108-117. nap 10.rész: Tasmania leggyönyörűbb tengerpartjai

lanymajom /

A mai cikkben Tasmania keleti oldalát mutatom be, ahol eszméletlen szépségű tengerpartokat csodálhatunk meg. Van itt fehér homokos part, ami úgy néz ki, mintha a trópusokon lenne, de vadregényes, sziklás partszakaszokat is láthatunk.

14. Tasman Nemzeti Park

A Tasman Nemzeti Park Ausztrália egyik legcsodálatosabb tengerparti vidéke, ahol hatalmas sziklák, érdekes barlang formációk, homokos tengerpartok és kiváló túrázási lehetőségek várnak.

Aki egy igazán különleges túrán venne részt, annak érdemes feliratkozni a 46 km hosszú Three Capes túrára, mely a nemzeti park legszebb természeteti értékeit érinti. A túra 4 nap 3 éjszaka alatt teljesíthető, az éjszakát kényelmes menedékházakban tölthetjük. További információ az alábbi oldalon: http://www.threecapestrack.com.au/

A félsziget történelmi látnivalója az UNESCO világörökségi listájára is felkerült Port Arthur börtöne, melyben a 19. században brit fegyenceket tartottak zárva.

15. Maria-sziget

A Maria-sziget is egy kiváló hely a túrázásra és érdekes szikla formációk megtekintésére. A szigetre autót nem tudunk átvinni a Triabunnából közlekedő komp csak gyalogosokat szállít. A túloldalra érkezve viszont már lehetséges autót bérelni, ami akkor lehet jó ötlet, ha csak egy napunk van a szigetre. Akinek több ideje van, annak inkább egy több napos, sátrazós túra alkalmával érdemes bejárni a szigetet. Nekünk sajnos nem volt már rá időnk és pénzünk, de ha egyszer visszajövök Tasmaniába biztos, hogy ellátogatok a Maria-szigetre.

16. Freycinet Nemzeti Park

A Freycinet Nemzeti Park és egész Tasmania egyik leglátogatottabb nevezetessége a Wineglass-bay. Érdemes végigmenni a 13 km-es túrán, mely érinti a kilátót, magát az öblöt és a sokkal nyugodtabb Hazards beach-et, ahol akár tengerparton ugráló wallaby kengurut is fényképezhetünk.

Aki jobban meg szeretné ismerni a környéket, az több napos túrára is indulhat, hiszen a nemzeti park teles-tele van jól kiépített túraösvényekkel. Élelmiszert és vizet mindenképp vigyünk magunkkal, hiszen élelmiszerboltot nem nagyon találunk a környéken.

Mi a White water wall ingyenes kempingben szálltunk meg, mely szintén egy kietlen, vadregényes része a nemzeti parknak. Hivatalosan csak 4 kerék meghajtású járművel lehet odajutni, viszont mi nem kapcsoltuk át a Mitsubushi Challengeren ezt a funkciót és másokat is láttunk a miénknél kisebb autóval a kemping területén.

17. Bicheno

Ha pingvineket szeretnénk nézni Tasmaniában, akkor itt van a legnagyobb esélye annak, hogy a strandon sétálva belebotlunk egy totyogó kis állatkába.

18. Bay of fires

A Bay of fires, azaz a tüzek öble egy kiváló hely a tasmaniai út befejezésére, hiszen itt leginkább csak pihenni és relaxálni tudunk. Habár a víz hideg, de a tengerpart simán felveszi a versenyt bármelyik trópusi stranddal.

Ha kíváncsi vagy Tasmania többi látnivalójára vagy az előző ausztráliai és délkeleti-ázsiai kalandokra, akkor kattints ide.