Figyelem: Mindenképp nézz rá a Wizz Air foglalásodra, ha az alábbi 3 városba foglaltál!
Sok üzenetet kaptunk Wizz Air repülőjegy vásárlóktól azzal kapcsolatban, hogy egyszer csak beléptek a profiljukba, és egészen más útvonallal találkoztak, mint amit foglaltak.
Mivel a Wizz Air a hír hivatalos közlése nélkül törölte a Bergenbe, Bordeaux-ba és Nizzába tartó járatait október 28-tól, az nem meglepő, hogy már nem foglalhatóak ezek a desztinációk, viszont az mindenképp érdekes, hogy erről miért hallgat a légitársaság.
Olvasónk arra panaszkodott, hogy a belépés után arra lett figyelmes, hogy a repülőjegye a továbbiakban nem Nizzába, hanem Milánóba szól. Módosítási, törlési lehetőségre vonatkozó felület nincs, a társaság az írásos megkeresésre pedig 30 napon belül válaszol. A jegyek árai pedig közben sokat változhatnak.
Megkerestük a légitársaságot, aki ugyan nem tagadta, hogy a Wizz Air hírei között nem található a törlésekre vonatkozó bejegyzés, azonban hozzátette, hogy ha a publikumot nem is, de minden utast értesítettek emailben.
Ez alapján 3 lehetőség közül választhattak:
- A szabad ülőhelyek függvényében átfoglalják a Wizz Air másik járatára ugyanazon az útvonalon, vagy szükség esetén egy hasonló útvonalon.
- Megtérítik a törölt járatra fizetett viteldíj teljes összegét (ha oda-vissza útra foglalt, a visszaút díját is).
- A törölt járat (valamint adott esetben a visszaút) teljes értékét jóváírják WIZZ-számlán, a kifizetett díjon felül 20%-kal kiegészítve azt. A jóváírt összeg a Wizz Air bármely járatára felhasználható.
Az olvasói levelekből azonban úgy tűnik, hogy az értesítés elmaradt.
Arra a kérdésre, hogy miért foglalták át automatikusan egy másik járatra az utasokat, azt a választ kaptuk, hogy ez csak egy javaslat, amit nem kötelező elfogadni. Hozzánk érkezett üzenetekben viszont arra panaszkodnak, hogy nincs lehetőségük sem elfogadni, sem elutasítani, egész egyszerűen úgy tűnik, mintha eredetileg is erre a járatra foglaltak volna. Legtöbben továbbra is a társaság válaszára várnak.
Érdemes résen lenni, hiszen ha utazási irodán keresztül (nem közvetlenül a Wizz Air-nél) vásároltad a repülőjegyed, akkor még bonyolultabb a jogaid érvényesítése. Ráadásul még ha küldött is a társaság levelet, jó eséllyel csak a közvetítő cégnek, aki vagy továbbítja neked, vagy nem.
A Wizz Air a hozzánk érkezett konkrét esetekre nem válaszol, hiszen a “légitársaság egyéni eseteket a sajtónak nem kommentál”.