is hiba csúszik néha a gépezetbe, és valóban nem megfelelően tájékoztatnak titeket. Ezeket minden esetben kivizsgáljuk, sajnos sok esetben egyszerű emberi mulasztás áll a háttérben. Igyekszünk minél jobb szolgáltatásokat nyújtani nektek, és ezúton is elnézést, ha ez nem mindig sikerül(t). Biztosíthatlak, hogy a jogos kártérítéseket pedig mindenkinek kifizetjük, a vonatkozó határidőket a törvény szabályozza.

Miért kell állandóan változtatni az ingyenesen felvihető poggyászok méretet? Valami tarthatna már tovább, mint 1 év. Illetve a vissza check in is jó lenne, ha az indulás előtt már elérhető lenne, legalább ott ahol nincs mobil beszállókártya. L. Alexa kérdése, 240 like

A poggyász-szabályzatunkat utoljára 2018 októberében változtattuk, melynek komoly operációs okai voltak. A korábbi poggyász-szabályzat nem volt teljesen igazságos, hiszen nem tette egyértelművé, hogy kinek a kézicsomagja fér fel a fedélzetre és kié nem, ezért volt benne egyfajta „szerencse faktor” is. Ha előbb odaértél a kapuhoz, akkor nagyobb eséllyel felfért a csomagod, ha nem, akkor nagy valószínűséggel fel kellett adnod. A repülőgépek felső tárolóinak kapacitása körülbelül az utaskapacitás fele (Airbus A320 esetén 90 fedélzeti bőrönd, Airbus A321 esetén pedig 115).  Ez adottság, amelyen nem tudunk változtatni, ezért azon kellett változtatnunk, hogy miként szabályozzuk, hogy kik és hányan vihetik fel a nagyobb méretű kézipoggyászt (55x40x23cm). A korábbi szabályzat miatt több mint 10 000, a kapunál/a repülőgép lépcsőjénél kezelt poggyász miatti késést regisztráltunk. Az új szabályzat egyértelmű, nem diszkriminatív, jelentősen csökkentette a poggyászkezelés miatti késést, felgyorsult a beszállás, ezáltal is pontosabban indulhatnak a járataink. A lassan egy éves tapasztalatunk pozitív, úgy gondoljuk, hogy ez most egy tartós megoldás lesz.

Ha foglalsz magadnak ülőhelyet, akkor már akár 30 nappal a (vissza)indulás előtt el tudod végezni az utasfelvételt, és le tudod tölteni a telefonodra a beszállókártyádat, vagy ki tudod nyomtatni azt.

Mennyi a realitása annak, hogy a megnövekedett forgalom és az állandó versengés az idővel (egyre olcsóbb repjegyek mellett) azt eredményezi, hogy a gépek műszaki átvizsgálására nem lesz elég idő/kapacitás és balesethez vezet? Cs. Orsolya kérdése, 121 like

A repülőgép nem olyan, mint az autó, hogy akkor is jársz még egy hónapot az autóddal, ha már világít az olajnyomást jelző lámpa a műszerfalon. Az egész iparágat nagyon szigorú szabályok hálózzák be, amelyek a világ legbiztonságosabb közlekedési módjává tették/teszik a repülést. A diszkont légitársaságok csak az üzleti modelljükben különböznek a „hagyományos” légitársaságoktól, ugyanazok a (biztonsági) szabályok vonatkoznak rájuk, mint a piac bármely más szereplőjére. Ráadásul épp ez az üzleti modell diktálja azt, hogy egy diszkont légitársaságnak még fontosabb a műszaki megbízhatóság. Röviden fogalmazva: nekünk csak az a gép termel profitot, amelyik a levegőben van és utasokat szállít; az, amelyik a földön áll meghibásodva, csak a pénzt viszi. Wizz Air fiatal, és a ma elérhető legmodernebb technológiával felszerelt, hatékony repülőgépekkel repül, melyek átlagéletkora 4,7 év. Fiatal és megbízható a flottánk. Itt jegyezném meg, hogy épp a múlt héten választották a Wizz Airt a világ 10 legbiztonságosabb légitársasága közé, erre nagyon büszkék vagyunk! 2018-ban pedig a légitársaságokat biztonsági szempontból rangsoroló airlineratings.com oldal az eljárásainkat és a biztonsági statisztikáinkat 7 csillaggal értékelte – ez a legtöbb, amit légitársaság kaphat. Az európai diszkont légitársaságok közül ilyen magas értékeléssel rajtunk kívül csak két másik légitársaság rendelkezik. A Wizz Airnél a biztonság (utasok, személyzetünk és repülőgépeink biztonsága) mindig, minden körülmények között a legfontosabb, és az is marad.

Az érkező A321XLR gépeket tényleg ugyanolyan sűrűre fogják székezni, mint a meglévő gépeket? Egy 7-9 órás út nagyon más, mint egy 2-3 órás. Az utóbbinál az elsődleges szempont, hogy olcsón eljussunk, 9 óránál már egyre erősebb szempont a komfort. V. Tibor kérdése, 75 like

Igen. A 2023-tól érkező Airbus A321 XLR gépek ugyanolyan kialakítással érkeznek majd, mint a legújabb, környezettudatosabb Airbus A321neo repülőgépeink, csak az üzemanyagtartály lesz nagyobb, ami lehetővé teszi a hosszabb távú repülést. Te inkább a repülőjegyre költenél többet, vagy a nyaralásodra (pl. több kirándulás, múzeumok, jobb szálloda, jobb éttermek, stb.)?

…folytatás következik.

Ajánlatok