Bokatörés Spanyolországban, jet-ski baleset a tengerparton – ATLASZ-szal biztonságban a Föld körül
Kell-e plusz biztosítást kötni, ha nyaralás alatt jet-skizni támad kedvünk? Mi történik, ha az olaszországi robogózás során baleset ér és kórházba kerülünk? Ilyenkor is fizet a biztosító vagy nekünk kell állni a költségeket? A Colonnade ATLASZ utasbiztosítás segítségével körül jártunk néhány -nagyon is életszerű- esetet, amely bárkivel megtörténhet a vakáció alatt. Igen, akár veled is.
Nyáron még az is szívesen indul el nyaralni, aki egyébként egész évben alig mozdul ki a négy fal közül. Csábító a tengerpart és a felhőtlen pihenés gondolata, 2 hét semmittevés, napozás, bulizás… Ki gondol ilyen arra, hogy probléma is adódhat az utazás során?
Utasbiztosítás nélkül ma már nem érdemes külföldre indulni, de vajon milyen terméket válasszunk a biztosítók egyre növekvő kínálatából? Dönthetünk az olcsóbb kategóriájú, alap csomagok között, amelyek -kis túlzással- egy kávé áráért megköthetők, de vajon tényleg biztonságban leszünk ezekkel a termékekkel? A Colonnade biztosító szakértői mégis azt javasolják, érdemes prémium termékek közül választani, ami drágább kategóriát képvisel, de megkötése után nyugodtan hátra dőlhetünk és élvezhetjük a vakációt.
Az Utazómajom olvasói 2019. augusztus 31-ig -10% kedvezményt kapnak az UTAZOMAJOM kedvezménykód használatával a colonnade.hu weboldalán.
Lássuk, melyek lehetnek a leggyakrabban előforduló problémák a nyaralás alatt és mi a teendő, ha ezek bekövetkeznek?
1. Mi tegyünk, ha lerobban az autónk a horvát autópályán?
A menetképtelenné vált gépjármű nem keserítheti meg sokáig a nyaralást! Műszaki meghibásodás vagy közlekedési baleset esetén szerelőt küld az asszisztenciaszolgálat, amennyiben a menetképtelenség a helyszínen javítható, ellenkező esetben autómentővel megszervezik az elszállítást a legközelebbi szervizbe. Ha a javítás a szervizbe szállítás napján nem fejeződik be, gondoskodnak az utasok elhelyezéséről a szerviz közelében lévő szállodába.
2. Mi a teendő, ha elkeverednek a poggyászok?
Gyakori kérdés, hogy hová forduljunk akkor, ha a kiadószalagon hiába várjuk a csomagokat, a poggyászok nem érkeznek meg velünk együtt a reptérre. Ebben az esetben legelőször a légitársaságnál kell panasszal élnünk, a reptéri jegyzőkönyv felvétele után tud segítségünkre lenni a biztosító, és a vásárlásokat igazoló számlák benyújtásával utólagosan megtéríteni olyan észszerű és indokolt költségeket, amelyek a poggyász hiánya miatt keletkeztek, és a károsult egyébként nem vásárolta volna meg ezeket.
3. Biztonságban van-e a laptop, mobiltelefon, fényképezőgép?
Az ATLASZ biztosítások fejlesztésekor figyelembe vették, hogy az utazók egyre nagyobb értékű eszközöket is magukkal visznek utazásaikra. A piacon elérhető utasbiztosítások tárgyankénti limitjei sok esetben nem elegendők egy-egy nagyobb értékű mobiltelefon, laptop, fényképezőgép biztosítására, így az ATLASZ-termékekben a poggyászbiztosítási limiteket is megnyugtató szintre növelték.
4. Szívesen kipróbálnád a jet-skit a tengerparton? Nem gond!
Számos esetben — kiváltképp a tengerparti nyaralások esetében — fordul elő, hogy az utazóknak kedvük támad kipróbálni olyan szabadidős sporttevékenységeket, amelyekre az utazás megkezdése előtti biztosításkötéskor nem gondoltak. Ilyenkor jellemzően az alap utasbiztosítási termékek sportkiegészítő fedezet nélkül nem nyújtanak védelmet. Az ATLASZ termékekben a leggyakrabban űzött szabadidős sporttevékenységeket — mint például a jet-skizés, szörfözés, parasailing, vagy hegyvidéki túrázás —beépítették az alap termékekbe.
A szakértő tanácsa: tájékozódjunk, és ne halogassunk!
„Három fontos dolgot kell kiemelnünk az utasbiztosítások megkötéséről: először is tájékozódjunk a célország helyi viszonyairól, biztonsági kockázatairól – amelyre kiváló lehetőséget nyújt a Külgazdasági és Külügyminisztérium Konzuli Szolgálat weboldala és applikációja. Ezt követően az itt elérhető információk alapján figyelmesen válasszuk ki a számunkra legmegfelelőbb utasbiztosítási csomagot, végül fontos, hogy ne halogassuk az utasbiztosítás megkötését, mivel az utazásra készülődés izgalmában hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla” – mondta el honlapunknak Schmidt Huba, a Colonnade utasbiztosítási igazgatója.
