Több vészkijárat volt a Wizz Air gépén mint ahány utas. Mi a megoldás?
Azok körében akik sokat repülnek nem meglepő, hogy a vészkijáratoknál kötelező jelleggel minden esetben ül valaki. Ennek biztonsági okai vannak, hiszen egy esetleges vészhelyzet esetén fontos, hogy az ajtók gyorsan kinyitásra kerüljenek.
Ezzel egyébként lehet trükközni is, ha úgy látjuk, hogy nem vásárolta meg senki a nagyobb lábterű, drágább széket a vészkijárat sorában, akkor megkérhetjük a légiutaskísérőt, hogy had üljünk oda. (Ellenkező esetben választ valakit az utasok közül.) Amennyiben korábban még nem ültél ott, egy gyors, fél perces eligazítást kapsz a személyzettől az ajtó nyitásával kapcsolatosan.
A tegnap nap folyamán a Vándorful blog szerzője érkezett Párizsból Budapestre. A gépen összesen heten voltak utasok, viszont 8 vészkijárat található a gépen, illetve a helyzetet tovább súlyosbította, hogy az utasok között egy pár is volt, akik egymás mellett szerettek volna ülni. Megoldásként az utasok helyett a légiutaskísérők ültek az üres vészkijáratokhoz.
A nyolcadik utas egyébként a blogger édesapja lett volna, akinek esze ágában sem volt utazni, de mivel a Wizz Discount tagság az ő nevén van, olcsóbb volt két jegyet vásárolni kedvezménnyel, mint egyet teljes áron. Ez egy régi bevált trükk az olcsó jegyeknél, ha nincs tagságid, sok esetben jobban jársz ha megkérsz valakit akinek van, hogy vegyen két jegyet (csak akkor él a tagságis kedvezmény, ha ő is az utasok között van), majd az egyik jegyet kidobod a kukába.
A légiutaskísérők megkérdezték a bloggertől, hogy várjanak-e a vele egy foglalási számon lévő 8. utasra, vagy indulhatnak nélküle.
A gépen kötelező volt a maszkviselés. A felszolgálás kevesebb, mint egy percig tartott, majd az út végén még egyszer végigsétáltak a szemetet összeszedni. A hét ember közül egyébként csak egyetlen magyar utas volt, de ennek ellenére magyarul is elmondták a tudnivalókat a légiutaskísérők.
Párizsban jelenleg minden személyszállító gép a CDG reptérre repül, azon belül pedig a hármas terminál működik csak.
Budapestre érkezéskor a homloklázmérés után különböző nyomtatványokat kell kitölteni, amiért cserébe meg is kapja az utas a két hetes kötelező hatósági karantént és a piros matricát. Tegnap esti hír, hogy már 5 országból hazatérve nem kell két hetes karanténba vonulni.
Miért éri meg a Wizz Air-nek pár utassal repkedni?
Évekig a Párizstól 100 km-re található Beauvais reptérre szállította az utasokat a légitársaság. Fantasztikus hír volt, hogy idén márciustól a sokkal modernebb, közelebb lévő Párizs–Orly repülőtérre fognak járni. A járvány miatt azonban a reptér ideiglenesen bezárt, és helyette egy harmadik, Párizs fő repülőtere a Charles de Gaulle lett a kényszermegoldás. A Wizz Air a reptér változtatások és a járványhelyzet ellenére a légitársaságok közül egyedüliként arra játszik, hogy amíg hatóságilag nem tiltják meg a járatok indítását, addig repülni fognak, függetlenül attól, hogy oda az utasok milyen feltételekkel utazhatnak, vagy egyáltalán beléphetnek-e az adott országba. Ez nagyon kényelmes megoldás, hiszen a már eladott jegyeket ebben az esetben nem térítik vissza, így hiába volt csak 7 utas a gépen, lehet, hogy másik 150-nek is volt jegye a járatra.