BREAKING: 30 órája várják az indulást a török nyaralásra utasok Budapesten
A nyári dömping óta jó néhány komoly késésről és fennakadásról beszámoltunk, most ismét egy extrém esetet közlünk.
A korábbi SunExpress 17 órás késési rekordját a mai napon a Tailwind Airlines, 26 órája várnak indulásra az utasok – írta Edit lapunknak. Ez egyébként nem igaz, ennél már azóta voltak sokkal nagyobb késések is, legutóbb a Wizz Air hétfő helyett szerdán hozta haza Szicílián ragadt utasait.
“Az Itaka Magyarország Törökországba vitt volna egy repülőgépnyi utast tegnap a Tailwind légitársaság TWI682 számú járatával. Péntek délután 16:40-kor kellett volna felszállnia a gépnek, de a 16:17-kor landoló TWI681 járat jobb hajtóművét a Lufthansa Technics kezdte szerelni, és este 10-ig nem sikerült megjavítani (gép lajstrom jele: TC-TLE, Boing 737-4Q8). A sikertelen próbálkozás után az utasok visszakapták a csomagot és hazaküldték őket azzal, hogy másnap reggel 9-re kell újra kiérni a 11:40-kor induló géphez.” – kezdi Edit.
A közel 8 órás várakozás alatt 1 db 10 euró értékű vouchert kaptak, amit a Sparban tudtak levásárolni. Másnap újra becsekkoltak a repülőtéren. Olvasónk 17:20-kor még a mindig a terminálban volt utastársaival együtt. Ma is a tegnapihoz hasonló 10 eurós kupont kaptak, amit egy olyan étteremben használhattak volna fel, ami időközben bezárt.
Néhány órája több rendőr próbálta nyugtatni az egyre haragosabb utasokat. Edit hozzátette, hogy bár az Itaka Magyarország “együtt érez” az utasokkal, de nem tud segíteni, “mutogat” a Tailwind Airlines-ra. Időközben ma is volt egy járata a légitársaságnak Antalyaba (TWI752), ami sikeresen elindult két óra késéssel. Így a mai utasokat eljuttatták Törökországba, a tegnapiakat nem.
Ma 9 óra reptéri várakozás és kiabálás, majd rendőri beavatkozás után este 6-kor minibusszal végre elvitték az utasokat. Noha nem a tengerpartra, de legalább az Üllői útra egy hotelbe, azzal a reménnyel, hogy holnap reggel viszontlátják egymást.
Az új járat július 7 reggel 7:00-ra van kiírva TWI682 számon. Az utasok közül volt, aki feladta a reményt, hogy idén a török tengerparton nyaral és hazament, azonban jelentős tömeg még holnap ad egy utolsó esélyt az utazásnak. Úgy vannak vele, hogy ez a maradék 5 nap nyaralás is jobb, mint a semmi.
Összegezve tehát ha minden jól megy péntek 16:40 helyett vasárnap 7:00-kor indulhat a csapat.
Egy másik olvasónk, Móni a családjával, köztük a két éves kislányával is részese ennek a történetnek. Ők szintén az Itaka utazási iroda szervezésében repülnének Antalyaba. Ők a 21 óra körül megkapott egyetlen helyen felhasználható vouchert a hatalmas tömeg miatt nem is tudták érvényesíteni, de igazából rá egy órára törölték is a járatot.
Ma reggel visszamentek a repülőtérre, ahol közölték velük, hogy a gép még alkatrészre vár. Este az egyik helyről azt az információt kapták, hogy már szerelik a gépet, másik helyről pedig, hogy még alkatrészre várnak. A lényegen nem változtat, ők is hazamentek és holnap harmadjára is megpróbálnak eljutni az álmodott úti célra.
Update: 7 óra 10 perckor reggel, 40 óra várakozás után felszállt a gép a kb. 60 legelszántabb utassal.
Update2: Az Itaka Utazási Iroda közleménye az eset kapcsán
A Tailwind légitársaság által üzemeltetett Antalyába induló repülőgép, amelyet többek között az Itaka Utazási Iroda is használ charter járatként, péntek este meghibásodott. Kollégáink azonnal kapcsolatba léptek a légitársasággal, hogy információhoz jussanak a várható indulással kapcsolatban. A várható késésről utasainkat e-mailben tájékoztattuk.
Az Itaka Utazási Iroda vezetősége időközben azt a döntést hozta, hogy amennyiben a járat szombat 15:00-ig nem indul el, ez esetben utasai elállhatnak a foglalástól, és teljes visszatérítést kapnak az irodától.
Az utazási irodánk az utasoknak a visszatérítésen túl felajánlotta, hogy amennyiben átfoglalnának az Itaka Utazási Iroda által szervezett másik utazásra (időpont és/vagy szálláshely módosítással), úgy az aktuális csomagárból további 5% kedvezményt biztosít.
. A tőlünk független késés miatt kiesett szolgáltatások (szállás és étkezés) arányos díját visszatérítjük.
Kollégáink folyamatosan telefonon tartották a kapcsolatot a légitársasággal, illetve az utasokkal is. Ezúton is elnézést kérünk utasainktól a kialakult helyzetért és sajnáljuk, hogy sokaknak az előre eltervezett pihenésük nem a tervek szerint alakult.