Mit a teendő akkor, ha bajba kerülünk?
Az emberélet védelme mindennél előbbre való, így ha a helyzet azt kívánja, baleset, vészhelyzet esetén legelső teendőnk mindenképpen az legyen, hogy
- Értesítjük a tartózkodási hely hivatalos segélykérő szolgálatait (mentők, tűzoltók, rendőrség), amilyen gyorsan csak lehet. Ne feledkezzünk meg az elsősegélynyújtásról és tegyünk meg mindent azért, hogy a baleset vagy veszély következményeit elhárítsuk!
- Ezt követően tájékoztassuk a Colonnade biztosító éjjel-nappal hívható ATLASZ asszisztenciaszolgálatát, amely a világ minden pontján segít, hogy mielőbb orvoshoz jusson a biztosított, nyomon követik a beteg állapotát, a kórházi kezelését, tolmácsolnak, ha szükséges, és orvosaik konzultálnak az ellátó intézmény szakembereivel.
- Előfordulhat, hogy egyes külföldi ellátó intézmények nem az utazók érdekeit helyezik előtérbe, így fontos, hogy az ATLASZ Assistance szakemberei részt vegyenek az ellátás szervezésében. Intézik továbbá a szállítható, stabil állapotú beteg és családja biztonságos szállítását, hazajutását is.
- A biztosító átvállalja vagy visszatéríti a felmerült költségeket a biztosítási feltételek szerint. Persze mindezekhez elengedhetetlen, hogy valamennyi orvosi dokumentációt, diagnózist, zárójelentést kikérjünk és megőrizzünk, csak úgy, mint a vásárolt gyógyszerek, segédeszközök számláit.
- Kiemelten fontos, hogy a baleset elszenvedője a helyszínen ne írjon alá semmit anélkül, hogy a segélyvonal szakembereivel előzetesen egyeztetett volna, különösen olyan költségátvállalást vagy elismervényt, amely őt terhelné vagy tenné felelőssé.
Végül két megtörtént eset, amikor a főszereplők akár pórul is járhattak volna, ha utazás előtt nem kötnek utasbiztosítást…
Kórházban végződött az olaszországi robogózás
A Colonnade biztosító egyik ügyfelének Olaszországban robogózni támadt kedve. Feleségével együtt ketten indultak útnak, de egy járókelő váratlanul eléjük lépett, így a jármű felborult velük. A férfi két hetet töltött kórházban, amit csak speciális hordágyon (stretcherrel) hagyhatott el. A hazajutás körülményeit tovább nehezítette, hogy a helyszínről nem volt közvetlen járat Magyarország felé, így csak Bécsig tudott repülőn utazni. Az osztrák fővárosból budapesti mentőcsapat hozta haza, mivel orvosi kíséretre is szüksége volt.
Az ATLASZ Utasbiztosítás Classic csomagját 10 napos külföldi tartózkodásra 5.500 Ft-ért vásárolta meg, a baleset miatt keletkezett költségek pedig összesen 2.500.000 Ft-ot tettek ki, amelyet a biztosító teljes egészében megtérített.
Bokatörés Spanyolországban
Szintén megtörtént eset, hogy egy férfi párjával indult Spanyolországba egy szervezett csoportos nyaralásra. A szállás ajtaján kilépve teljesen szabályosan haladt át a zebrán, de egy figyelmetlen motoros elütötte. A helyszínre érkező mentők azonnal kórházba szállították. Mivel az intézménnyel a Colonnade biztosító partneri szerződésben állt, azonnal fel is vették a kapcsolatot, a baleset elszenvedőjének így semmit sem kellett fizetnie az ellátásáért sem a helyszínen, sem később. A csoport másnap hazajött, a balesetet szenvedő férfi azonban nem tudott hazatérni velük, több helyen eltört bokája műtétre várt, amit többször is el kellett halasztani az állapota miatt. Egy héttel később egy menetrendszerinti járattal szervezte meg a biztosító a hazautazását, mentős kísérettel.
A 10 napra szóló ATLASZ Premium utasbiztosítása 7900 Ft-ba került, a 22.300 eurós kórházi költséget és a hazahozatal 150.000 forintos költségét a biztosító fedezte.
Ugye mondtuk, hogy megéri utasbiztosítást kötni?
Az ATLASZ Utasbiztosítások továbbra is elérhetőek a Colonnade partner és kiemelt partner utazási irodáinak kínálatában, valamint az ATLASZ Online megköthető a colonnade.hu weboldalán, ahol az Utazómajom olvasói 2019. augusztus 31-ig -10% kedvezményt kapnak az UTAZOMAJOM kedvezménykód használatával.
Szponzorált tartalom.
(fotók: pixabay, unsplash)